2025-03-23, 23:42
Medlem
Har hört både gott och ont om Söder. Ponera att jag vill bo på söder, vilket är det bästa området? Har ofta hört att sydöstra delen skulle vara en av de bättre. Runt Vitabergsparken? Någon boende med erfarenhet?
Citera
2025-03-23, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebsboss
Har hört både gott och ont om Söder. Ponera att jag vill bo på söder, vilket är det bästa området? Har ofta hört att sydöstra delen skulle vara en av de bättre. Runt Vitabergsparken? Någon boende med erfarenhet?

Mycket bra område. Bäst på söder. Jag är orolig eftersom dom bygger en tunnelbana här men den går till Nacka så det okej. Har bara bra saker att säga om området. Trivs som en fisk i vattnet.
Citera
2025-03-23, 23:45
Medlem
mikaelss avatar
SoFo kallas ju Söders Östermalm, så visst, men sen Hornstull fixades till har det, och Bergsunds strand, blivit helt ok, tycker jag. Bättre kommunikationer än SoFo, och inte lika hipsteraktiga typer.
Jag skulle undvika Götgatan, särskilt runt Medis. Mot Skanstull är det bättre, om än fortfarande sunkigt.
Citera
2025-03-23, 23:51
Medlem
Tavastehuss avatar
Wollmar Yxkullsgatan, eftersom det är det coolaste och kanske mest historiskt intressanta namnet på en gata på hela Södermalm.
Citera
2025-03-24, 08:07
Medlem
AppleIntelligences avatar
Bastugatan.
Citera
2025-03-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Mycket bra område. Bäst på söder. Jag är orolig eftersom dom bygger en tunnelbana här men den går till Nacka så det okej. Har bara bra saker att säga om området. Trivs som en fisk i vattnet.

Tack för svar! De gatorna jag har kollat på är Tegelvikgsgatan, Nackagatan, Barnängsgatan och östra Bondegatan. Det du nämner med tunnelbanan kan för visso bidra med skumt folk. Kan tänka mig att detta område är relativt lugnt då det endast går bussar dit för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in