2025-04-02, 14:24
Medlem
https://regnbagshyllan.se/uncategorized/brorsan-ar-kung-jenny-jagerfeld-2/

Min son i årskurs fyra berättade idag att dom läser en bok om bögar och transvestiter. Dessutom har dom frågor om boken också. En av frågorna var är det ok att vara transvestit. Min son sa såklart nej på den frågan.

Hur fan kan skolan tillåta dessa böcker? Ingår det i läroplanen att läsa om transvestiter och bögar?
Citera
2025-04-02, 14:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Mina barn fick med jämna mellanrum under hela skoltiden läsa böcker om "judar", "förintelsen"TM, "Anne Franks dagbok"TM. Sexualundervisningen i högstadiet handlade mest om hur flator, bögar och transor kan skaffa barn. Matematiken hade frågor som att Ali har tjänat 600.000 eller Mohammed ska betala 150.000 i skatt osv. Som tur är verkar många barn läsa på utanför skoltiden och många verkar inte alls köpa hjärntvätten. Det kommer ju rapporter att unga i dag för första gången någonsin är mer konservativa än sina föräldrar, EXPO larmar att unga är mer högerextrema än någonsin, SD går som tåget i alla skolval osv osv. Vi kan väl hoppas att unga som växer upp känner en jävla revanschlusta på det samhälle som förstört mycket av deras barndom/uppväxt.
Citera
2025-04-02, 17:43
Medlem
Aktivister på skolverket. Dessa måste rensas ut om man inte vill bli betraktad som smygsosse.
Citera
2025-04-03, 13:59
Medlem
KlasLunds avatar
Att skolor lyfter frågor om tolerans och mänskliga rättigheter är inte märkligt när vissa föräldrar uppenbart har misslyckats med att förmedla grundläggande respekt. Med tanke på vad som skrivs här är det snarare en nödvändighet än ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in