2025-04-03, 02:29
Medlem
Hej, såg att den svenska graffitipionjären Nicklas 'Disey' Dahlquist drabbats av en obotlig hjärntumör och att det satts upp en gofundme för att han ska få mer tid med sina nära och kära.

https://www.gofundme.com/f/hjalp-mig...-pa-hjarntumor

Otroligt tråkigt och tragiskt att höra såklart med tanke på att han har 4 barn. Tänkte bara uppmärksamma folk på detta då han är en legend i gamet.

Hoppas han kan få behandlingen han behöver.

Har ni några minnen av målningar eller historier kring ikonen Disey? Diskutera!
Senast redigerad av drabel 2025-04-03 kl. 02:42.
Citera
2025-04-03, 03:14
Medlem
FedupFlorences avatar
Det här är en historia vi har hört tidigare. Många gånger nu. Och vi vet vad fundraising ofta syftar till. Svenskar ber om pengar för sjukvårdsbehandlingar som inte är godkända eller för dyra i Sverige. Här handlar det om en halv miljon sek för att resa till Tyskland för dendritisk cellterapi "som hittills visar på lovande resultat"...

Hur många historier har vi hört om svenskar som inte fått sin rättmätiga behandling, inte fått den i tid, inte fått den senaste avancerade behandlingen som ges utomlands nånstans. Här är staten Sveriges långsamhet bra. Men den är ändå i många avseenden för snabb och för politisk.

Alla samhällen offrar folk på vägen mot utveckling. Det sker i alla våra samhällskalkyler hela tiden. Hade dendritisk cellterapi varit verksam hade vi läst andra ord än "lovande resultat". Det är inga goda siffror.
Senast redigerad av FedupFlorence 2025-04-03 kl. 03:16.
Citera
2025-04-03, 03:51
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det här är en historia vi har hört tidigare. Många gånger nu. Och vi vet vad fundraising ofta syftar till. Svenskar ber om pengar för sjukvårdsbehandlingar som inte är godkända eller för dyra i Sverige. Här handlar det om en halv miljon sek för att resa till Tyskland för dendritisk cellterapi "som hittills visar på lovande resultat"...

Hur många historier har vi hört om svenskar som inte fått sin rättmätiga behandling, inte fått den i tid, inte fått den senaste avancerade behandlingen som ges utomlands nånstans. Här är staten Sveriges långsamhet bra. Men den är ändå i många avseenden för snabb och för politisk.

Alla samhällen offrar folk på vägen mot utveckling. Det sker i alla våra samhällskalkyler hela tiden. Hade dendritisk cellterapi varit verksam hade vi läst andra ord än "lovande resultat". Det är inga goda siffror.

Folk greppar gärna efter halmstrån när dom blir desperata. Tror som du inte riktigt på det där. Är dock sugen på att pytsa in en slant just för att han är en jävla legend. Hur många timmar har man inte tittat på hans verk genom åren?

Hans skådespelarinsats i Stockholmsnatt var däremot inte lika bra kanske, men det är lite kul när han snor Coca-Cola burken i "Blend underbart"-scenen: https://www.youtube.com/watch?v=706THhvrrAU
Citera
2025-04-03, 04:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Folk greppar gärna efter halmstrån när dom blir desperata....

Hans skådespelarinsats...

Jag vill inte heller se människor efter vilken "insats" dom gjort. Jag tänkte på Persbrandt för några timmar sedan. Skulle P ha skrapat ihop mer värde än någon annan? Jag kan inte se det så. Så oavsett vilket subjektivt värde en annan människa haft så är din goda gärning behjärtansvärd. Men jag gissar att pengarna går till jetset och natriumklorid.
Citera
2025-04-03, 04:14
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Jag vill inte heller se människor efter vilken "insats" dom gjort. Jag tänkte på Persbrandt för några timmar sedan. Skulle P ha skrapat ihop mer värde än någon annan? Jag kan inte se det så. Så oavsett vilket subjektivt värde en annan människa haft så är din goda gärning behjärtansvärd. Men jag gissar att pengarna går till jetset och natriumklorid.

Fast går ju dock hand i hand. Annars hade där inte varit många kronor i den där insamlingen ju
Citera
2025-04-03, 09:01
Medlem
Kan det finnas ett samband med all färg han inhalerat?

Hoppas han får rätt behandling.
Citera
2025-04-03, 21:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Folk greppar gärna efter halmstrån när dom blir desperata. Tror som du inte riktigt på det där. Är dock sugen på att pytsa in en slant ...
Beloppet i sig är inte konstigt. Det är vad operationer kostar. En hjärttransplantation kan kosta uppemot 2 miljoner kronor, en njurtransplantation uppemot två tredjedels miljon och en hjärnoperation uppemot en halv miljon om man själv skulle ta det som staten bjuder på. I det här fallet är operationen ej godkänd (eller ej hunnit bli godkänd) i Sverige. Liknande om du vill köpa dig förbi kön i Sverige, utan egen sjukvårdsförsäkring. Fast satsar närmsta familjen och vänner ingenting?
Citera
2025-04-03, 22:05
Medlem
Thusneldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Kan det finnas ett samband med all färg han inhalerat?

Hoppas han får rätt behandling.
Tänkte på samma sak. Att stå och sniffa sprayfärg i timtals kan väl knappast vara hälsosamt. Som att röka cigaretter.
Citera
2025-04-03, 22:56
Medlem
mrkays avatar
Citat:

Visa lite respekt för i helvete
Citera
2025-04-04, 01:32
Medlem
Minns när han bombade sönder Globen området. En av mina favorit bombare.
Citera
2025-04-10, 07:28
Medlem
BackOnCracks avatar
Kul att han nådde sitt mål på 6 dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in