2025-03-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast det är ju det tråden handlar om. TS frågar om det är fler som upplever att vaccinerade i ens närhet är sjukare. Handlar inte om "bevisföring".
Pratar vi i de termerna så ja, jag upplever att fler av de fullvaccinerade jag känner är mer sjuka jämfört med de som jag vet är ovaccinerade eller har färre sprutor.
Men samtidigt är samtliga jag vet om som är fullvaccinerade över 82år, vilket gör att jämförelsen blir skev.
Jag själv har 5 sprutor och upplever inte någon större skillnad före eller efter.
Men rent statistiskt så har jag varit mindre sjuk efter. Då Jag inte haft en sjukdag efter första sprutan och var sjukskriven 1 gång 2019 och en gång 2020.(2020 var det konstaterade Covid innan vaccineringen kommit igång).
Sen att far och mor blivit sämre efter vaccineringen är ett faktum, men jag är tveksam om det beror på Vaccineringen. Snarare andra faktorer, t.ex cyklade min mor omkull och bröt armen vilket påverkade henne då hon passerat 80 med råge.
Citera
2025-03-28, 10:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Pratar vi i de termerna så ja, jag upplever att fler av de fullvaccinerade jag känner är mer sjuka jämfört med de som jag vet är ovaccinerade eller har färre sprutor.
Men samtidigt är samtliga jag vet om som är fullvaccinerade över 82år, vilket gör att jämförelsen blir skev.
Jag själv har 5 sprutor och upplever inte någon större skillnad före eller efter.
Men rent statistiskt så har jag varit mindre sjuk efter. Då Jag inte haft en sjukdag efter första sprutan och var sjukskriven 1 gång 2019 och en gång 2020.(2020 var det konstaterade Covid innan vaccineringen kommit igång).
Sen att far och mor blivit sämre efter vaccineringen är ett faktum, men jag är tveksam om det beror på Vaccineringen. Snarare andra faktorer, t.ex cyklade min mor omkull och bröt armen vilket påverkade henne då hon passerat 80 med råge.

Räknar du inte dig själv som fullvaccinerad med 5 sprutor?
Citera
2025-03-28, 10:56
Medlem
Citat:
Räknar du inte dig själv som fullvaccinerad med 5 sprutor?
Nu är man inne på 8 om jag inte räknar fel.
Citera
2025-03-28, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är snarare så att vaccinmotståndare önskar olycka till de som vaccinerat sig. Därav detta oändliga tjat och nya trådar med exakt samma innehåll.
Jag har en tämligen stor bekantskapskrets. Alla har tagit de erbjudna sprutorna. Finns inga som helst tecken på ökad sjuklighet.

Dom vaccinerade är inga offer. Snarare rejält efterblivna. Det var dom vaccinerade som önskade död på dom ovaccinerade. Så korkat var det. Glöm inte det. Och här är vi idag. Diskuterar varför dom ovaccinerade har ett bättre immunförsvar än dom vaccinerade. Det är liksom inget hittepå. Det har gått snart 5 år och det är nu vi faktiskt kan utvärdera effekterna.
Citera
2025-03-28, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej jag är inte vaccinerad men det är ju inte direkt svårt att debunka era efterblivna kommentarer och teorier? Det enda ni ser är att du känner en person som blev sjuk efter vaccinering, och därför måste det betyda
1. Det orsakades av vaccinet (trots att cancer är en multifaktoriell sjukdom?)
2. Vaccinet orsakar sjukdomar

Detta trots att forskningen visar annorlunda. Men det är klart, du har sett en youtubevideo och har alla rätta svar.

Svara på ditt egna påstående istället.
Varför sprider du misinformation att 1 miljard inte har vaccinbiverkningar? Och varför hittar du på en sån grej om du inte är vaccinerad själv? Är du för feg för att stå för vad du skriver?

Det har snart gått 5 år och vi kan börja diskutera och utvärdera effekterna. Att en hel mängd elitidrottare fick sudden death är inget faktum man ignorerar. Det finns en hel mängd med vittnesmål online där vaccinskadade pratar ut. Det är sinnessjukt att såna som du ignorerar och inte lyssnar på dom riktiga offren. Att media censurerar detta gör det inte mindre sant eller allvarsamt. Det verkar gå trögt att förstå att alla ni vaccinerade blivit lurade. Verkligen. Men ni kan inte blunda för verkligheten hur länge till som helst.
Citera
2025-03-28, 20:36
Medlem
Robotrons avatar
Vaccin tar du för en specifik sjukdom. Du slipper denna sjukdom eller får en mildare variant. Vaccin gör varken bu eller bä för andra sjukdomar.
Om man tror det är det ett bevis för att man inte riktigt förstår vad ett vaccin är för något
Citera
2025-03-28, 20:40
Medlem
Varför tjafsa om vaxxade vs ovaxxade? Som det ser ut är ju BÅDA fuckade. Både de som fått covid och de som tagit sprutorna är på olika sätt utsatta. Fakta är ju att USA haft laboratorium i Kina som sysslat med en massa skit av typen som kan döda världen. Som vanligt har Kina kass kvalitet och klantar till det hela. Plötsligt är ett militärt vurus ute bland folk. Vi försöker fixa ett vaccin men misslyckas. Vaccinerna ska fixa ett lager av spikproteiner runt virusets celler. Tyvärr fastnar spikproteiner i andra celler i kroppen på en massa folk och deras kroppars vita blodkroppar börjar fightas mot hjärtceller, tarmceller, hudceller osv. Dessutom är både Pfizers och Modernas vacciner fulla av orenheter som kan orsaka cancer. I ett normalt vaccin har vi typ tre sådana orenheter. Här har vi miljarder. Miljarder nya chanser att få cancer. Typ som min pappa som fått hudcancer, halscancer och lungcancer sedan han började ta sprutorna. Både sjukdomen covid och botemedlen visade sig ta död på oss.
Citera
2025-03-29, 00:35
Medlem
Blir mkt oftare sjuk efter vaccinet än innan.
Citera
2025-03-29, 14:08
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Svara på ditt egna påstående istället.
Varför sprider du misinformation att 1 miljard inte har vaccinbiverkningar? Och varför hittar du på en sån grej om du inte är vaccinerad själv? Är du för feg för att stå för vad du skriver?

Det har snart gått 5 år och vi kan börja diskutera och utvärdera effekterna. Att en hel mängd elitidrottare fick sudden death är inget faktum man ignorerar. Det finns en hel mängd med vittnesmål online där vaccinskadade pratar ut. Det är sinnessjukt att såna som du ignorerar och inte lyssnar på dom riktiga offren. Att media censurerar detta gör det inte mindre sant eller allvarsamt. Det verkar gå trögt att förstå att alla ni vaccinerade blivit lurade. Verkligen. Men ni kan inte blunda för verkligheten hur länge till som helst.

Vilka elitidrottare fick sudden death? Det är ju bevisat att t ex fotbollsspelare inte dog i större utsträckning nu än tidigare. Om 1 miljard hade biverkningar, var är dom? Hur lång tid tar det innan biverkningarna kommer?

Du verkar ha grova läs- och skrivsvårigheter, har redan skrivit att jag inte ens är vaccinerad men att era efterblivna argument är hur lätta som helst att debunka. Var är biverkningarna?
Helt sjukt vad efterblivna ni är.
Citera
2025-03-29, 16:15
Medlem
Citat:
Fast det är ju det tråden handlar om. TS frågar om det är fler som upplever att vaccinerade i ens närhet är sjukare. Handlar inte om "bevisföring".
Ja, men det jag svarade på var du din fråga "Är man konspiratorisk om man konstaterar att bekanta som tagit tre sprutor blir sjuka, medan man själv som är ovaccinerad är frisk?" Där är svaret Ja.
Om jag svarar på trådstarten så nej, både jag och typ alla jag känner är vaccinerade och jag upplever att vi varit mindre sjuka sedan Covid. Men det beror troligtvis på ändrade vanor och inte på vaccinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in