2025-05-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tveksam förlängning med Keegan Lowe också, tog ett ganska stort kliv tillbaka förra säsongen kontra tidigare år vilket är jättetydligt även i den avancerade statistiken. Trist för både tittarna och Leo Sahlin Wallenius som känns väldigt tydlig 7:A på förhand nu bland backarna efter den förlängningen.

Lowe är ganska billig, kan spela många minuter. Det behöver inte alls vara dåligt. Personligen hade jag valt bort Zach Giuttari, före Lowe.
Tror du får fel om Leo. Han kommer spela mycket och det baserar jag på att han är bra, att Lakers sprider istid betydligt mer än de flesta andra klubbar och att det alltid kommer skador och landskamper.

Ska Lakers vara bra kommande säsong så måste Leo, Persson och Cooper hitta tillbaka till guldtempot.
Citera
2025-05-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lowe är ganska billig, kan spela många minuter. Det behöver inte alls vara dåligt. Personligen hade jag valt bort Zach Giuttari, före Lowe.
Tror du får fel om Leo. Han kommer spela mycket och det baserar jag på att han är bra, att Lakers sprider istid betydligt mer än de flesta andra klubbar och att det alltid kommer skador och landskamper.

Ska Lakers vara bra kommande säsong så måste Leo, Persson och Cooper hitta tillbaka till guldtempot.
Lowe behöver verkligen steppa upp från den här svaga säsongen dock.

Hoppas verkligen du får rätt, Leo bör nästan vara förstaback i JVM, den nivån har han i sig.

Ni har 13 forwards under kontrakt, där Ville Svensson knappt var HA-mässig ifjol men lär väl hamna där igen på lån? Tror du det försvinner fler kontrakterade spelare eller?

Noll(!) rightare än så länge bland forwards.
Citera
2025-05-08, 14:12
Medlem
Citat:
Lowe behöver verkligen steppa upp från den här svaga säsongen dock.

Hoppas verkligen du får rätt, Leo bör nästan vara förstaback i JVM, den nivån har han i sig.

Ni har 13 forwards under kontrakt, där Ville Svensson knappt var HA-mässig ifjol men lär väl hamna där igen på lån? Tror du det försvinner fler kontrakterade spelare eller?

Noll(!) rightare än så länge bland forwards.

Svårt att säga hur bra Ville blir. Förra säsongen trodde jag att Filip Eriksson skulle spela till sig en tröja, men han hade precis som hela Lakers, problem att hitta rätt i spelet.

Henrik Evertsson bryter sällan kontrakt, så länge spelarna sköter sig. Så nej, det tror jag inte. Då tror jag mer att det kan bli någon trade efter nyår om rätt spelare dyker upp.

En rightare är högst upp på listan, men är inget måste.

En stor fördel den här säsongen måste vara att de flesta spelare får vila mer under sommaren, samt att inte alla nyförvärv inleder säsongen skadade. Men problemet Lakers hade förra säsongen kommer troligen bestå även nu.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-05-08 kl. 14:20.
Citera
2025-05-08, 16:22
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Apropå Växjö: Emil Sylvegård lämnar klubben. Det här är en spelare jag gillar skarpt, trots en spelstil som är lätt att hata. Det är kanske därför jag gillar honom. Han skulle lika gärna kunna spela back, tvåvägs, och göra det lika bra.

Det framgår inte vart han är på väg härnäst.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Slänger in högoddsare, Malmö.

Han har sina styrkor, men Lakers måste få plats med några nya spelare, om de ska ta guld. De som är utan kontrakt och kan lämna måste bytas ut.
Verkar bli Tappara, enligt Hockeynews. Då gör han dansken Blichfeld sällskap.

Citat:
Tveksam förlängning med Keegan Lowe också, tog ett ganska stort kliv tillbaka förra säsongen kontra tidigare år vilket är jättetydligt även i den avancerade statistiken. Trist för både tittarna och Leo Sahlin Wallenius som känns väldigt tydlig 7:A på förhand nu bland backarna efter den förlängningen.

Leo tror jag kommer gå med Persson, eller i andra backpar med någon annan, Zach kanske. Har väldigt svårt att se att han skulle bli sjunde back.
Citera
2025-05-08, 17:51
Medlem
girigfans avatar
pajigt att jacob josefsson får en plats i laget när han inte tränat på flera år nu. "klubbhjärta" när hans comeback blir sann efter att laget kvalificerat sig till shl, men han är naturligtvis för fin för att spela hockeyallsvenskan.
väldigt tråkigt att han går före dicken som ställde upp i pissligan
Citera
2025-05-08, 18:38
Medlem
Elvis avatar
Leksand verkar vara intresserade av Erik Aterius från Hockeyettan. Vet inte sanninhshalten i ryktet men klart intressant värvning. Förmodligen väldigt billig, han kan klubben utan och innan. Ju mer jag tänker på det känns det otroligt smart. Han är en grovjobbare utan dess like och kommer ge allt för klubben. Perfekt spelare för en fjärdekedja!
Citera
2025-05-08, 21:47
Medlem
94jackars avatar
Albin Lundin nobbad av Dif, sägs vara Allsvenska klubbar intresserade. Modo, SSK och Löven kanske?
Förhoppningsvis löser det sig och han får ett erbjudande han tar så att det öppnas upp en till plats som är up for grab i Luleå.

Jacob Josefssons vara eller icke vara känns väldigt skum, men också typiskt Dif på senare år.
Citera
2025-05-08, 21:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Albin Lundin nobbad av Dif, sägs vara Allsvenska klubbar intresserade. Modo, SSK och Löven kanske?
Förhoppningsvis löser det sig och han får ett erbjudande han tar så att det öppnas upp en till plats som är up for grab i Luleå.

Jacob Josefssons vara eller icke vara känns väldigt skum, men också typiskt Dif på senare år.

Andreas Engqvist Hjärnskakning
Jacob Josefsson - " -

Säkert fler
Citera
2025-05-08, 21:53
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
pajigt att jacob josefsson får en plats i laget när han inte tränat på flera år nu. "klubbhjärta" när hans comeback blir sann efter att laget kvalificerat sig till shl, men han är naturligtvis för fin för att spela hockeyallsvenskan.

4,5 år sen sista han tränade med en klubb
Bloggande mm räknas ej
Citera
2025-05-08, 21:57
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
4,5 år sen sista han tränade med en klubb
Bloggande mm räknas ej
tror du han hade försökt ta sig tillbaka ifall djurgården misslyckats med att kvalificera sig till shl nästa säsong?
Citera
2025-05-08, 21:59
Medlem
Citat:
Det är ju inte så att han gått runt och varit frisk i 3 år och nu tycker att det är ”värt” det.
Jag vet från säkert håll att Jacob jobbade hårt för att ta sig tillbaka till hockeyn redan år 1 i HA men åkte på bakslag och började må sämre. Blir ju larvigt att jämföra de två när de inte konkurrerar på samma premisser över huvudtaget, det är två helt olika spelare på olika positioner.

För övrigt tror jag sannolikheten att han spelar nästa år är rätt liten sett till det långa uppehållet. Känns mer som att man låter honom träna för att vara schyssta, då det är en gammal lagkapten
Senast redigerad av Zorrkan 2025-05-08 kl. 22:05.
Citera
2025-05-08, 22:25
Medlem
perry2s avatar
Citat:
tror du han hade försökt ta sig tillbaka ifall djurgården misslyckats med att kvalificera sig till shl nästa säsong?

Nej han är en Biljettsäljare som avslutar i november

Sen 2016 har han varit en porslinskille som max spelat 50% av säsongens matcher.. De ät är 9 år som han känt efter o småhaltat.
Senast redigerad av perry2 2025-05-08 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in