2025-03-26, 22:30
Medlem
Hej
Nu har skolvalet kommit.. min son har blivit placerad på den ökända Stenkulaskolan i Malmö. Där kritiken har haglat in om allt från mobbing och misshandel till total katastrof i klassrummen. Vi har självfallet inte valt denna skola utan enbart blivit tilldelade den pga närhetsprincipen. Finns det några föräldrar här som har barn som går/gått på skolan som skulle vilja dela sina erfarenheter?
Citera
2025-03-26, 23:09
Medlem
Amazon-mannens avatar
Är inte denna skola väldigt kulturberikad?
Inte mycket skidåkande i de klasserna s.a.s.

Avstå!
Citera
2025-03-27, 06:59
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Är inte denna skola väldigt kulturberikad?
Inte mycket skidåkande i de klasserna s.a.s.

Avstå!

Jo, och när man påtalar något sådant om en skola i Malmö(!!!) då är det illa på riktigt. Föräldrarna kanske skulle tänkt till och flyttat därifrån i tid.

Men låter som att han kan få a good time ändå;

Citat:
Riktigt ghetto skola med massor av beknare och luffare, sköna och chill människor men om du gör ett fel misstag eller bränner de så kmr du bli slagen. Bra skola med utbildning och tillräckligt med rast men man kan till och med skapa jätte många vänner enkelt på grund av att alla är jätte snälla när det gäller med sånt! Kan hitta några svenskar i skolan men de vill bara rymma därifrån och försöker inte blanda i sig i något, med läraren är det 50/50 men de flesta är riktigt chill och snälla. Men överlag är skolan en riktig skön skola och du kmr få riktigt många fina minnen

Om han klarar sig ifrån att bli knullad eller misshandlad kanske han bara blir påtvingad några femmor röka. Det är väl inte hela världen. Ni bor ju ändå som sagt i Malmö.
Citera
2025-03-27, 11:09
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverfisk
Hej
Nu har skolvalet kommit.. min son har blivit placerad på den ökända Stenkulaskolan i Malmö. Där kritiken har haglat in om allt från mobbing och misshandel till total katastrof i klassrummen. Vi har självfallet inte valt denna skola utan enbart blivit tilldelade den pga närhetsprincipen. Finns det några föräldrar här som har barn som går/gått på skolan som skulle vilja dela sina erfarenheter?
Men var det inte du som röstade på Sossarna och för massinvandring i Malmö?
Citera
2025-03-27, 22:00
Medlem
Citat:
Hej

Ligger alldeles för nära Rosengård, kan tänka mig att det går gott om ungar från Rosengård i den skolan. Sorgenfriskolan är nog närmast vettigast som jag kan tänka mig nuförtiden i den delen av stan.
Citera
2025-03-27, 22:36
Avslutad
Citat:
Hej
Frågan är väl varför ni bor i Malmö och inte flyttar utanför stan helt enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in