• 3
  • 4
2025-05-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Var har du läst att vi skall plocka bort pandemi stöden? Titta på siffrorna igen så ser du att inget är borträknat. Jag påpekade att ni alltid refererar till Trumps sista år 2020 när ni ska definiera hans statsfinanser. Jag påpekade att det inte kan definiera Trumps ekonomiska politik därför att det var saker som hände utanför hans kontroll som föranledde det stora underskottet 2020. Precis samma gäller naturligtvis Biden. Då skulle vi kunna ta bort 2020 samt 2021 så skulle det bli mer rättvist för både Biden och Trump men då blir det ju ändå större siffror till fördel Trump.

Då vi summerar så ser du att Biden ökade statskulden med drygt en triljon mera än Trump
Du har vid minst 3 tidigare tillfällen hävdat att Trump ökade statsskulden mera än Biden.
Dom sista stora utbetalningarna avslutades 2021 gällande pandemi relaterade utlägg.
Trump fick ta den största smällen och som du ser så var inkomsterna inte speciellt påverkade under 2021 och 2022 så man kan inte skylla på att Biden fick ta speciellt mycket stryk för det tog ett tag innan ekonomin startade upp och påverkade därmed inte hans budgetbalans nämnvärt.

Om siffrorna är fabulerade så får du gärna redovisa andra med källor.

Lycka till med detta

Jag har tidigare redovisat källa, Axios, på att Trump stod för en större andel av statsskulden (”Trump ran up national debt twice as much as Biden”). Så länge du inte kan bemöta denna information utgår jag att den är sann.
Citera
2025-05-21, 07:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Var har du läst att vi skall plocka bort pandemi stöden? Titta på siffrorna igen så ser du att inget är borträknat. Jag påpekade att ni alltid refererar till Trumps sista år 2020 när ni ska definiera hans statsfinanser. Jag påpekade att det inte kan definiera Trumps ekonomiska politik därför att det var saker som hände utanför hans kontroll som föranledde det stora underskottet 2020. Precis samma gäller naturligtvis Biden. Då skulle vi kunna ta bort 2020 samt 2021 så skulle det bli mer rättvist för både Biden och Trump men då blir det ju ändå större siffror till fördel Trump.

Då vi summerar så ser du att Biden ökade statskulden med drygt en triljon mera än Trump
Du har vid minst 3 tidigare tillfällen hävdat att Trump ökade statsskulden mera än Biden.
Dom sista stora utbetalningarna avslutades 2021 gällande pandemi relaterade utlägg.
Trump fick ta den största smällen och som du ser så var inkomsterna inte speciellt påverkade under 2021 och 2022 så man kan inte skylla på att Biden fick ta speciellt mycket stryk för det tog ett tag innan ekonomin startade upp och påverkade därmed inte hans budgetbalans nämnvärt.

Om siffrorna är fabulerade så får du gärna redovisa andra med källor.

Lycka till med detta
donalds tog ju lån på $2 biljoner ändå till de stackars rika, som var big fucking waste of money.
Och det är så att även i pandemier så är man en president, och kanske donalds skulle lämnat över det till experterna.
För då kunde hen i alla fall ha skyllt på det var andra, men det gjorde aldrig donalds, utan hen inbilla sig veta bättre och trodde spruta ned desinfektionsmedel som skulle ta bort COVID-19 på 1minut, fast om man skulle göra så så dör man troligtvis före den minuten gått.

Men nope, donalds var president under COVID-19 och har fullt ansvar oavsett, så även Joe som hade COVID-19 längre än donalds.

Vilket betyder att det är mer befogat för Joe med ökad statsskuld än med donalds, men också oops, har lägre ökning än donalds.

Oavsett så är de hopplöst fel sida om lafferkurvan, så skatten måste upp rejält, säkert 10% eller kanske än mer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in