Citat:
Den du länkade till kostade inte ens en tjuga, utan typ 15 kronor, för en usb-c-laddare på 65W, vilket låter för bra för att vara sant. Om något låter för bra för att vara sant så brukar det också vara det. Det finns definitivt någon catch med det där köpet. Frågan är bara exakt vad.
Är det en bluffprodukt? Ett plastskal som innehåller en stickproppskontakt, en usb-c-kontakt som är sammanlänkat med typ ett gem? Vem vet? Det kan man liksom inte utesluta. Det finns ingen garanti för någonting där.
Jag skulle inte vilja steka min mobils batteri genom att ansluta den till någon bluffladdare jag köpt för femton spänn från någon okänd kines på Aliexpress.
Är det en bluffprodukt? Ett plastskal som innehåller en stickproppskontakt, en usb-c-kontakt som är sammanlänkat med typ ett gem? Vem vet? Det kan man liksom inte utesluta. Det finns ingen garanti för någonting där.
Jag skulle inte vilja steka min mobils batteri genom att ansluta den till någon bluffladdare jag köpt för femton spänn från någon okänd kines på Aliexpress.
Citat:
Är du dum i huvudet? Eller har du problem med att läsa skriven text?
Jag har exakt en sån köpt från samma säljare, jag tog länken från min gamla orderbekräftelse och min har fungerat problemfritt ett halvår nu. Ja den kostade 15 kr igår, idag kostar den 36 kr och när jag köpte min kostade den 34 kr.
Vad du vill göra med din mobil skiter jag fullständigt i. Men betala gärna 10-20 gånger mer för något som ger samma funktion. Vad tror du att dom du länkade till kostade att tillverka? Och i hur många led har någon lagt på 40-50% för att tjäna pengar på dom tror du?
Enda fördelen med att köpa dom du föreslår, anser jag är att det är LITE enklare att reklamera dom och att det troligen går lite snabbare att få en ersättningsvara om den går sönder under garantitiden.
Du gör som du vill, men jag förstår inte ditt behov av att hacka på och misstänkliggöra en produkt som du uppenbarligen inte vet något om?
Kan det vara så att det svider att du betalat för mycket för något som inte fungerar bättre?

Jag har exakt en sån köpt från samma säljare, jag tog länken från min gamla orderbekräftelse och min har fungerat problemfritt ett halvår nu. Ja den kostade 15 kr igår, idag kostar den 36 kr och när jag köpte min kostade den 34 kr.
Vad du vill göra med din mobil skiter jag fullständigt i. Men betala gärna 10-20 gånger mer för något som ger samma funktion. Vad tror du att dom du länkade till kostade att tillverka? Och i hur många led har någon lagt på 40-50% för att tjäna pengar på dom tror du?
Enda fördelen med att köpa dom du föreslår, anser jag är att det är LITE enklare att reklamera dom och att det troligen går lite snabbare att få en ersättningsvara om den går sönder under garantitiden.
Du gör som du vill, men jag förstår inte ditt behov av att hacka på och misstänkliggöra en produkt som du uppenbarligen inte vet något om?
Kan det vara så att det svider att du betalat för mycket för något som inte fungerar bättre?

Problemet är väl att inte heller du vet så mycket om den produkt du köpt för småpengar. Den verkar funka enligt din utsago, men vet du hur bra den funkar, eller hur eldsäker den är…?
Ger den verkligen den laddström som utlovas, och hur ren är denna laddström för enheterna…?
Hur eldsäker är din billiga laddare, har du koll på det..?
Nu säger jag inte att din laddare absolut skulle vara skit, utan mer, vad vet du egentligen mer än att den var skitbillig och din mobil laddas…?
Din släng om att ”var tillverkas den…” verkar insinuera att det är tillverkat i Kina…? Ok, men vad säger det egentligen? Det finns grejor med kalasbra kvalitet och prestanda som är tillverkade i Kina, och grejor som är ren jävla bluff, som lik förbannat många ändå tycker är bra, för de var ju billiga, men nån egentlig koll på om det är som utlovats har de ofta ingen koll på.
Det har ju genom tiderna varit poppis med piratkopior, t ex på Apples produkter, laddare som varit rena skräpet om man kollat upp det, och rent livsfarligt. Men sett förvillande lika ut som originalen, så de flesta som köpt dem tror de är original och skitbra. Eller så har de köpt nån skitbillig laddare och skäller på Apple, Samsung etc för att de tar idiothöga priser för sina laddare när det finns ”likvärdiga” för en bråkdel av priset. Men de fattar tyvärr inte att produkterna inte alls är likvärdiga. Utan att originalladdare från t ex Apple Samsung m fl är hökvalitetsgrejor som där för kostar en hel del mer, medan de där billiga laddarna ofta är i en helt annan liga, klart sämre på en drös punkter.
Här kan du/ni kolla vilka skillnader man hittade i snorbilliga piratladdare och Apples original… Läs gärna, det är riktigt intressant.
https://www.righto.com/2016/03/count...-teardown.html
https://www.righto.com/2015/11/macbo...urprising.html
https://www.righto.com/2012/05/apple...n-quality.html
Elsäkerhetsverket granskade USB-laddare 2017, och resultatet var inte så lyckat…
Samanfattning
https://www.elsakerhetsverket.se/glo...anfattning.pdf
Hela granskningen
https://www.elsakerhetsverket.se/glo...ddare-2017.pdf
När man läst dessa länkar så är det i alla fall för mig ett enkelt val att hålla mig till originalgrejor, eller från andra välkända och seriösa tillverkare. Det är i min värld inte värt riskerna för mig själv eller mina dyra apparater, att chansa och snåla med billiga skitladdare.
Jag har köpt original eller t ex Anker som är seriösa. Har t ex en för att vara 100W laddare mycket liten och smidig GaN laddare på mina jobbresor, den är nog mindre än hälften så stor som min 140W original MacBook-laddare, men med den så klarar jag all laddning av iPhone iPad MacBook galant när jag är ute på resor.