2025-04-01, 11:51
Medlem
Jag läser att Jackie Chan tydligen äger 10 hotell. Jag hittar hotellen men jag hittar ingen mer ägadel men jag är tveksam om han är ensam ägare. Så jag misstänker att han är mer en front mot säkert en andel i företaget.

Hur smart marknadsföring är det att låta en kändis vara ansiktet utåt för ett företag? Om man ex ger kändisen 5% ägarandel mot livstids reklam.

Hade du gjort det om du ägde ett företag? Vilken kändis hade du kunnat tänka dig att ge bort en del av ditt företag?

Sen är det klart att det beror på vilken kändis det är också. Jackie Chan har ju ändå varit känd i 50år så det är ju definitivt ett dragningsplåster men jag tror inte det funkar med vilken kändis som helst.
Citera
2025-04-01, 12:01
Medlem
TheGretaResets avatar
Det funkade ju inte bra för zlatan i online-spel världen.

Jackie har tjänat stora pengar länge och antagligen trott på hotell som strategi.
Citera
2025-04-01, 13:25
Medlem
Onanikrems avatar
Beror nog på vilken kändis det är, knappast Zlatan eller Bianca i alla fall.
Citera
2025-04-01, 14:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Beror nog på vilken kändis det är, knappast Zlatan eller Bianca i alla fall.

Nån sossesvin hade funkat i sverige där flockdjuren är i majoritet.
Citera
2025-04-01, 15:01
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag läser att Jackie Chan tydligen äger 10 hotell. Jag hittar hotellen men jag hittar ingen mer ägadel men jag är tveksam om han är ensam ägare. Så jag misstänker att han är mer en front mot säkert en andel i företaget.
Eftersom det är allmänt känt att Jackie Chan är extremt lojal mot det kinesiska kommunistpartiet och det mesta han "äger" ligger i Kina så kan du kanske lista ut vilka dom rätta ägarna är...
Citera
2025-04-01, 18:27
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eftersom det är allmänt känt att Jackie Chan är extremt lojal mot det kinesiska kommunistpartiet och det mesta han "äger" ligger i Kina så kan du kanske lista ut vilka dom rätta ägarna är...

Det är även allmänt känt att han ej gillar oss vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in