Jag har tyvärr erfarenhet av dessa kvinnor. Träffade en för ca 12 år sedan och det blev en berg och dalbana som nästan kostade mig viljan att existera. Trådskaparen i sitt första inlägg är spot-on måste jag säga. Detta paradis i början där du känner att just du är den rätte för denna underbara kvinna. Hon som blivit så illa behandlad i livet innan men så kommer du där och har allt det där som andra män inte haft.
Sen sexet... går inte att beskriva. Helt otroligt och nära. Du blir behandlad som en kung i sängen och utanför. Du ger allt tillbaka och sen, när du minst anar det, kommer smällen. Ilska över något där DU inte gjort vad som förväntas. Du sitter där och undrar vad som skedde, försöker förstå att du nu är den värsta personen i deras liv. Du tänker att detta nog bara är något som hände nu och ser mellan fingrarna.
Det blir lugnt, allt åter till det normala men någonstans gnager det där guppet i dina tankar. Sen en vecka senare, en månad, pang igen. Nu en annan sak. Denna gång strider du emot. Det tar slut, du blir kallad hemska saker och beskylld för att vara kall. En vecka med ångest går, du saknar din lilla prinsessa. Efter två veckor ny kontakt, ni ses. Sexet är nu bättre än någonsin. Känslan av att vara åter slår allt du kan tänka dig, du är hög. Det som hänt innan kommer du knappt ihåg, du förtränger.
Anhöriga märker att något är off. Du skjuter ifrån dig, har kontroll. Ni pratar om att satsa, flytta ihop sen. Allt är underbart, kanske barn? PANG, något du gjort, inte såg, borde se och så är det igång igen. Men nu är du smart och anpassar, säger inte allt, väljer dina ord, handlingar, hobbies. Det blir inget större drama, du vet hur du ska göra.
6 år senare har du ingen gnista kvar. Du jagar fixen att få vara nära henne. Den kommer ibland och då är allt bra men du dör inombords. Kanske dricker vin varje dag (jag gjorde).
Något hände efter 8-10 år och jag tog steget bort. Levde knappt då, bara ett skal. Nu har det gått några år och jag dejtar igen. Träffat några men ingen ger mig kicken längre och jag blir inte kär, jag krossar hjärtan. Saknar den där känslan efter uppbrotten.
Har sen någon månad träffat en bra kvinna men hon är som en kopia på mitt ex. Varm, bra mat, bra sex, vacker, kåt. Men PANG så är något fel. Deprimerad, jag tröstar, lovar och så är det bra igen. Hon vill ha mig jämt, jag måste ringa varje timme eller skicka hjärtan på sms.
Jag kommer att släppa henne nu. Går aldrig denna väg igen, fy fan. Akta er bröder, det är inte värt det. Dessa kvinnor är djävulen och de kommer att döda er mentalt.
De har inte fått det en mänsklig hjärna behöver när den växer upp. De har inte fått den där tryggheten som barn behöver känna, de har inte haft någon som med kärlek sätter gränser (ofta närvarande far) och det har gjort dem nästan lite efterblivna vad avser relationer där känslor är inblandade. De kan inte reglera känslor, tänka abstrakt på samma vis. Så oavsett vad de säger, skriver här, BPD-kvinnor är det värsta du kan träffa. De fattar inte själva hur farliga de är för en normal man med trygg anknytning hemifrån.
De förvandlar en sund normal man till inget mer än medicin för stunden så att de med honom kan reglera sin ångest. Värt att upprepas, de är djävulen själva.
Senast redigerad av hogdog 2026-09-24 kl. 13:03.