• 2
  • 3
2025-04-01, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Grannes äckliga lilla hor hund skäller varje jävla dag från 9 till 18-19.

Läste att man skulle ha ett visst överseende med det men det är riktigt jävla jobbigt.

Ska man ringa miljö kontoret på sin hem kommun eller ska jag ringa hyresvärden och berätta det. För ägaren till hunden kommer inte göra något åt saken. Hon är ensamstående mamma med ett barn till en kriminell fjant i kommunen.

Vad hade ni gjort, för hon vill jag inte träffa.

Har du pratat med grannen?
Spela in ljudet från att ägaren har gått hemifrån så du kan visa grannen.
Citera
2025-04-01, 07:17
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Har du pratat med grannen?
Spela in ljudet från att ägaren har gått hemifrån så du kan visa grannen.

Har inte träffat grannen denna morgon. Va uppe lite tidigare än vanligt. Men hon hör själv att hunden gnäller och skäller i trapphuset när hon ska till sin lägenhet. Tänkte att jag senare idag kanske skulle plinga på och berätta att jag kanske har en lösning till hundens skällande när hon är på jobbet eller var hon nu är. Radio idén var ganska bra.
Citera
2025-04-01, 09:25
Medlem
haresEars avatar
Haft detta problem med grannens hund i villakvarter för många år sedan som stod ute och skällde tidigt på morgonen till sent på kvällen. Barn som vaknade och allmänt störigt.

Insåg dessutom relativt fort att det inte skulle ge något att samtala med ägaren då andra grannar gjort detta utan att lyckas. Blev ett par bitar av scans finaste entrecote i delar med avsedd mängd gift. Hunden slutade skälla relativt fort, och någon ny hundjävel kom aldrig.
Citera
2025-04-02, 13:29
Bannlyst
Är den ensam hemma?
Citera
2025-04-02, 13:46
Medlem
Citat:
Grannes äckliga lilla hor hund skäller varje jävla dag från 9 till 18-19.

Läste att man skulle ha ett visst överseende med det men det är riktigt jävla jobbigt.

Ska man ringa miljö kontoret på sin hem kommun eller ska jag ringa hyresvärden och berätta det. För ägaren till hunden kommer inte göra något åt saken. Hon är ensamstående mamma med ett barn till en kriminell fjant i kommunen.

Vad hade ni gjort, för hon vill jag inte träffa.
Det faller under 9e kapitlet 3§ i Miljöbalken.
https://lagen.nu/dom/mod/2017:34
Citera
2025-04-03, 15:11
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det faller under 9e kapitlet 3§ i Miljöbalken.
https://lagen.nu/dom/mod/2017:34

Okey tack för upplysningen och ni har pratat med grannes om hennes hund. Jag är ganska övertygad att hon kan träna son hund till att vara lugnare när hon är bort.

Det blir ingen anmälan eller någon anna form av granskning i ärendet.
Citera
2025-04-03, 15:11
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Haft detta problem med grannens hund i villakvarter för många år sedan som stod ute och skällde tidigt på morgonen till sent på kvällen. Barn som vaknade och allmänt störigt.

Insåg dessutom relativt fort att det inte skulle ge något att samtala med ägaren då andra grannar gjort detta utan att lyckas. Blev ett par bitar av scans finaste entrecote i delar med avsedd mängd gift. Hunden slutade skälla relativt fort, och någon ny hundjävel kom aldrig.

Hahah.
Citera
2025-04-03, 22:31
Medlem
Citat:
Har inte träffat grannen denna morgon. Va uppe lite tidigare än vanligt. Men hon hör själv att hunden gnäller och skäller i trapphuset när hon ska till sin lägenhet. Tänkte att jag senare idag kanske skulle plinga på och berätta att jag kanske har en lösning till hundens skällande när hon är på jobbet eller var hon nu är. Radio idén var ganska bra.

Nej, radio-idén var inte bra eftersom hunden är ensam för många timmar och en radio löser inte det!
En hund ska rastas minst var sjätte timma och ska även få tillsyn, sällskap och mat regelbundet.
Man kan ju undra varför din granne har skaffat hund när hon inte har tid för den.
Föreslå att nån ska komma och gå ut med hunden under dagen, annars måste du tyvärr anmäla djurägaren för vanvård - detta borde göra susen!
Citera
2025-04-04, 07:06
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Nej, radio-idén var inte bra eftersom hunden är ensam för många timmar och en radio löser inte det!
En hund ska rastas minst var sjätte timma och ska även få tillsyn, sällskap och mat regelbundet.
Man kan ju undra varför din granne har skaffat hund när hon inte har tid för den.
Föreslå att nån ska komma och gå ut med hunden under dagen, annars måste du tyvärr anmäla djurägaren för vanvård - detta borde göra susen!

Okey förstår men vi har pratats och hon verkar ha koll på läget, de senaste dagarna har det varit lugnt. Men ska ha det i åtanke om det uppstår igen.
Citera
2025-04-05, 07:59
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Okey förstår men vi har pratats och hon verkar ha koll på läget, de senaste dagarna har det varit lugnt. Men ska ha det i åtanke om det uppstår igen.

Kolla om det finns sånt där ljud man skrämmer möss med. Piper i en ton vi människor inte hör, men djur blir helt slut av det. Om du nu inte vill lägga in en picanha i postinkastet, för att sedan njuta av lugnet som uppstår.

Alltså det är som att man haft en fläkt på i örat i typ flera år, sen blir det tyst. Orgasmvarning på den känslan
Citera
2025-04-05, 09:42
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Kolla om det finns sånt där ljud man skrämmer möss med. Piper i en ton vi människor inte hör, men djur blir helt slut av det. Om du nu inte vill lägga in en picanha i postinkastet, för att sedan njuta av lugnet som uppstår.

Alltså det är som att man haft en fläkt på i örat i typ flera år, sen blir det tyst. Orgasmvarning på den känslan

Haha nä det löste sig. Jag gillar inte hundar eller katter så förstår eran frustration. 😅
Citera
2025-04-05, 09:51
Medlem
bomhulls avatar
Fattar inte varför man inte förbjuder hundar i lägenheter?
Det är ett helvete att ha en hundgranne. Det skälls dag som natt och luktar avföring och piss i trapphuset.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in