2025-03-25, 17:44
Medlem
Polisen larmades på tisdagseftermiddagen till ett misstänkt grovt brott i Tensta, norr om Stockholm.

– Vi är på plats med flera patruller. Det är minst en person skadad, men jag kan inte gå in närmare på omständigheterna eftersom det är en pågående insats, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.

Enligt uppgift till Aftonbladet rör det sig om en allvarlig knivskärning med flera personer inblandade.

– Det jag kan säga är att det gäller ett grovt brott, vi försöker skaffa oss en bild av vad som har hänt, säger Rinaldo.

Enligt Aftonbladet uppgifter ska ingen ha gripits i nuläget.

Uppdatering

Polisen larmades på tisdagseftermiddagen till ett misstänkt grovt brott i Tensta, norr om Stockholm.

– Vi är på plats med flera patruller. Det är minst en person skadad, men jag kan inte gå in närmare på omständigheterna eftersom det är en pågående insats, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo.

Enligt uppgift till Aftonbladet rör det sig om en allvarlig knivskärning med flera personer inblandade.

– Det jag kan säga är att det gäller ett grovt brott, vi försöker skaffa oss en bild av vad som har hänt, säger Rinaldo.

Enligt Aftonbladet uppgifter ska ingen ha gripits i nuläget.

Uppdatering

25 mar 2025 kl 18.15
Misstänkt grovt brott utreds i Tensta
Polisen utreder ett misstänkt grovt brott i Tensta i norra Stockholm, skriver Aftonbladet.

– Två personer är förda till sjukhus, de bedöms inte vara kritiskt skadade. Jag kan inte gå in närmare på omständigheterna eftersom det är en pågående insats, säger polisens presstalesperson Susanna Rinaldo till tidningen.

Enligt tidningens uppgifter är flera personer inblandade i en allvarlig knivskärning.
Senast redigerad av FlashNizze 2025-03-25 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in