• 2
  • 3
2025-03-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Om du uppskattar halvfabrikat har du inget sofistikerat känsla för bra smaker.

Jobbar i resturangkök
Citera
2025-03-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Jobbar i resturangkök
Okej men knappast som kock.
Citera
2025-04-01, 22:05
Medlem
Citat:
Okej men knappast som kock.

Jorå.
Äter ibland gröt till lunch, pga lagar mat. Hemma funkar Felix gulasch asbra, med lite kryddor och gräslök.

TS - det finns en ställen att äta på i Sthlm: Moldau, Soldaten Svejk, Lilla Prag
Citera
2025-04-01, 23:14
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Enligt min subjektiva åsikt är ungersk mat lika god och intressant som franska köket.
Undrar själv hur franska köket inte kan stå högre i kurs i Sverige ofta. Deprimerande. Ungerska köket är underskattad god bra mat också så pass att slaverna presenterar det som sin om du befinner dig i Prag eller något.
Citera
2025-04-01, 23:22
Medlem
När det inte är gulasch är det för mycket malet dvs köttfärs
Citera
2025-04-02, 21:15
Medlem
flugornass avatar
Citat:
FÖR ATT vi i Sverige har gulsash på konserv.

Tack Felix för en god soppa ändå!
Jag hoppas att du en dag får smaka en äkta Ungersk gulasch, efter det hoppas jag du skippar Felix burk soppa och inser att mat på burk är vidrigt. Äter du köttfärssås på burk också?
Citera
2025-04-02, 22:41
Medlem
Vet en den heter hungry god mat till bra priser.
Citera
2025-04-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag hoppas att du en dag får smaka en äkta Ungersk gulasch, efter det hoppas jag du skippar Felix burk soppa och inser att mat på burk är vidrigt. Äter du köttfärssås på burk också?

Tid. Ork. Går snabbt när alla är trötta och jag ändå måsta laga mat till barn, dvs två middagar.

Nej nej, en fin välgjord äkta gulasch knäcker konserven. Det är lätt att bli missförstodd på flashback.

Till ämnet - varför finns det inga ungerska resturanger?
Citera
2025-04-03, 03:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
TS - det finns en ställen att äta på i Sthlm: Moldau, Soldaten Svejk, Lilla Prag

Mja, Svejk och Lilla Prag är tjeckiska. Moldau är mestadels österrikiska med lite ungerska inslag.

Och det är ju inget specifikt för Sverige. Det vimlar inte direkt av ungerska restauranger någonstans i Västeuropa. Än mindre av bulgariska, rumänska, moldaviska, slovenska eller nordmakedonska.
Citera
2025-05-02, 23:00
Medlem
Citat:
Varför har inte ungerska restauranger lyckats marknadsföra sig framgångsrikt i Sverige?gulasch, töltött paprika och langos är ju exempel på spännande ungerska maträtter.
Varit i Ungern flera gånger, då min bror bor i Budapest. Skulle älskat ungerska restauranger i Stockholm (min hemstad). Gulasch, pörkölt, langos o.s.v. Ungerska öler som Soproni och Dreher att dricka till maten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in