2025-03-24, 10:27
Medlem
LoL andra toner i USA än i Sverige

Tucker Carlsson berättar hur somaliern Omar som kom från ett flyktingläger i Somalia
fick skyddsstatus av Usa, senare medborgarskap och har ända sedan dess ägnat sig åt att attackera Usa kalla dem rasister mm som tack för hjälpen

Låter det bekant?
Alrdig hänt i sverige va

Lyssna på (Tucker) Carlsson säga några sanna ord här
https://www.youtube.com/watch?v=XmCV-PdXMqk

Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 10:37.
Citera
2025-03-24, 10:30
Medlem
Mad monks avatar
Var de än befinner sig samma visa. Vi kanske borde skicka tillbaka dom eller ännu bättre sluta ge bidrag till deras länder så de kan föröka sig obehindrat.
Citera
2025-03-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Var de än befinner sig samma visa. Vi kanske borde skicka tillbaka dom eller ännu bättre sluta ge bidrag till deras länder så de kan föröka sig obehindrat.

ja det är fan fräckt alltså, att få alla rättigheter i ett land, som man inte ens hade i sitt förra, och sen kalla det nya landet "ett rasistiskt hellhole"

Samma när muslimer åtnjuter tekniker uppfunnet av dem de hatar.
som Omar i klippet har tandförstärkning på framtänder -förmodligen utvecklat av nån amerikan och inte en somalier. Och fick hon gå på universitet i Somalia? förmodligen inte
Citera
2025-03-24, 11:06
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tror många av dem haft orealistiska förhoppningar på sitt nya hemland och sett något helt annat framför sig. De kan fått dessa förhoppningar från t.ex. utvandrade släktingar och vänner, media eller flyktingsmugglarna etc som ljugit ihop något.

De trodde de flyttade till ett land som hade ungefär samma kultur och religion som deras gamla hemland, inte något helt annorlunda. Liksom att de i sitt nya hemland lätt skulle få ett välbetalt toppjobb, en ny bil, en fin villa, många nya vänner och en vacker flickvän/pojkvän osv..

I verkligheten kom de till ett land med en helt annan kultur och religion de varken gillade eller ens förstod, hade svårt att lära sig det nya språket, fick svårt att finna nya vänner och därtill räckte deras knapphändiga utbildningar till för att få något välbetalt toppjobb, eller ens ett jobb öht. Så nu är de istället sura sitt nya hemland och deras invånare.
Citera
2025-03-24, 11:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BurnGazaBurn
LoL andra toner i USA än i Sverige

Tucker Carlsson berättar hur somaliern Omar som kom från ett flyktingläger i Somalia
fick skyddsstatus av Usa, senare medborgarskap och har ända sedan dess ägnat sig åt att attackera Usa kalla dem rasister mm som tack för hjälpen

Låter det bekant?
Alrdig hänt i sverige va

Lyssna på (Tucker) Carlsson säga några sanna ord här
https://www.youtube.com/watch?v=XmCV-PdXMqk

Borde inte svenskar tycka likadant om somalier och andra muslimer som ägnar sitt nya medborgarskap till att ösa skit över landet som hjälpte dem?

Jag tror inte att det blir populärt hos Musk när Tucker Carlson säger till honom att resa hem till Afrika!
Citera
2025-03-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror många av dem haft orealistiska förhoppningar på sitt nya hemland och sett något helt annat framför sig. De kan fått dessa förhoppningar från t.ex. utvandrade släktingar och vänner, media eller flyktingsmugglarna etc som ljugit ihop något.

De trodde de flyttade till ett land som hade ungefär samma kultur och religion som deras gamla hemland, inte något helt annorlunda. Liksom att de i sitt nya hemland lätt skulle få ett välbetalt toppjobb, en ny bil, en fin villa, många nya vänner och en vacker flickvän/pojkvän osv..

I verkligheten kom de till ett land med en helt annan kultur och religion de varken gillade eller ens förstod, hade svårt att lära sig det nya språket, fick svårt att finna nya vänner och därtill räckte deras knapphändiga utbildningar till för att få något välbetalt toppjobb, eller ens ett jobb öht. Så nu är de istället sura sitt nya hemland och deras invånare.

Men att bli in(kvoterad) i Kongressen, pga typisk vänster identitetspolitik, är väl inte så illa?
Och hon fick råd att gå på Universitet, hur då?
Var det bättre i Somalia? Men flytta tillbaks då!

vilka orealistiska förhoppningar utöver det hade hon?
Bli direkt inkvoterad till Nasa, bara för att hon e brun?
Citera
2025-03-24, 11:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag tror inte att det blir populärt hos Musk när Tucker Carlson säger till honom att resa hem till Afrika!

Vilket han borde kvalificera till eftersom han är en illegal invandrare från Afrika enligt honom själv i en gammal intervju.
Citera
2025-03-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Varför skulle han det?
Han vill ju göra America greate, inte förgöra det, som den otacksamma zomaliern i fråga
Senast redigerad av BurnGazaBurn 2025-03-24 kl. 11:37.
Citera
2025-03-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vilket han borde kvalificera till eftersom han är en illegal invandrare från Afrika enligt honom själv i en gammal intervju.

Men kommer han till Usa och säger

"era åsikter anses våld på mig
att säga emot mig är våld
du måste vika dig och hålla med mig, annars är du rasist för jag är brun"

https://youtu.be/XmCV-PdXMqk?si=ZwE6iBv-OrFYKSiB&t=306
Citera
2025-03-24, 11:26
Medlem
StigHelmutts avatar
kommer till väst och omdefinierar free speach till att anses som våld

Befängt

Skicka hem korvarna till sina länder. Dom gör ingen nytta här , vi hade det bra utan dessa kostsamma stinkare!
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-03-24 kl. 11:36.
Citera
2025-03-24, 11:38
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnGazaBurn
Men att bli in(kvoterad) i Kongressen, pga typisk vänster identitetspolitik, är väl inte så illa?
Och hon fick råd att gå på Universitet, hur då?
Var det bättre i Somalia? Men flytta tillbaks då!

vilka orealistiska förhoppningar utöver det hade hon?
Bli direkt inkvoterad till Nasa, bara för att hon e brun?

Jo, just hon har ju uppenbarligen klarat sig utmärkt.

Det jag svarade på var inte hur det gått för just henne utan mer i allmäna drag om de invandrare som bara klagar på sitt nya hemland, alltså det trådskaparen frågade om. Men jag borde uppenbarligen varit mycket tydligare där, beklagar och tar till mig kritiken.
Citera
2025-03-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, just hon har ju uppenbarligen klarat sig utmärkt.

Det jag svarade på var inte hur det gått för just henne utan mer i allmäna drag om de invandrare som bara klagar på sitt nya hemland, alltså det trådskaparen frågade om. Men jag borde uppenbarligen varit mycket tydligare där, beklagar och tar till mig kritiken.

Men det är samma där

dom kommer från jordtrampat golv och hämta vatten på huvudet från en Unicefuppgrävd brunn - till att få lägenhet med el och rinnande vatten, utbildning och uppehälle, allt gratis.
Samt möjlighet att bilda föreningar med landsmän
Och möjlighet att åka hem på semester

Bara det är väl 1000%ig uppsving från förhållanderna i hemlandet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in