2025-03-27, 19:57
Medlem
Jag lämnade in en tenta för en tid sedan och har ännu inte fått något resultat, trots att det skulle ha publicerats för ungefär två veckor sedan. Samtidigt har övriga studenter i min grupp redan fått sina resultat.

När jag träffade läraren idag berättade han att han har rättat min tenta, men att det har uppstått problem eftersom studierektorn är sjuk. Detta väcker frågor för mig: varför har mina gruppkamrater fått sina resultat medan mitt är försenat, och vilken roll har studierektorn i processen? Jag kan inte undgå att känna att detta kan handla om en utredning av misstänkt fusk, även om jag inte på något sätt har fuskat.
Citera
2025-03-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hu3
Jag lämnade in en tenta för en tid sedan och har ännu inte fått något resultat, trots att det skulle ha publicerats för ungefär två veckor sedan. Samtidigt har övriga studenter i min grupp redan fått sina resultat.

När jag träffade läraren idag berättade han att han har rättat min tenta, men att det har uppstått problem eftersom studierektorn är sjuk. Detta väcker frågor för mig: varför har mina gruppkamrater fått sina resultat medan mitt är försenat, och vilken roll har studierektorn i processen? Jag kan inte undgå att känna att detta kan handla om en utredning av misstänkt fusk, även om jag inte på något sätt har fuskat.
Går det inte att fråga samma AI som du använde på tentan?
Citera
2025-03-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Går det inte att fråga samma AI som du använde på tentan?

Har inte använt mig av någon AI så det blir svårt
Citera
2025-03-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hu3
Har inte använt mig av någon AI så det blir svårt

Man behöver inte använda AI för att anses ha fuskat. Det räcker med att man inte har citerat andra texter korrekt, eller att man har använt andra personers texter och enbart bytt ut ord.
Senast redigerad av Goran-Jacobsson 2025-03-27 kl. 20:32. Anledning: förtydligande
Citera
2025-03-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran-Jacobsson
Man behöver inte använda AI för att anses ha fuskat. Det räcker med att man inte har citerat andra texter korrekt, eller att man har använt andra personers texter och enbart bytt ut ord.

Jo jo så är det absolut men tänker mest att det snart gått tre veckor? Borde jag inte ha blivit underrättad relativt direkt om det nu rörde sig om något? Har kollat igenom tentan ett x antal gånger och vad jag kan se har jag omformulerat med egna ord och inte plagierat. Kan å andra sidan inte komma på vad det annars skulle röra sig om?
Citera
2025-03-27, 21:22
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Nu äntligen kommer en Flashbackare här som INTE anklagar dig för fusk utan som faktiskt läst ditt inlägg där du tydligt skriver att du INTE FUSKAT!!

Med det ur vägen, så är mitt råd till dig att ställa lite krav, mejla rektorn att du vill ha ditt resultat, det är inte okej att det dröjer så här länge.
Citera
2025-04-30, 22:11
Medlem
Jag tror att jag ska besöka en skola där provet skrivs och ta med mig en signal jammer. Det brukar ju finnas flera provsalar där provet skrivs samtidigt. Så får man se hur många som kommer ut ur salarna i förväga och skiter i att göra provet när deras trådlösa kommunikationsutrustning som de köpt för 100 000 kr inte fungerar.

1200 kr kostar de billigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in