2025-04-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Keps är förträffligt mot solen ja, kör en cab så fattar ni.
skärmen skall vara framåt... Inte i nacken.
Ja som solskydd är en keps perfekt, även för flinten, men viktigast är att skydda ögonen, solsken direkt i ögonen är skadligt.
Citera
2025-04-01, 17:05
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du får skaffa dig en sådan här så behåller den formen:

https://www.amazon.se/tv%C3%A4ttbur-...pngadsglede-21

Tack så mycket Carl Serung! Det där är ett bra presenttips för mannen som har allt.
Citera
2025-04-01, 17:13
Medlem
Riktiga män bryr sig inte om andra mäns huvudbonader. För övrigt bra tips ska testa med mina kepsar jag använder på jobbet. Ett manligt jobb förövrigt för tjejerna som undrar.
Citera
2025-04-01, 17:58
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Hej! Jag har sett tips på FB om att man ska tvätta kepsar i diskmaskinen och ställde mig lit skeptisk
till det. Efter att alltid kört på 40gradet i tvättmaskinen men inte varit riktigt nöjd med hur bl.a. fettranden ovanför skärmen alltid syns i alla fall bestämde jag mig för att prova. Jag körde Eco program och hade även lite annan (sköljd)disk i botten på maskinen. Resultatet var verkligen förbluffande bra, kepsarna blev kliniskt rena som nya fast skönare såklart. Rekommenderas varmt.
Går det bra att tvätta kepsen närsomhelst eller fungerar det bara någon speciell dag på året?
Citera
2025-04-01, 17:58
Medlem
Citat:
Hej! Jag har sett tips på FB om att man ska tvätta kepsar i diskmaskinen och ställde mig lit skeptisk
till det. Efter att alltid kört på 40gradet i tvättmaskinen men inte varit riktigt nöjd med hur bl.a. fettranden ovanför skärmen alltid syns i alla fall bestämde jag mig för att prova. Jag körde Eco program och hade även lite annan (sköljd)disk i botten på maskinen. Resultatet var verkligen förbluffande bra, kepsarna blev kliniskt rena som nya fast skönare såklart. Rekommenderas varmt.
Smart funkar för den centrifugerar inte
Citera
2025-04-01, 18:03
Medlem
Håller med keps kan väl vem som helst bära.
Bara fåntrattar med backslick som inte håller med.😘
Citera
2025-04-01, 18:44
Medlem
StigAllans avatar
Min keps kräver handtvätt alternativt kemtvätt.
Handtvätten är nog i ljummet vatten för ingen temperatur finns i tvättrådet.
Citera
2025-04-01, 19:44
Medlem
Citat:

Efter ett par tvättar så tappar de formen tyvärr, blir lite "dassiga" men det funkar ett par ggr iaf!
Citera
2025-04-01, 19:52
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:

Du kan få bort smutsranden på kläder också om du penslar på flytande tvättmedel på de smutsiga partierna, låter verka en timme eller två och sen tvättar i tvättmaskinen.
Citera
2025-04-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad hade du för medel? Hört att vanliga finish/yes tabletter kan bleka. Ska man lägga kepsen uppochner eller ståendens på övre hyllan? Har velat prova men inte gett mig på det än.
Vi har Yes platinium och jag tycker det är bra till det som det är avsett för. Jag märkte ingen särskild blekningseffekt but so what i så fall. Rent blev det.
Citera
2025-04-03, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
är det inte papp i framdelen? Lär ju mjukna och tappa elastiskiska egenskaper och bli rätt ful och platt.
Tror det är plast.

Och tråden är nog ett aprilskämt
Citera
2025-04-03, 16:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Ja, det är ju huvudsakligen animaliskt fett från skulten som smutsar ner kepsar så varför inte.
Påminner om Albert Engström-teckningen av Kolingen
Citat:
Kolingen betraktar drömmande sin hatt. -Inge foder har'u, å inge foder får'u, men fetare blir'u tamfan för var da.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kolingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in