Resultat: Ångrar du att du vaccinerades mot covid?
Ja
16,39%
39 röster
Nej
34,45%
82 röster
Är inte vaccinerad
49,16%
117 röster
2025-03-22, 08:27
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du känner ingen med långtidscovid? Folk blev sjukskrivna i stora antal, flera är det fortfarande.

Det kändes helt legitimt att ta de första två sprutorna då åtminstone folk i Stockholm dog till höger och vänster.
När man väl fick Covid-19 klarade man den riktigt lindrigt, åtminstone Omicron-versionen.

Det är jättesvårt att säga hur man skulle ha gjort. Jag gjorde det för att kunna umgås med folk som är känsligare.

De allra flesta i bekantskapskretsen tog 2 sprutor.

Det allra första utbrottet var en mycket mer potent variant då det var ett biokemiskt vapen som släppts löst.

Men varför kändes det logiskt menar du?

Att ta ett vaccin som de framställt över endast några månader som de dessutom pushar hårt för, med uppenbara bedragare som blir inbjudna att ljuga om hur viktigt det var att vaccinera.

Fattade ni inte att propagandamaskinen var ute efter er? Hur kan man va så jävla lurad (om man inte är 50-talist eller tidigare för då är det lite förståeligt).
Citera
2025-03-22, 08:31
Medlem
Det märkliga är väll ändå alla dessa som gladeligen skulle ta vaccinet igen men som inte gör det. Covid finns fortfarande i samhället. Så vilken nytta pratar dessa individer om?
Citera
2025-03-22, 08:34
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Jag är inte förvånad. Självbevarelsedriften hos er är inte så stark, precis som kritiska tankeförmågan. Dansa vidare efter pipan slav, du böjer dig duktigt framåt o tar den. Och blir glad o stolt samtidigt.

Grattis
Jag är inte ett dugg orolig. Du vill att jag borde vara det men det är jag inte och det retar gallfeber på dig.
Citera
2025-03-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
De flesta jag pratat med som tog sprutan säger de ångrade sig efteråt och fick problem med hälsan typ sämre kondition, minne etc, men några tycks ha klarat sig utan problem trots sprutan. Gemensamt med alla att ingen tycks vilja ta fler och det sista jag hörde var att fåren skulle ta en ny var 6:e månad för att behålla sitt Vaccinpass. Något de bara svalde med hull o hår att farbror staten ville de skule göra
Själv fick jag Covid innan första sputan kom till Sverige och bestämde mig för att skippa sputan.

Det hela visar att människans psykologi i dessa sammanhang inte är mycket bättre än får.

Tänk angiverisamhället i Tyskland, när grannar och bekanta satte dit varandra för oliktänkande och liknande.

Det blev som 2 olika läger.

Med det som i folkmun kallas covid såg vi exakt samma sak.

Vänner, släkt, främlingar började hata varandra, avbröt relationer, la sig i varandras åsikter, undrade vad för injektioner eller mediciner man tagit/tar.

Det var en tid där människor med någorlunda logik kunde se på spektaklet och dra åt sig öronen och begrunda hur farligt det hade kunnat bli om någon hade antänt gnistan med ett tal typ en Trump och sagt: Folket, ni som injicerats med dessa injektioner, ut och slakta alla icke injicerade.

Med andra ord såg man hur hatiskt människor är.

Liknande händelser kan ske igen, det är skrämmande.
Senast redigerad av Hej8atta 2025-03-22 kl. 08:43.
Citera
2025-03-22, 08:51
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej8atta
Det hela visar att människans psykologi i dessa sammanhang inte är mycket bättre än får.

Tänk angiverisamhället i Tyskland, när grannar och bekanta satte dit varandra för oliktänkande och liknande.

Det blev som 2 olika läger.

Med det som i folkmun kallas covid såg vi exakt samma sak.

Vänner, släkt, främlingar började hata varandra, avbröt relationer, la sig i varandras åsikter, undrade vad för injektioner eller mediciner man tagit/tar.

Det var en tid där människor med någorlunda logik kunde se på spektaklet och dra åt sig öronen och begrunda hur farligt det hade kunnat bli om någon hade antänt gnistan med ett tal typ en Trump och sagt: Folket, ni som injicerats med dessa injektioner, ut och slakta alla icke injicerade.

Med andra ord såg man hur hatiskt människor är.

Liknande händelser kan ske igen, det är skrämmande.

Jepp. Fårskallarna bara springer dit någon pekar bara dom slipper använda sin hjärna själva till lite kritiskt tänkande.
Det är ju samma nu men covid har bytts ut mot ryssen, trump och musk.

Man inser att inte mycket lärdomar har gjorts sen Nazityskland och hitler. Folk älskar att hata någon som blivit offentligt utpekad som onskan själv.

Förut var det judar, nu senast dom ovaxxinerade och nu ryssar..

Vem blir det nästa gång? Du?(pekar på den som nu läser detta)
Citera
2025-03-22, 08:53
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vilket himla vaccin? Riktiga män har inte vaxat sig.

Sant. En riktig man är inte rädd för ett löjligt fake virus.
Citera
2025-03-22, 08:59
Medlem
Bob-Dylans avatar
Jag är glad att jag inte tog det. Var inte heller sjuk under hela pandemin.

Det behövdes integritet att stå emot den största psykologiska operationen som utförts genom tiderna.
Minns hur vidriga folk blev, hur polariserat allting var.
Lite som nu; om du tycker att det vore bra att få ett avslut på kriget i Ukraina så är du ett Rysstroll.

Tog inte vaccinet för att det var så många varningsflaggor som bara den dummaste kunde missa.
Citera
2025-03-22, 09:04
Medlem
Sunimods avatar
"Är det någon som ångrar Covid-vaccineringen."

Plural: Covid-vaccineringarna

Tacksamt fått 6 doser, helt gratis. Helnöjd.
Det blir nog några till.
Citera
2025-03-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"Är det någon som ångrar Covid-vaccineringen."

Plural: Covid-vaccineringarna

Tacksamt fått 6 doser, helt gratis. Helnöjd.
Det blir nog några till.
Samma här. Tagit flera doser, när man har underliggande
sjukdom så chansar man inte!
Citera
2025-03-22, 09:15
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vilket himla vaccin? Riktiga män har inte vaxat sig.
Precis den inställningen hade jag till influensa tidigare.
Att endast veklingar tar vaccin mot influensa.
Jag ansåg att influensa är liten skitförkylning man knappt märker.

Men så åkte jag på influensa via våra barn som blev smittade på dagis.
Fy katten vad sjuk jag var. En och en halv vecka med hög feber och klev bara ur sängen för toabesök och att dricka vatten.
När influensan var över blev det bihåleinflammation och annan skit.
Därefter influensavaccin varje år de senaste 30 åren.
Aldrig haft influensa sedan.

Och någon biverkning verkar finnas för de gånger jag fått förkylningar så blir det aldrig med feber och blir aldrig direkt sjuk som jag blev då jag var yngre.

Givetvis helt upp till dig om du vill "vaxa" dig eller inte. Ditt liv, ditt problem.
Citera
2025-03-22, 09:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nej. Är riskgrupp. Har tagit varenda covidspruta som erbjudits, även influensa årligen plus pneumokocker x2.

Funkat bra, blir inte sjuk, inga biverkningar mer än lite ont i armen. .

Nöjd👍
Citera
2025-03-22, 09:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Samma här. Tagit flera doser, när man har underliggande
sjukdom så chansar man inte!
Har ingen underliggande sjukdom men en del fullt friska och även vältränade har fått covid rätt allvarligt.
Även sedan covid blev varianten "Omicron" vilken normalt är betydligt lindrigare än de första varianterna.

Covidvaccin erbjuds i samband man får influensavaccin och då är det praktiskt att få båda. 65+ och då är influensavaccin och covidvaccin gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in