2025-04-02, 19:36
Medlem
Vad kan det vara?

Det gör ont som fan när jag rör på den på ett visst sätt. Utanpå så syns det ingenting.
Har ingen aning vad jag har gjort, har haft det ett par månader åtminstone

Det bränns som fan när man rör på det, på ett viss sätt.

Vet inte om jag ska gå till läkaren men jag brukar aldrig få någon ordentlig hjälp där och det är svårt och förklara en skada som inte syns utanpå. Det gör inte heller ont vid direkt kontakt, när man trycker och klämmer. Utan när andra saker ex kläder rör på den.

Inte första gången jag har sådana här skador, kanske inte just den här extremt brännande känslan men andra skador som inte syns utanpå och som kommer och går.

Någon som har någon gissning?
Citera
2025-04-02, 19:47
Bannlyst
Det är nervskador. Tror ingenting kan göras
Citera
2025-04-02, 22:06
Medlem
pyroclasms avatar
Kan vara svampinfektion. Prova fotsvampskräm.
Citera
2025-04-03, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Det är nervskador. Tror ingenting kan göras

Det låter som det är detta, tack för tipset.
Citera
2025-04-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Kan vara svampinfektion. Prova fotsvampskräm.

Tack för tipset men när jag söker på svamp för handen så är det synliga skador och det har jag inte så jag tror inte det är detta. https://www.doktorn.com/faktablad/handsvamp/
Citera
2025-04-03, 10:58
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tack för tipset men när jag söker på svamp för handen så är det synliga skador och det har jag inte så jag tror inte det är detta. https://www.doktorn.com/faktablad/handsvamp/

Svampen kan påverka nervändarna. Normalt är det synligt men måste inte vara det. Ger typiskt en brännande känsla.

Anledningen att jag tipsar om det är att det är enkelt att prova om det hjälper. smörj morgon och kväll i 10 dagar och se om det ger effekt. Har du tur hjälper det, har du otur är du en hundring fattigare men inget annat har skett.
Citera
2025-04-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Svampen kan påverka nervändarna. Normalt är det synligt men måste inte vara det. Ger typiskt en brännande känsla.

Anledningen att jag tipsar om det är att det är enkelt att prova om det hjälper. smörj morgon och kväll i 10 dagar och se om det ger effekt. Har du tur hjälper det, har du otur är du en hundring fattigare men inget annat har skett.

Okej, tack för du fördjupade mig i det hela för det du skriver nu fick jag inte fram när jag googla. Så även om det är handen så ska jag ta fotkräm? Har du någon tips på någon speciell kräm?
Citera
2025-04-03, 20:01
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Okej, tack för du fördjupade mig i det hela för det du skriver nu fick jag inte fram när jag googla. Så även om det är handen så ska jag ta fotkräm? Har du någon tips på någon speciell kräm?

Nej, jag tror alla kan funka lika bra. Jag skulle inte ta en sån där långtidsverkande gel, men det är bara jag. Fot eller hand tror jag inte spelar roll för dig, det är samma samma om det inte är på huden och då måste man ändå kolla med microskop om man vill träffa rätt. Och som sagt, det är en chansning men värt att prova.
Citera
2025-04-03, 20:25
Medlem
zombie-nations avatar
Jag råkade slå mig själv i huvudet för en jävla massa år sedan. Det händer då och då att den delen isar. Det är en nervskada. Ibland läker de men det tar iallafall ett år. Det kan även vara en ryggmärgsskada som bara verkar vara i handen.
Citera
2025-04-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag råkade slå mig själv i huvudet för en jävla massa år sedan. Det händer då och då att den delen isar. Det är en nervskada. Ibland läker de men det tar iallafall ett år. Det kan även vara en ryggmärgsskada som bara verkar vara i handen.

Det var intressant att du nämnde det med ryggen för jag skadade mig där för några månader sedan och det är typ lika länge jag tror jag har haft skadan i handen.
Citera
2025-04-05, 10:19
Bannlyst
Kan det vara neuropati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här