2025-03-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är ingen som ifrågasätter att du hatar invandrarna. Man kan dock ifrågasätta varför du tänker dig att de borde vara galet happy över att få plugga gratis på svenska högskolor.

Vilken konstig fråga. Du svarar ju på det själv:

För att det är gratis, och dom var analfabeter när dom kom ?
Vi ger dem möjligheter? och i motgäld bli kallade rasister ?

Hade inte du varit tacksam om du fick läsa 3 år i Kalifornien gratis med boende?
inte
Jag hade varit tacksam för evigt om jag fick åka till nåt spännande land och bo och leva gratis samt få en spännande utbildning på köpet.
Men jag är ju människa, det är kanske inte du/dom?
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 18:47.
Citera
2025-03-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurnGazaBurn
...
Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?
Svenskar tycker likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem,

tyvärr är det få svenskar som öppet vågar säga vad de tycker.
Citera
2025-03-24, 19:06
Medlem
TheNightTrippers avatar
Tucker är en jävla dåre som tror att en demon 😈 gjorde rivmärken på han.
Citera
2025-03-24, 20:27
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Vilken konstig fråga. Du svarar ju på det själv:

För att det är gratis, och dom var analfabeter när dom kom ?
Vi ger dem möjligheter? och i motgäld bli kallade rasister ?

Hade inte du varit tacksam om du fick läsa 3 år i Kalifornien gratis med boende?
inte
Jag hade varit tacksam för evigt om jag fick åka till nåt spännande land och bo och leva gratis samt få en spännande utbildning på köpet.
Men jag är ju människa, det är kanske inte du/dom?
Men alltså, jag försöker bara förklara att det du känner dig generös och synnerligen givmild över är inte nödvändigtvis något som alla andra vill ha. Du vill ha en spännande utbildning, check. Min brud vill ha ett par jävla skor för fyra lax. Hur ödmjuk och tacksam tror du hon känner sig om jag istället ger henne ett set med skruvmejslar? Det är ju jättemycket mer praktiskt och användbart än ett par skor. Kommer typ aldrig gå sönder heller.

Du har all rätt att precis som resten av oss störa sig på den kollapsade integrationen. Men det skadar ju inte om du sätter dig in i varför den har havererat. Istället för att fråga dig själv varför en vegan inte tackar dig för att du har lagat en entrecote.
Citera
2025-03-24, 21:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Varför skulle han det?
Han vill ju göra America greate, inte förgöra det, som den otacksamma zomaliern i fråga
Seriöst, "greate"?
"Zomalier"?
Citera
2025-03-24, 22:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Säger Tucker eller nån "-Go back to your A**hole country!" i videon? Tid i så fall? Vore kul att höra. Har scrollat fram och åter men kan inte hitta om nån säger så.
Om han säger det, så menar han det inte på riktigt. TC är liberal i grunden, men tjänar sedan länge sitt dagliga bröd på att "pleasa" MAGA.
Citera
2025-03-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
jag förstår att du har en stark åsikt och att du säkert tycker att det du skriver är både sant och viktigt. Men när du svarar med “ditt miffo” och sen bygger hela ditt resonemang kring några gamla Youtubeklipp och vad någon sagt i en SFI-intervju för 20 år sen, då tappar det all trovärdighet. Det är exakt det här som är problemet i trådar som denna: du tar enskilda exempel, ofta lösryckta, och använder dem som bevis för att “alla invandrare” är otacksamma, bedragare, eller oförmögna att förstå hur Sverige fungerar. Det är inte bara intellektuellt ohederligt, det är också farligt nära gränsen till ren rasism.

Att någon har fifflat med bidrag eller blåst ett projekt är inte ett argument mot en hel folkgrupp. Det är ett argument mot den personen, eller möjligen mot myndigheter som slarvat med granskning. Det blir lite som att peka på ett gäng svenskar som satt i system att lura Försäkringskassan, och sedan hävda att “svenskar är parasiter”. Det håller inte. Och det vet du innerst inne också.

Du påstår att det är “konstigt att man börjar hata invällarna” efter såna exempel. Nej – det är inte konstigt att man blir förbannad på fusk eller missbruk av systemet. Men att låta det gå över i hat mot en hel grupp människor, bara för att de har ett visst ursprung, det är att låta sina egna känslor ta över förnuftet. Och det hjälper ingen, varken dig eller samhället i stort.

Så istället för att försöka få poäng med billiga anekdoter och klickvänliga rubriker, prova att hålla diskussionen på en nivå där man kan vara kritisk utan att bli fördomsfull, arg utan att bli aggressiv, och ärlig utan att vara hatisk.

Det går. Men det kräver lite mer än att slänga ur sig skit och kalla folk för “miffo”.

"Någon" som fifflar? I Försäkringskassans rapporter så visar det sig att invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott. Och med jämna mellanrum läser man om assistansbedrägerier, och det är inga små summor. Personal på Socialförvaltningen och Försäkringskassan upplever mycket hot. Det är bara att googla och läsa om eländet.
Senast redigerad av Newton555 2025-03-25 kl. 14:44.
Citera
2025-03-26, 20:00
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Tucker C har rätt i denna fråga. Synd att han måste slicka Putin i analen emellanåt dock.
Citera
2025-03-26, 23:32
Medlem
Citat:
LoL andra toner i USA än i Sverige

Tucker Carlsson berättar hur somaliern Omar som kom från ett flyktingläger i Somalia
fick skyddsstatus av Usa, senare medborgarskap och har ända sedan dess ägnat sig åt att attackera Usa kalla dem rasister mm som tack för hjälpen

Låter det bekant?
Alrdig hänt i sverige va

Lyssna på (Tucker) Carlsson säga några sanna ord här
https://www.youtube.com/watch?v=XmCV-PdXMqk

Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?

Tcyker det kan vara värt att påpeka att klippet är ifrån 2019:
https://www.youtube.com/watch?v=SC_i-XppPEg

Någon har plockat bort Fox News logo från bilden!
Citera
2025-03-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
"Någon" som fifflar? I Försäkringskassans rapporter så visar det sig att invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott. Och med jämna mellanrum läser man om assistansbedrägerier, och det är inga små summor. Personal på Socialförvaltningen och Försäkringskassan upplever mycket hot. Det är bara att googla och läsa om eländet.
Har du någon länk till FKs rapporter så man själv kan läsa och analysera?
Citera
2025-03-27, 02:31
Bannlyst
Citat:
Varför skulle han det?
Han vill ju göra America greate, inte förgöra det, som den otacksamma zomaliern i fråga

Tvärtom. Nollan och goddagspilten Musk, som bara är rik för att hans familj har profiterat på apartheidsystemet, vill göra USA till ett helvete för alla utom rika as som honom själv och Trump.

King Elon and Prince Trump

King Elon and Prince Trump - both are enemies within.
King Elon and Prince Trump - to a cancer they're akin!
Citera
2025-03-27, 23:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Du känner inte på dig när det inte når förskolenivå?

Det gör dom aldrig en del av deras diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in