Men varför inte bara leve för dig själv och dedikera din tid på dig själv och dina barn, tills du faktisk hitta en som är värd din tid?
Tror du på riktigt att du slipper lätt vid att nedvärdera dig själv (och din själ) vid att ha yttliga relationer ? Hur tror du att du blir som en människa ? Är det en person som du kan vara stolt av och se dig själv i speglen med god samvete ?
Tror du på riktigt att du så förtjäna en sådan kvinna som är rätt för dig när du smutsa ner din själ vid att agera som en psykopat utan sympati? Och vem säger ens att du komma kunna känna igen den rätta kvinna för dig när du inte ens kan vara en man av värdighet och itegritet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Jag har just gått igenom en skilsmässa och har barn, yngsta är 9 år. Jag är 50 och känner mig extremt osugen på ett nytt förhållande just nu - dels för att jag inte orkar introducera barnen för en ny eventuell styvmamma, dels för att jag inte orkar med att anpassa mitt liv efter en kvinna. Min erfarenhet är att de äter sig in i ens liv och till slut utgår allt från deras intressen och prioriteringar.
Jag funderar istället på att enbart ha lösa förhållanden och kk:s via Tinder för att knulla utan obligations. Tänkte köra på detta sätt tills sista barnet är utfluget innan jag ens tänker tanken på att stadga mig igen. Är det någon som gjort något liknande? Är det bra eller anus?