Citat:
Ursprungligen postat av
Zappazen
Ja. Jag håller med. Bäst att fly landet ett tag. Jag hade skrivit mig på Isle of Man och sen bedrivit ett nomadliv runt jorden. Bott på coola hotel i Asien och Syd Amerika. Köpt hus i alperna och Karibien. Köpt lägenheter i Mayfair och på Manhattan. Oändliga möjligheter för den med en liten gnutta fantasi.
Mja, inte riktigt oändliga.
Men helt klart allt som är med råge bortom vad man i normala fall fantiserar om som vanlig dödlig.
Men det är ändå lite svårt att låta bli att filura på hur man hade levt ett "vanligt" liv men med lite lyx under ytan.
Rullar man runt i en Rolls Royce Ghost första åren så kan man nog säga tack och hej till allt vad privatlivet heter, man lär riskera att hamna på sociala medier rätt kvickt även om man är "försiktig"
Däremot en aningen äldre Honda Civic eller så, helrestaurerad under ytan och lite för fin stereo för att vara anständigt, det hade varit grejer.
Hemautomation hade varit riktigt kul att pyssla med.
Är man mer inne på digitala äventyr så finns förstås desto mer möjligheter att vara lite diskret, relativt sett.
T.ex. musikproduktion, finns massvis med plugin och ljudbanker så går lägga rätt skapliga pengar på. Har man fina hörlurar vid datorn sticker det inte ut allt för farligt heller vid besök, om man inte bränt på rejält med elektrostatiska doningar.
Köpa en mindre serverhall på annan ort hade kunnat vara något också, leta tag i någon som får ansvara för uthyrning till högstbjudande för att åtminstone gå nettoplus, men själv har man prio när man vill sitta och pyssla med AI.
Grejen med resande är ju att det tar en väldigt massa tid bara att transportera sig själv.
Å andra sidan är min avighet mot resor kanske lite av ett stockholmssyndrom. Man blir så grinig av att sukta efter det man inte har råd med.