Det är den 28 april 2023 som Obed Matondo får sitt svenska medborgarskap. Det är något som han ansökt om året innan, i juli 2022.
Då, när ansökan lämnas in, är Matondo ostraffad och har bott i Sverige sedan 2014. Han har haft permanent uppehållstillstånd sedan sensommaren 2018.
Skjuter fyra direkt
Men så snart Obed Matondo fått sitt svenska pass i handen, kommer det fram att han är en kallblodig gängtorped. På en dryg månad hinner han skjuta inte mindre än fyra personer.
Obed Matondo är en bra kille tycker mamman, ofta uttalar sig mammor att deras söner är fantastiska fina killar.
Fast de skjuter, knarkar mm så får de medborgarskap, och det är många av den sorten och då blir man belönad.
Öppna era hjärtan eller?
Obed Matondo är en bra kille tycker mamman, ofta uttalar sig mammor att deras söner är fantastiska fina killar.
Fast de skjuter, knarkar mm så får de medborgarskap, och det är många av den sorten och då blir man belönad.
Öppna era hjärtan eller?
Han var ju ostraffad när han fick medborgarskap citerar du själv-
Med mina förslag på hur man ska hantera invandrarna, de kriminella och medborgarskap så hade han inte fått stanna i Sverige och framförallt då aldrig blivit svensk medborgare.
"Enligt uppgifter från socialtjänsten fanns dock varningstecken redan två år innan Obed Matondo begick mord och mordförsök våren 2023. I augusti 2021 kom det fram att han missbrukade hasch och i maj året därpå anmälde skolan att det fanns misstankar om att han sålde narkotika och annat till andra elever på skolan."
Men det verkar som att han inte var fälld för något brott utan polisen hade helt enkelt lagt ner anmälan utan åtgärd trots indikationerna på att han var gängmedlem och knarklangare.
Helt uppenbart att han avvaktar sitt svenska medborgarskap för att sedan begå brott, han räknar också med lågt straff, och slipper utvisning. Den svenska naiviteten levererar. Det påminner om Fadimes pappa, som fick svenskt medborgarskap trots att han satt i fängelse för rån. Han ansökte i grevens tid och hade nytta av det inför mordet på sin dotter. Jag bryr mig inte om hudfärgen på någon.
Helt uppenbart att han avvaktar sitt svenska medborgarskap för att sedan begå brott, han räknar också med lågt straff, och slipper utvisning. Den svenska naiviteten levererar. Det påminner om Fadimes pappa, som fick svenskt medborgarskap trots att han satt i fängelse för rån. Han ansökte i grevens tid och hade nytta av det inför mordet på sin dotter. Jag bryr mig inte om hudfärgen på någon.
Men Bayeux, ”Vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?”
”Den 18 maj 2023 skjuts två svenska män på Solgärdesvägen i Göteborgsstadsdelen Askim. Den ene av männen träffas i armen, den andre i huvudet, torson och armarna. Mirakulöst nog överlever båda två.
En knapp vecka senare blir ytterligare två män skjutna i Solnastadsdelen Hagalund. En av de skjutna avlider, medan den andre får livshotande skador, men överlever. …
Han döms senare för mord, två mordförsök och grovt vållande till kroppsskada, då en av dem han råkat skjuta i Hagalund är hans egen kumpan.”
Tror ändå att han kan bli en vinst längre fram. Kongo är känt för sitt framstående skolsystem. Speciellt kirurgi är man duktiga på, med halsingrepp som specialitet, och med relativt stora skalpeller.