2025-05-14, 02:52
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har aldrig blivit slagen av mitt Ex. för vi slogs aldrig, men i så fall hade hon fått en lavett på kinden med handflatan så att den blivit röd.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-05-14 kl. 03:03.
Citera
2025-05-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Klart man kan ha otur och att man hunnit långt i relationen men om du inte har något som binder dig så borde fler lämna, utnyttja det faktum att det är enorm konkurrens mellan män.
Tror inte någon kvinna som är 30-35 har svårt att hitta en kille, finns ett enormt utbud av "bra" killar men såklart varierar definitionen av "bra" från person till person.
Vill du ha en kille som är trevlig, social, i bra form, anställd/finansiellt stabil och över medellång så är utbudet mer än tillräckligt

Och om du vill ha genuin vänskap/ kärlek, bra sex, samma åsikter, intressen, jämställdhet etc?

Som sagt jag tror inte alla kvinnliga 30-35 åringar håller helt med dig.
Citera
2025-05-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har inte lagt till något.

Det var helt jävla underförstått att det var dem som inte förmår lämna som vi diskuterade.

Du frågade varför vissa inte kan lämna efter första tecknet/slaget eller hur......
Ja, och om du då skriver "det går inte för det är misshandel som pågått under lång tid" så gäller det ju knappast...
Att du pratar om att de som inte lämnar sedan inte kan lämna är ju knappast mitt problem eller svar på min fråga, det här är helt och hållet ditt fuck up.

Vi är på samma sida ändå så skit samma, säg åt tjejer att börja dejta bättre män som inte är våldsamma så vinner vi alla på det
Citera
2025-05-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Det är inte säkert, för dessa individer är mycket manipulativa.
För de som har blivit slagna av sin partner, så brukar det oftast heta att h*n ångrar sig och skall aldrig göra om det eller skyller på offret. Och någonstans i det här så sker en "normaliseringsprocess" hos offret, som gör att det hela tiden dyker upp ursäkter till varför man stannar kvar. Och ursäkter finns det gott om...
Jo självklart finns de fallen också, men de är knappast majoriteten och åter till mitt första påstående.
Vi har en marknad som fullkomligt kryllar av män och det går hur lätt som helst att hitta en ny man, någonstans måste väl du själv se orimligheten att stanna hos någon som "ångrar" sitt våldsamma beteende när det finns så tokigt många alternativ, eller?

Om du driver ett företag och du har en anställd som stjäl från dig, hade du förlåtit den om det bokstavligt står andra mer kvalificerande anställda och bankar på din dörr för att ta tjuvens plats?
Kanske, men blir du då förvånad när tjuven stjäl åter igen?
Citera
2025-05-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om du vill ha genuin vänskap/ kärlek, bra sex, samma åsikter, intressen, jämställdhet etc?

Som sagt jag tror inte alla kvinnliga 30-35 åringar håller helt med dig.
Om du vill ha de så välj en kille som erbjuder det?
Det finns ju tusentals killar på apparna som matchar med varje tjej, någon av dem måste ju ha något att erbjuda som går nära det.

Sedan tror jag innerligt att många tjejer har på tok för höga krav på män, du behöver inte ha en person som delar alla dina åsikter eller intressen för att du skall kunna ha en fungerande relation med denne. Tvärtom tror jag att man växer ihop som par om man kan upptäcka och dela egna intressen med en annan och har en dynamik kring det. Samma sak med åsikter.
Allt beror ju såklart på vad det rör sig om och särskilt när det handlar om mjuka värden som är svåra att mäta men jag tror absolut att vissa hade mått bra av att släppa lite på sina krav.

De måste inte hålla med mig för att jag skall ha rätt i sak, det finns ett enormt utbud av män och jag tror inte att din genomsnittliga 30 åriga tjej hinner utvärdera alla tusentals män hon matchar med på ett rättvist sätt för det är inte mänskligt.
Det krävs en hel HR avdelning som jobbar heltid för att göra det, så därför är jag tveksam.
Vill man ha en man så finns det gott om dem
Citera
2025-05-14, 20:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, och om du då skriver "det går inte för det är misshandel som pågått under lång tid" så gäller det ju knappast...
Att du pratar om att de som inte lämnar sedan inte kan lämna är ju knappast mitt problem eller svar på min fråga, det här är helt och hållet ditt fuck up.

Vi är på samma sida ändå så skit samma, säg åt tjejer att börja dejta bättre män som inte är våldsamma så vinner vi alla på det

Så uttryckte jag mig inte. Inte min fuck up att din läsförståelse och förståelse för hur (oftast) narcissistisk misshandel påverkar offret är lika med noll.

Ja men absolut, jag ska säga till tjejer och killar att de ska börja dejta bättre män/kvinnor sen ska jag säga till alla invandrarpojkar att inte skjuta folk och langa droger.
Citera
2025-05-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så uttryckte jag mig inte. Inte min fuck up att din läsförståelse och förståelse för hur (oftast) narcissistisk misshandel påverkar offret är lika med noll.

Ja men absolut, jag ska säga till tjejer och killar att de ska börja dejta bättre män/kvinnor sen ska jag säga till alla invandrarpojkar att inte skjuta folk och langa droger.
Sure sure, vi säger så.

Bra, skönt att du bidrar till en lösning
Citera
2025-05-14, 22:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sure sure, vi säger så.

Bra, skönt att du bidrar till en lösning

Nämen kom igen, ingen kan göra allt men alla kan göra nåt.

Jag tycker du ska gå och säga till alla tjejer och killar som knarkar att de ska sluta med det. För knark är dåligt okej? Tillsammans förändrar vi världen en tillsägning åt gången!! 💪
Citera
2025-05-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Brukar se på kvinnor på youtube som attackera män och sen blir golvade. A

Vad är det för Youtube-klipp du pratar om?
Citera
2025-05-15, 14:27
Medlem
Citat:
Om du vill ha de så välj en kille som erbjuder det?
Det finns ju tusentals killar på apparna som matchar med varje tjej, någon av dem måste ju ha något att erbjuda som går nära det.

Sedan tror jag innerligt att många tjejer har på tok för höga krav på män, du behöver inte ha en person som delar alla dina åsikter eller intressen för att du skall kunna ha en fungerande relation med denne. Tvärtom tror jag att man växer ihop som par om man kan upptäcka och dela egna intressen med en annan och har en dynamik kring det. Samma sak med åsikter.
Allt beror ju såklart på vad det rör sig om och särskilt när det handlar om mjuka värden som är svåra att mäta men jag tror absolut att vissa hade mått bra av att släppa lite på sina krav.

De måste inte hålla med mig för att jag skall ha rätt i sak, det finns ett enormt utbud av män och jag tror inte att din genomsnittliga 30 åriga tjej hinner utvärdera alla tusentals män hon matchar med på ett rättvist sätt för det är inte mänskligt.
Det krävs en hel HR avdelning som jobbar heltid för att göra det, så därför är jag tveksam.
Vill man ha en man så finns det gott om dem

Det finns inte något "enormt utbud" av män....för alla kvinnor där ute...Män är även de, upptagna, i fel ålder, inte intresserade tillbaka, av fel sort...OCH till skillnad från kvinnor dras med många i sin "kår" som alltså är våldsamma, kriminella eller för blåsta.... vilket gör att kvinnor som i regel är mer balanserade i mitten inte alltid hittar någon.
Inget konstigt alls.
Citera
2025-05-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad är det för Youtube-klipp du pratar om?

Finns fullt av dom ex https://www.youtube.com/shorts/MxIjPu-X6lI
Eller sök på Woman punched the man and instantly regrets it.
Citera
2025-05-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns inte något "enormt utbud" av män....för alla kvinnor där ute...Män är även de, upptagna, i fel ålder, inte intresserade tillbaka, av fel sort...OCH till skillnad från kvinnor dras med många i sin "kår" som alltså är våldsamma, kriminella eller för blåsta.... vilket gör att kvinnor som i regel är mer balanserade i mitten inte alltid hittar någon.
Inget konstigt alls.
Vi håller helt enkelt inte med varandra
Jag som kille som ändå gjort bra ifrån mig i livet vet hur extremt begränsat mitt dejtingutbud är/har varit och jämfört med tjejers dejtingutbud är det natt och dag.

Det är klart att tjejer är mycket mer kräsna i sitt partnerval men jag har träffat tjejer som sagt att de inte accepterar en ålderskillnad mot killar på mer än 6 månader. Är det en rimlig gräns att sätta? Självklart! Man får sätta vilken gräns man vill, men det är inte direkt utbudet det är fel på om hon inte hittar någon mot sina väldigt specifika kriterier.

Kolla på "Bästa dejten" på SVT, i den får båda tjejerna flera tusen matchningar och det är ungefär så många en genomsnittlig tjej kan vänta sig från vad jag hört/sett.
Kan du inte hitta en person du gillar i ett urval på flera tusen så skulle jag påstå att du behöver se över dina krav, eller (det mer troliga scenariot) faktiskt utvärdera dessa personer på ett mer seriöst sätt.
Återgår till vad jag sade innan, det är inte mänskligt möjligt att ensam utvärdera tiotusentals personer på ett sätt så att du kan säga att du "känner" dem. Detta är varför jag tror många tjejer är så snabba på att avfärda alla killar som otillräckliga, de orkar inte utvärdera allihopa och det är legitimt! Vem fan orkar det? Men valmöjligheten finns åtminstone där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in