Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det finns inte något "enormt utbud" av män....för alla kvinnor där ute...Män är även de, upptagna, i fel ålder, inte intresserade tillbaka, av fel sort...OCH till skillnad från kvinnor dras med många i sin "kår" som alltså är våldsamma, kriminella eller för blåsta.... vilket gör att kvinnor som i regel är mer balanserade i mitten inte alltid hittar någon.
Inget konstigt alls.
Vi håller helt enkelt inte med varandra
Jag som kille som ändå gjort bra ifrån mig i livet vet hur extremt begränsat mitt dejtingutbud är/har varit och jämfört med tjejers dejtingutbud är det natt och dag.
Det är klart att tjejer är mycket mer kräsna i sitt partnerval men jag har träffat tjejer som sagt att de inte accepterar en ålderskillnad mot killar på mer än 6 månader. Är det en rimlig gräns att sätta? Självklart! Man får sätta vilken gräns man vill, men det är inte direkt utbudet det är fel på om hon inte hittar någon mot sina väldigt specifika kriterier.
Kolla på "Bästa dejten" på SVT, i den får båda tjejerna flera tusen matchningar och det är ungefär så många en genomsnittlig tjej kan vänta sig från vad jag hört/sett.
Kan du inte hitta en person du gillar i ett urval på flera tusen så skulle jag påstå att du behöver se över dina krav, eller (det mer troliga scenariot) faktiskt utvärdera dessa personer på ett mer seriöst sätt.
Återgår till vad jag sade innan, det är inte mänskligt möjligt att ensam utvärdera tiotusentals personer på ett sätt så att du kan säga att du "känner" dem. Detta är varför jag tror många tjejer är så snabba på att avfärda alla killar som otillräckliga, de orkar inte utvärdera allihopa och det är legitimt! Vem fan orkar det? Men valmöjligheten finns åtminstone där