2025-03-27, 08:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Kan du svara på frågan vad de ska göra när kassan är tom för att de har köpt bitcoin samtidigt som de går med operativ förlust?

För varje svar du får så kommer du med en ny fråga. Argumentationsfelet brukar kallas "Sealioning"

Tröttsamt. Du har fått de svar som är relevanta för topic.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-27 kl. 08:15.
Citera
2025-03-27, 08:13
Medlem
Tropicalss avatar
Det är sannolikt samma typ av människor som köper bägge typer av tillgångar så sannolikt ett bra strategiskt beslut av Gamestop. Målgruppen är unga, högriskbenägna män utan tålamod eller förståelse för värde.
Citera
2025-03-27, 08:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För varje svar du får så kommer du med en ny fråga. Argumentationsfelet brukar kallas "Sealioning"

Tröttsamt. Du har fått de svar som är relevanta för topic.
Låter som att du inser att du är inmålad i ett hörn med dina "argument" och försöker anklaga andra skribenter för detta. Typiskt bilförsäljarbeteende. Argumentationsfelet som du försöker hänvisa till är inte ens relevant i det här fallet, så ditt inlägg framstår som extremt komiskt.

Vi kan alltså konstatera att denna så kallade strategi att som företag investera i bitcoin kan beskrivas som ett pyramidspel.
Citera
2025-03-27, 11:20
Medlem
Citat:
Låter som att du inser att du är inmålad i ett hörn med dina "argument" och försöker anklaga andra skribenter för detta. Typiskt bilförsäljarbeteende. Argumentationsfelet som du försöker hänvisa till är inte ens relevant i det här fallet, så ditt inlägg framstår som extremt komiskt.

Vi kan alltså konstatera att denna så kallade strategi att som företag investera i bitcoin kan beskrivas som ett pyramidspel.

Med all respekt så får man huvudvärk av att läsa dina inlägg.. Att du inte bara kan inse när du förlorar en konversation.

För övrigt tror jag självklart att det här är en bra investering för gamestop, vi får helt enkelt komma tillbaka till tråden och se om 5-10 år.
Citera
2025-03-27, 11:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeruvianTorch
Med all respekt så får man huvudvärk av att läsa dina inlägg.. Att du inte bara kan inse när du förlorar en konversation.
Vilken konversation menar du att jag har förlorat? Lider du också av kognitiv dissonans?
Citera
2025-03-27, 13:37
Medlem
Citat:
Vilken konversation menar du att jag har förlorat? Lider du också av kognitiv dissonans?

Tycker att du väldigt ofta hoppar in i diskussioner med din bristfälliga kunskap.
Om jag skulle vara du skulle jag istället suga åt mig kunskap och lära mig av dem som faktiskt är pålästa som exempelvis Leaston.

Inget illa menat alls hoppas du förstår vad jag menar!
Citera
2025-03-27, 13:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeruvianTorch
Tycker att du väldigt ofta hoppar in i diskussioner med din bristfälliga kunskap.
Om jag skulle vara du skulle jag istället suga åt mig kunskap och lära mig av dem som faktiskt är pålästa som exempelvis Leaston.
Leaston är fullständigt okunnig vad gäller finans, nationalekonomi, samt teknik. Det han kan är säljsnack.

Dina två senaste inlägg visar på en enorm bias och ovilja att lära dig.

Du kanske istället ska ta och läsa inläggen som jag skriver några fler gånger så kan du lära dig något nytt. Annars kanske du fortsätter att tro att bolag som går med förlust borde spendera sin kassa på att köpa passiva tillgångar som inte genererar någon avkastning.
Citera
2025-04-11, 12:12
Medlem
MrTygers avatar
Har Gamestop köpt än och jag missat det eller vad händer?
Citera
2025-04-11, 13:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Har Gamestop köpt än och jag missat det eller vad händer?
Inget någon gått ut med publikt iaf. Inte helt otroligt att det kommer en blänkare snart om att dom har köpt.
Citera
2025-04-11, 14:04
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Inget någon gått ut med publikt iaf. Inte helt otroligt att det kommer en blänkare snart om att dom har köpt.

Som jag misstänkte, vidare misstanke säger mig att det kan bli en bra pump på det om inte Trump Trumpar sig för tillfället.

(Med det sagt så tillhör jag inte lägret som tror att Trump-administrationen är irrationell och saknar plan, tvärtom.)
Citera
2025-04-11, 14:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Som jag misstänkte, vidare misstanke säger mig att det kan bli en bra pump på det om inte Trump Trumpar sig för tillfället.

(Med det sagt så tillhör jag inte lägret som tror att Trump-administrationen är irrationell och saknar plan, tvärtom.)
Jag tror inte dom saknat plan, däremot så har planen varit ogenomtänkt. Sådant här är så mycket mer komplicerat än att mobba någon att skriva under en fastighetsaffär.
Senaste dagarna tycker jag bara bekräftat denna misstanke. Amatörmässigt skött.
Citera
2025-04-11, 14:32
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Jag tror inte dom saknat plan, däremot så har planen varit ogenomtänkt. Sådant här är så mycket mer komplicerat än att mobba någon att skriva under en fastighetsaffär.
Senaste dagarna tycker jag bara bekräftat denna misstanke. Amatörmässigt skött.

Håller inte med men det får vi diskutera i lämpligare tråd, OT här.

Vad tror du blir resultatet av en större Gamestop-investering i BTC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in