2025-03-28, 13:26
Medlem
OneTaps avatar
tja. hur gör ni för o vinna era rap battles? o hur mycke in övat material kontra improv kör ni? :P själv e ja riktigt tung på o skriva lyrics men perfektionist o kan slipa i timmar på ett rim. brukar träna improv oxå i stil med eminem o snoop men ibland står de fan still i huve när de väl gäller :P ett tips för o få feeling innan battle e mecka en fet gås o kolla på 8 mile battle scenes innan. o lacka ur på en boxnings säck om ni har :P en annan grej. hur fan gör ni som battlar på engelska mot jänkare? måste ju va as svårt o först ha bars på svenska i hjärnan o i real tid översätta till engelska samtidigt som man rappar :P tung respekt =) fyll på med tips. några som ska battla i helgen? hörde om nån battle i gislaved nån som ska dit?
Senast redigerad av OneTap 2025-03-28 kl. 13:33.
Citera
2025-03-28, 13:44
Medlem
Kör Henry Bowers fortfarande? Han var underhållande hehe.

Verkar inte så aktiv efter snabb sök.

Undviker att lyssna hiphop och rap battles nu. Kollar jag på sånt en stund börjar min hjärna rimma på allt och hålla på och rulla på med lyrik & jag orkar inte - kan ta dagar att få stopp på det när det väl ställt in sig och fått momentum märkte jag... Inte min föredragna kategori av musik som tur är ändå.
Senast redigerad av UpTop 2025-03-28 kl. 13:59.
Citera
2025-04-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. hur gör ni för o vinna era rap battles? o hur mycke in övat material kontra improv kör ni? :P själv e ja riktigt tung på o skriva lyrics men perfektionist o kan slipa i timmar på ett rim. brukar träna improv oxå i stil med eminem o snoop men ibland står de fan still i huve när de väl gäller :P ett tips för o få feeling innan battle e mecka en fet gås o kolla på 8 mile battle scenes innan. o lacka ur på en boxnings säck om ni har :P en annan grej. hur fan gör ni som battlar på engelska mot jänkare? måste ju va as svårt o först ha bars på svenska i hjärnan o i real tid översätta till engelska samtidigt som man rappar :P tung respekt =) fyll på med tips. några som ska battla i helgen? hörde om nån battle i gislaved nån som ska dit?

Fick upp det här i min feed nu antar för jag sökte Henry Bowers rap battle förut pga den här tråden. Inte rap battle men, bra upp på plats, delar!
https://m.youtube.com/watch?v=iM7LyqXLwB0

https://m.youtube.com/watch?v=QQubErjZyvU
Senast redigerad av UpTop 2025-04-07 kl. 21:37.
Citera
2025-04-20, 22:58
Medlem
Bartman777s avatar
Är det inte bara att dra ett "din-mamma-skämt" så har man ägt i rap battle?
Citera
2025-04-21, 00:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Är det inte bara att dra ett "din-mamma-skämt" så har man ägt i rap battle?
Hela denna är en master class i hur man kallar någon tjock; https://www.youtube.com/watch?v=37qHgnsRWiE

Your nans the only skinny in your family, bitch in the ground just wasting away

Bars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in