Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-25, 11:05
Medlem
proconsuls avatar
Jag har använt det ett halvår och jag säger att det fungerar.
Citera
2025-03-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul

Vad har du fått för possitiva effekter?
Citera
2025-03-25, 11:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Ingen kunnig i kemi, biokemi eller naturvetenskap i allmänhet skulle skrivit "hydrogen" istället för väte på svenska så som du gör.

För mig så ser det ut som m detta vätgasberikade vatten har en viss effekt på diabetes, reumatism och diverse andra åkommor. Det finns till och med en artikel i Nature om det.
Jag skriver ’hydrogen’ för att ts gjorde det, han trodde tydligen det hette så.
Och vätgasen som bubblas genom vattnet är en gas, den reagerar inte med vattnet utan sprids i atmosfären.
Citera
2025-03-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag skriver ’hydrogen’ för att ts gjorde det, han trodde tydligen det hette så.
Och vätgasen som bubblas genom vattnet är en gas, den reagerar inte med vattnet utan sprids i atmosfären.

Det verkar vara vatten bubblat med vätgas precis som diverse läsk är vatten bubblat med kolsyra.

Att det skulle ha någon typ av effekt verkar inte vara helt ogrundat tvärt om så är det de som säger tvärsäkert säger att väte finns i vatten eller väte inte har någon funktion i kroppen som inte har en aning om vad de pratar om.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-03-25 kl. 11:33.
Citera
2025-03-25, 11:33
Moderator
Protons avatar
En gång i tiden fanns det de som kunde svära på att "virvlat vatten" var det bästa som hänt mänskligheten med.

Tillåt mig tvivla.
Citera
2025-03-25, 11:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det verkar vara vatten bubblat med vätgas precis som diverse läsk är vatten bubblat med kolsyra.

Att det skulle ha någon typ av effekt verkar inte vara helt ogrundat tvärt om så är det de som säger tvärsäkert säger att väte finns i vatten eller väte inte har någon funktion i kroppen som inte har en aning om vad de pratar om.
Väte finns i vatten och väte har funktioner i kroppen, det hävdar jag tvärsäkert, eftersom det är så. Vi har redan visat den kemiska formeln för vatten, den innehåller en hel del väte, så där kan man vara tvärsäker. Väte i olika föreningar ingår i många av kroppens byggstenar, det kan vi också säga tvärsäkert.
Det betyder inte att vätgas bubblad genom vatten har någon påverkan på kroppen.
Citera
2025-03-25, 12:01
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Intressant berätta allt!
Citera
2025-03-25, 12:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vatten kan inte binda extra väte, man kan separera väte från vatten med hjälp av elektrolys dock. Det där är bara lurendrejeri.
Citera
2025-03-25, 13:11
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Vad har du fått för possitiva effekter?

Bättre och snabbare återhämtning från hård träning.
Citera
2025-03-25, 13:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Intressant berätta allt!

Snabbare återhämtning efter hård träning. Lättare känsla i kroppen, bättre ledhälsa.
Citera
2025-03-25, 13:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vatten kan inte binda extra väte, man kan separera väte från vatten med hjälp av elektrolys dock. Det där är bara lurendrejeri.

Visa forskning på att det är lurendrejeri. Här är några undersökningar som säger emot dig.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=hydrogen+water
Citera
2025-03-25, 13:24
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Kemiska beteckningen för vatten är H2O. (Två väteatomer (Hydrogen) en syreatom (Oxyen).

Låter som bluff/båg/lurendrejeri det där.

Hydrogen = Vätgas (H2) är det nog väldigt begränsat med dock.

Dock är det inte precis något mirakelmedel mot något. Knappt några kliniska tester gjorda på människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in