• 1
  • 2
2006-09-09, 14:33
Medlem
Trollishs avatar
En bra dos ska väl ligga på typ 30-50 gram så låter vädligt segt att tugga på så mycket blad när man lika väl kan dra en lina på 200 milligram för samma effekt.
2006-09-28, 17:56
Medlem
Himmler!s avatar
världelös drog helt brun och äcklig i käften blir man också
2006-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Näst sämsta skiten ja har testad...även HBW (eller fan va den hette) var lika skit...

Kat är centralstimulant...du tuggar bladen även kälken om den är färsk o har i kinden o tuggar mer....knippa kostar mellan 150-200kr beroende färskhet...längesen ja käkad så prisen kan ha ändrat...vill du ha kat så fixar via somalier....

Fan vad heavy alltså. Att tugga en hel kälke, menar jag.
2006-10-02, 19:43
Medlem
Obskyrigs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=377013
2006-10-02, 20:06
Medlem
cerns avatar
låter sjukt å stoppa in massa löv i käfften för å bli hög,men jag skulle inte tacka nej till å prova.
2006-10-02, 20:40
Medlem
Sepps avatar
I Yemen kunde man prova att tugga detta Qat, det ger en relativt mild stimulans. Ett slags behaglig lummighet, men det är definitivt inte narkotika.

Jag skulle inte lägga några slantar på att köpa det, finns säkert i mellanösternbutiker.
2016-03-04, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
jag har ett par frön, inhandlade från ND tror jag det var.

tänkte driva upp dom någon gång i framtiden & exprimentera lite.
typ låta några kvistar dra i stark akohol & se om det ger något.
eller att röka grönsakerna direkt i holk.

Provade du nånsin att röka ditt khat, vart du pigg?
2025-04-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gott&Blandat
Centralstimulantia skulle jag gissa på om propagandan från högstadiet gick in.

Himla kul att jag nu sitter i Afrika och tuggar Kath (dom friska ej torkade) första gången i mitt liv och bestämde mig för att svara på det här närmare 20 år gamla inlägget. Framförallt för att pga att jag vid tillfället det skrevs också gick i högstadiet och minns precis som du att det skrevs om Khat under CS. Till historien hör då att det var det biologiarbetet i sjuan (när jag var 12 år gammal) som fick mig att utveckla ett specialintresse för droger. Blev sedermera heroinist men klarade mig på något magiskt sätt. Följer dock inget program eller dylikt (förutom laro då..)/är tungt medicinerad, men lever ett rikt och stabilt liv. Kände att det (mot bakgrund av att jag nu har testat alla andra droger i biologiboken – vilket började som en bucketlist, slutade som ett skitliv/kunde ha haft en mycket sorgligare utgång) var ett tillfälle jag inte kunde missa.

Om man ska komma med en rapport hittills (har tuggat det i två timmar hittills typ) är det väl som någon skrev som tjack fast mer smygande och inte lika stissigt. Mer chill känsla, sen har jag käkat några lyrica också men skulle hittills bedöma dem som likvärdigt starka. Man kan nog bli rätt skön på det här (särskilt om man ej är lika tungt medicinerad som jag). Blir lite törstig (är dock alltid torr i käften pga meds) och har typ sammandragningar i magmusklerna. Har en tendens att bli nojig/intereoceptiv på tjack även om jag tycker om det. Blir inte lika mycket så av det här (särskilt mot bakgrund av att det är en ny drog, vilket alltid gör mig nojig vilket såklart är ironiskt).

Rätt jobbigt med allt tuggande, men man vänjer sig typ. Man värvar då plantan med tuggummi, vi värvar då blad med små bitar av något hubba bubba- liknande. De jag är med säger att man måste tugga länge + ej för mycket tuggummi, eftersom man då inte får i sig lika mycket av drogen genom salivet. Frågade om man kan käka bara bladen utan tuggummi. Fick svaret nej pga man måste salivera. Känner mig spontant som en kossa.
Senast redigerad av retzzzina 2025-04-07 kl. 01:32.
2025-04-07, 09:36
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Khat - en underskattad stimulant /låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in