• 1
  • 2
2025-03-23, 07:17
Bannlyst
ni som har rejält me pengar, ni som tjänar över 100 tusen i månaden lr e svinrika etc etc etc

har ni märkt att folk hatar er så jävla mycket pga er överlägsna ekonomiska situation o er IQ som har gett er denna ekonomi?

att dom e elaka mot er, lägger pikar, snackar bakom er rygg etc

ba för att ni e rika o tänker på ett helt annorlunda sätt när de kmr t pengar?

har ni märkt att folk har försökt förstöra för er? göra er fattigare? göra er latare? göra så att ni får sparken etc?

o hur reagerar ni på de? hur agerar ni på de? bryr ni er?

hur mkt tjänar ni?
Citera
2025-03-23, 07:50
Medlem
Klas-Vegass avatar
Alla människor har lätt för att känna avund. Därför kommer det temat igen och igen i bibeln. Cain & Abel, Jakob och hans bröder mm mm.

Värst är kvinnor mot varandra. Bakom ryggen. Och man behöver inte vara rik alls det räcker att sticka ut lite, se lite bättre ut, eller bara för att framhäva sig själv.

Jag har haft tur och funderar inte så mycket på vem som är tjock och fet.
Det innebär också att jag inte reflekterar vad andra tycker om mig.

Min erfarenhet är att människor märker när någon är avundsjuk och pratar skit om andra. Och så slår det tillbaka.
Citera
2025-03-23, 07:52
Medlem
hakanthebs avatar
Har aldrig märkt av sådana tendenser i min närhet.
Tjänar? Runt 180.000/månad
Citera
2025-03-23, 08:08
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftfhtf
Ja
Varför svarar du på denna tråden när du är ett psykfall och inte har en egen lägenhet.
Din tråd Igår var helt värdelös. Alla har försökt hjälpa dig på traven men du vill inte berätta varför du har blivit av med din lägenhet.
Jag tror att det är något fel i skallen så att du får nog ta kontakt med din vårdare på psyket.
Får man verkligen ha datorer på helgerna.
Du vet när man är inlagd på psyket eller när man har psykiska problem kan man troligen inte ha något arbete att sköta.
Det verkar som att du bara lever i en egen fantasi grabben. Kryp tillbaka till grottan du kommer ifrån.
Citera
2025-03-23, 08:26
Medlem
Man kan iaf se fenomenet mot Musk, men har inget emot rika personer själv. Kul bara, & grattis till de som har det bra ställt! (Inväntar får-kommentar med löjlig pik mot antingen Elon Musk eller till och med mig som är utfattig för att ha nämnt Elon)
Citera
2025-03-23, 08:26
Medlem
Den dagen jag åkte min sommarbil till jobbet så fick jag snea blickar av en kollega.
Citera
2025-03-23, 08:27
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
sNIFFA DITT RÖVHÅL DU VET INGET OM MIG
Du har en tråd som folk har frågat dig frågor om. Du sitter kluven och säger ingenting utan berättar inte sanningen heller.
13 sidor och folk vet inte vad du håller på med.
Sedan ser du ju själv hur du beter dig när du skriver. Det tyder ju på att någonting inte stämmer i pannan.
Det finns en anledning till att du troligen har en god man och sitter inspärrad.
Använder ni på lättare på psyket för att få använda data?
Citera
2025-03-23, 08:27
Medlem
Rika människor tjänar inte så mycket pengar och är inte anställda.
Citera
2025-03-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihadacrush
Den dagen jag åkte min sommarbil till jobbet så fick jag snea blickar av en kollega.
Han eller hon tyckte nog du orsakade claijmet change.
Citera
2025-03-23, 08:32
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
VA LITE OFFTOPIC VA
(FB) Psykiatrin tvingar mig att flytta Lagligt?
Kolla bara på denna tråden som du gjorde igår som är helt värdelös. Du svarar ju inte på folks frågor överhuvudtaget.
Många försöker att hjälpa dig men du bara skyller på massa jävla bajs.
Man kan ju inte göra en tråd utan att svara på frågor kanske när du får frågor. Folk försöker att hjälpa dig på traven.
Jag tror att du har alldeles för mycket problem med pannan. Sedan skriver du väldigt otrevligt som du kanske inte förstår.
Det kanske finns en anledning till att du har problem med psykvården.
Citera
2025-03-23, 08:53
Medlem
SethPutnams avatar
Ja, har iq 80 och sjukersättning och alla är så himla avis på mig h3la tiden
Citera
2025-03-23, 09:11
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
ni som har rejält me pengar, ni som tjänar över 100 tusen i månaden lr e svinrika etc etc etc

har ni märkt att folk hatar er så jävla mycket pga er överlägsna ekonomiska situation o er IQ som har gett er denna ekonomi?

att dom e elaka mot er, lägger pikar, snackar bakom er rygg etc

ba för att ni e rika o tänker på ett helt annorlunda sätt när de kmr t pengar?

har ni märkt att folk har försökt förstöra för er? göra er fattigare? göra er latare? göra så att ni får sparken etc?

o hur reagerar ni på de? hur agerar ni på de? bryr ni er?

hur mkt tjänar ni?

Ja herregud. Man får aldrig aldrig aldrig någonsin mynta ett ord om inkomster i sitt vardagsliv för vänner och bekanta. Avundsjukan i detta land vet inga proportioner.

Det räcker egentligen med att köpa en lite dyrare märke av bil för att folk ska börja påpeka saker. Jantelagen är ständigt närvarande i vårt land.

Gjorde deklaration färdig i förrgår och kunde konstatera att den totala inkomsten blev 1.479.336 kr (123.278 kr per månad) före skatt.

Att man sedan bara har fått behålla drygt 836 tusen (69.661 kr per månad) i plånboken är det inte någon som tar hänsyn till.

Och inte tar dom heller hänsyn till att aktiebolaget man driver har betalat in bolagsskatt, arbetsgivaravgifter och moms på stora belopp under året.

Folk ser BARA bruttoinkomsten när dom får för sig att kolla vad någon i deras "vänskapskrets" tjänar på någon av alla nätsajter som ger ut sådan information och sen kommer avundsjukan direkt.

Kontentan är helt enkelt att aldrig prata pengar i vardagen om man har en inkomst som överstiger genomsnittet.

Att ha en inkomst på över 1 miljon som en "Svensson" är något fult i Sverige och tjänar man 2-3-4 > miljoner så är man en äckligt rik och osolidarisk människa enligt vissa.

Sådant existerar inte bland vänner jag har i Tyskland och Schweiz, Holland med mera. Det är BARA i Sverige.
Senast redigerad av ormbiten 2025-03-23 kl. 09:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in