Citat:
Ursprungligen postat av
rtyuio
De flesta jag pratat med som tog sprutan säger de ångrade sig efteråt och fick problem med hälsan typ sämre kondition, minne etc, men några tycks ha klarat sig utan problem trots sprutan. Gemensamt med alla att ingen tycks vilja ta fler och det sista jag hörde var att fåren skulle ta en ny var 6:e månad för att behålla sitt Vaccinpass. Något de bara svalde med hull o hår att farbror staten ville de skule göra
Själv fick jag Covid innan första sputan kom till Sverige och bestämde mig för att skippa sputan.
Det hela visar att människans psykologi i dessa sammanhang inte är mycket bättre än får.
Tänk angiverisamhället i Tyskland, när grannar och bekanta satte dit varandra för oliktänkande och liknande.
Det blev som 2 olika läger.
Med det som i folkmun kallas covid såg vi exakt samma sak.
Vänner, släkt, främlingar började hata varandra, avbröt relationer, la sig i varandras åsikter, undrade vad för injektioner eller mediciner man tagit/tar.
Det var en tid där människor med någorlunda logik kunde se på spektaklet och dra åt sig öronen och begrunda hur farligt det hade kunnat bli om någon hade antänt gnistan med ett tal typ en Trump och sagt: Folket, ni som injicerats med dessa injektioner, ut och slakta alla icke injicerade.
Med andra ord såg man hur hatiskt människor är.
Liknande händelser kan ske igen, det är skrämmande.