2025-04-01, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Nu ogillar jag både Fria Tider och Widar Nord, men ännu mer ogillar jag begränsningar av yttrandefriheten, snutens maktfullkomlighet och den godtyckliga behandlingen av individen.

Dessutom verkar snutarna på Arlanda vara riktiga posörer.

Du skrev precis det jag tänkte skriva själv
Citera
2025-04-01, 06:56
Avslutad
(FB) Fria Tiders chefredaktör Widar Nord försvunnen på Arlanda (2025-03-27)
Citera
2025-04-01, 07:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Widar Nord och Fria Tider glömde nämna att det var på ett Skyddsobjekt vilket ger polisen betydligt större friheter. Bl.a får man inte filma på vissa ställen vilket Widar gjorde.

Widar Nord är på Arlanda. Kanal 5 spelar in något slaskprogram typ "Luftens hjältar" Widar tar något foto eller liknande som en kameraman ser, kameramannen säger detta till Polisen för det blir lite "content".
Du motsäger dig själv. Kanal 5 filmade på samma plats, och eftersom de filmade först borde polisen ha avvisat Kanal 5 först enligt skyddslagen.
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Jag brukar titta på Gränsbevakarna och polisen Claes är faktiskt en av dom mest kompetenta poliser jag sett. Han är lugn och jobbar med hjärtat på rätt ställe.

Känns som att Vidar verkligen gått för långt och det att han ändå försökte gå in igen fastän han blivit avvisad.
Jag tycker polisen gjorde rätt.
Det råder brist på poliser och resurser, men de har tid att spela in förnedrings-underhållning där oskyldiga trakasseras. Det är självklart att man går in på en flygplats om man har köpt en biljett till ett flyg. Polisen Claes måste vara sinnesslö som inte förstår det. Man kan nästan misstänka att Kanal 5 har gett poliserna pengar under bordet för att skapa drama.
Senast redigerad av Borzzikman 2025-04-01 kl. 07:52.
Citera
2025-04-01, 07:48
Medlem
Jag tycker att ni som röstat för detta kan hålla käften och sluta gnälla.

När högern i många år gett polisen mer och mer befogenheter och mindre och mindre ansvar, så drabbar det ju inte bara vänstern utan det slår mot hela samhället.
Att vara för korkad för att förstå detta håller inte som försvar.
Citera
2025-04-01, 07:49
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borzzikman
Du motsäger dig själv. Kanal 5 filmade på samma plats, och eftersom de filmade först borde polisen ha avvisat Kanal 5 först enligt skyddslagen.

När ett produktionsbolag ska spela in en serie om ex Poliser så frågar de först. De åker inte och börjar spontanfilma några stackars poliser.

Så även i detta fall. De har givetvis frågat dels polismyndigheten som tilldelat dem några poliser som gärna blir filmade och kan tolerera att ett kamerateam följer efter i 7h, men de har även frågat Swedavia som styr säkerheten på just Arlanda.

Där har säkerhetsskyddschefen som styr över skyddsobjektet uppenbarligen gett dem tillstånd att filma, och jag utgår också från att arlandas säkerhetsavdelning gått igenom alla avsnitt för att se till att saker som är känsliga klipps bort.

Hoppas att du förstår bättre nu.
Citera
2025-04-01, 08:12
Medlem
Litar inte på ett skit Widar Nord och hans anhang påstår. Min farsa var dum nog och lyssnade på mig för några år sedan när jag rekommenderade Fria Tider och han ville stötta alternativmedia med en prenumeration som han uppfattade som tidsbegränsad. 3 år senare får han en faktura på krav på 3 års prenumeration, och ingen svarar på mailen. Slutade med att han betalade. Förmodligen betedde sig Widar som det kräk han är, det antyder han ju själv och förtjänade att bli ivägkörd.
Citera
2025-04-01, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
När ett produktionsbolag ska spela in en serie om ex Poliser så frågar de först. De åker inte och börjar spontanfilma några stackars poliser.
Om det är ett lagbrott att filma på Arlanda för Kanal 5 är det märkligt att polisen tillåter detta. Kanske finns det andra lagbrott som också är accepterade, så länge man frågar rätt personer inom polisen först. Det är extra lätt att få vissa poliser att se mellan fingrarna på brottslighet om man erbjuder dem mutor. Säkerhetschefen på Arlanda verkar vara en person som gärna gör privata business. Inte konstigt knark flödar in i landet.
Senast redigerad av Borzzikman 2025-04-01 kl. 08:31.
Citera
2025-04-01, 08:47
Medlem
StonedMonkeys avatar
För att kunna diskutera det här måste du förstå - det var inte påhittade anklagelser och polisens motiv var att utreda brott.
Citera
2025-04-01, 09:02
Medlem
Tror nog att bägge sidor försöker trakassera varandra. Är övertygad att ETC är en liknande organisation som leker martyrer några dagar i veckan och gör sattyg övriga dagar. Tror det ligger en hel del i Turkiyes anklagelser om att ETC journalist har terrorkoppling. Han var säkerligen med och uppmuntrade upphissningen av dockan utanför statshuset. FAFO.
Citera
2025-04-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borzzikman

Det råder brist på poliser och resurser, men de har tid att spela in förnedrings-underhållning där oskyldiga trakasseras. Det är självklart att man går in på en flygplats om man har köpt en biljett till ett flyg. Polisen Claes måste vara sinnesslö som inte förstår det. Man kan nästan misstänka att Kanal 5 har gett poliserna pengar under bordet för att skapa drama.
Fast Kanal5/alaska tv har med största sannolikhet tillstånd att filma på Arlanda.
Och vissa områden på Arlanda får inte filmas som till exempel säkethetskontrollen och passkontrollen.
Nu tror jag att konfrontationen mellan Vidar och polisen skedde på en mer "allmän" där folk kan filma varandra.

Det folk också borde reagera på är att polisen Claes verkar mer foluserad på att skapa content på uppdrag av kanal5 än att göra sitt jobb baserat på polisiär grund.
Citera
2025-04-01, 09:38
Medlem
Brajias avatar
Bra!
Nazister skall trakasseras!
Citera
2025-04-01, 09:39
Medlem
RobbanUCs avatar
Samma pågår i hela EU nu då regimkritiker och politiker som utgör opposition mot den politiska klassen trakasseras och i värsta fall fängslas.
Sverige kan slutligen skryta med att ha blivit precis lika korrupt och diktatoriskt som de länder man tidigare kritiserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in