2025-03-31, 14:21
Medlem
HipToBeSquares avatar
I Sverige har det länge varit uppenbart att invandrare ofta får lägre straff för "rätt slags brott". Detta har varit fallet i UK men nu gör de det officiellt.

https://www.bbc.com/news/articles/cz0303vkg7ko

Den enda anledningen till att de gör detta officiellt är att vill ge incitament att ge sig på etniska britter, annars kan man bara säga till rättssystem under bordet att ge icke vita lägre straff. Detta betyder att de har haft svårt att få invandrare att börja våldföra sig på britterna men försöker nu göra det officellt att det är ok.
Citera
2025-03-31, 14:25
Medlem
Det där är utan tvekan det mest dystopiska landet på den här sidan av planeten. Jag skulle nog fan hellre bo i Nordkorea, där blir man åtminstone inte knivad av en fentanylneger på vägen till butiken när man ska köpa ett paket cigg för 150 spänn
Citera
2025-03-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
I Sverige har det länge varit uppenbart att invandrare ofta får lägre straff för "rätt slags brott". Detta har varit fallet i UK men nu gör de det officiellt.

Den enda anledningen till att de gör detta officiellt är att vill ge incitament att ge sig på etniska britter, annars kan man bara säga till rättssystem under bordet att ge icke vita lägre straff. Detta betyder att de har haft svårt att få invandrare att börja våldföra sig på britterna men försöker nu göra det officellt att det är ok.
Nej, det handlar om att ge straffrabatt till minoriteter. Vilket är illa nog, förstår inte varför du ska snurra till det.
Citera
2025-03-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det där är utan tvekan det mest dystopiska landet på den här sidan av planeten. Jag skulle nog fan hellre bo i Nordkorea, där blir man åtminstone inte knivad av en fentanylneger på vägen till butiken när man ska köpa ett paket cigg för 150 spänn
Sant. UK är värdelöst att bo i och besöka. Men det är kul och roande att spana in dem.
Citera
2025-03-31, 14:28
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Nej, det handlar om att ge straffrabatt till minoriteter. Vilket är illa nog, förstår inte varför du ska snurra till det.

... men det var jag ju vad jag skrev.
Citera
2025-03-31, 14:29
Medlem
Citat:
... men det var jag ju vad jag skrev.
Nej, det var det inte.
Citera
2025-03-31, 14:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
I Sverige har det länge varit uppenbart att invandrare ofta får lägre straff för "rätt slags brott".

Vilka brott?
Citera
2025-03-31, 14:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilka brott?

Brott som ger destabiliseringspotential. Typiskt har olagligt vapeninnehav varit en av rättssystemets favoriter eftersom de indikerar att de vill fortsätta sin brottsliga karriär.
Citera
2025-03-31, 14:43
Medlem
Där kan man snacka om rasism.
Citera
2025-03-31, 14:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Brott som ger destabiliseringspotential. Typiskt har olagligt vapeninnehav varit en av rättssystemets favoriter eftersom de indikerar att de vill fortsätta sin brottsliga karriär.

Ok. Så invandrare får enligt dig lägre straff för vapeninnehav? Har du några exempel på sådana domar? Helst hovrätt och uppåt.
Citera
2025-03-31, 15:14
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Då får jag fråga dig om denna texten från din länk.
Under the rules, which have prompted a "two-tier" justice row, judges will be expected to consider the lives of offenders from ethnic minority and other backgrounds before deciding on punishment.

Vad tror du själv att texten "other backgrounds" betyder på svenska?
Jag skulle översätta det till socioekonomiska förhållande, alltså inte ett skit om hudfärg.
Citera
2025-03-31, 15:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Då får jag fråga dig om denna texten från din länk.
Under the rules, which have prompted a "two-tier" justice row, judges will be expected to consider the lives of offenders from ethnic minority and other backgrounds before deciding on punishment.

Vad tror du själv att texten "other backgrounds" betyder på svenska?
Jag skulle översätta det till socioekonomiska förhållande, alltså inte ett skit om hudfärg.

"ethnic minorities" som du själv citerade läser jag som icke vita män. Sedan är det självklart om man förstår agendan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in