2025-03-27, 06:50
Medlem
Frgar Skatteverket alltid (automatiskt kanske?) efter kontrolluppgift eller r det slump?
Tnker att det ibland skickas in snt som inte finns ngon kontrolluppgift p?
Citera
2025-03-27, 06:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aazpakk
Frgar Skatteverket alltid (automatiskt kanske?) efter kontrolluppgift eller r det slump?
Tnker att det ibland skickas in snt som inte finns ngon kontrolluppgift p?

Kanske, kanske inte..
Har du ngot exempel som du kan gra det frsteligt fr oss?
Senast redigerad av kraftfoder 2025-03-27 kl. 06:59.
Citera
2025-03-27, 09:18
Medlem
Citat:

Vad menar du?
Kontrolluppgift/individuppgift r sdant som banker, lne och pensionsutbetalate mm skickar in fr att de r skyldiga att gra det, inte fr att Skatteverket frgat.

Om du menar underlag p sdan du yrkar i deklarationen s beror det p om du tas ut fr granskning eller inte.
Citera
2025-03-27, 18:59
Medlem
Det var det jag menade. Sorry om jag var otydlig. Menade att om jag skulle gra utlgg eller s fr ngot som jag inte har ngon kontrolluppgift p utan en ren bluff, typ aktieutdelning som inte finns frn tex Avanza. Vad rdd att det gick per automatik eller om man behver bli granskad.
Citera
2025-03-27, 19:08
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Det var det jag menade. Sorry om jag var otydlig. Menade att om jag skulle gra utlgg eller s fr ngot som jag inte har ngon kontrolluppgift p utan en ren bluff, typ aktieutdelning som inte finns frn tex Avanza. Vad rdd att det gick per automatik eller om man behver bli granskad.

Lmnar du oriktiga uppgifter till skatteverket eller bluffar som du skriver och du blir kontrollerad s fr du ett skattetillgg. Du skriver under p heder och samvete att uppgifterna du lmnar i deklarationen r riktiga.
Citera
2025-03-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Lmnar du oriktiga uppgifter till skatteverket eller bluffar som du skriver och du blir kontrollerad s fr du ett skattetillgg. Du skriver under p heder och samvete att uppgifterna du lmnar i deklarationen r riktiga.

Absolut, det r jag med p.
Det r faktiskt inte jag som r inne p det d jag tycker det r moraliskt fel!

Vi lever ju inte i ngon vilda western 🤣

Finns folk som inte vgar frga sjlva och d gr jag grna det.
Lter som det knns ganska safe nd fr vederbrande om man behver bli granskad fr att behva visa upp en kontrolluppgift som kan ha frsvunnit med postnord.
Citera
2025-03-27, 19:38
Medlem
Citat:

Lter som det knns ganska safe nd fr vederbrande om man behver bli granskad fr att behva visa upp en kontrolluppgift som kan ha frsvunnit med postnord.

Frstr inte riktigt sista meningen men det rcker iaf inte att skylla p att PostNord slarvat bort kontrolluppgifter.
Citera
2025-03-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Frstr inte riktigt sista meningen men det rcker iaf inte att skylla p att PostNord slarvat bort kontrolluppgifter.

Nej jag vet, skoja lite bara
Citera
2025-03-27, 21:34
Medlem
Citat:

Vem menar du skickar in kontrolluppgifter per post och skulle kunna skylla sin underltenhet p det? Det grs i 99,99% av fallen elektroniskt.
Citera
2025-03-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vem menar du skickar in kontrolluppgifter per post och skulle kunna skylla sin underltenhet p det? Det grs i 99,99% av fallen elektroniskt.

Han blandar ihop kontrolluppgifter med underlag som Skatteverket kan krva in vid granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in