• 1
  • 2
2025-03-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatskebristen
Att du sitter med en förvaltare känns ju ett problem du borde prioritera högre att bli av med, än att skaffa ett transportmedel?

Hur kommer det sig att du inte kan hantera din ekonomi?
Jag har försökt omvandla förvaltarskapet till godmanskap men misslyckades.. jag har aldrig haft ekonomiska problem med undantag att jag blev ekonomiskt utnyttjad på rättpsyk..jag fick förvaltare 2009 pga att jag försökte säga upp mitt lss-stöd.
Citera
2025-03-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag har försökt omvandla förvaltarskapet till godmanskap men misslyckades.. jag har aldrig haft ekonomiska problem med undantag att jag blev ekonomiskt utnyttjad på rättpsyk..jag fick förvaltare 2009 pga att jag försökte säga upp mitt lss-stöd.

Tråkigt :/
Detta är nog ett ämne som bör brytas ut i en egen tråd för att få bäst hjälp med.

Men under nuvarande förutsättningar: kan du inte lägga fram att du behöver ett fordon du även kan köra vid sämre väder och inte kräver körkort för att ta dig till gymmet eller något för hälsoskäl?
Citera
2025-04-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatskebristen
Tråkigt :/
Detta är nog ett ämne som bör brytas ut i en egen tråd för att få bäst hjälp med.

Men under nuvarande förutsättningar: kan du inte lägga fram att du behöver ett fordon du även kan köra vid sämre väder och inte kräver körkort för att ta dig till gymmet eller något för hälsoskäl?
Jag vill ha ett läkarintyg eller annat expert utlåtande annars kommer förvaltaren nonchalera mina önskemål.
Citera
2025-04-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag vill ha ett läkarintyg eller annat expert utlåtande annars kommer förvaltaren nonchalera mina önskemål.

Rekommenderar att du kontaktar vårdcentralen ang Fysik aktivitet på recept.

https://www.1177.se/Stockholm/liv--h...tet-pa-recept/

Tryck sedan på att du vill komma igång med styrketräning och träna motion utan risk att ramla typ.

Får du "ett recept" på bör ju inte handläggaren kunna motsätta sig det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in