• 1
  • 2
2025-03-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Det går att ansluta kabel till de brukar ha på hälften av volymen annars blir det för högt, år väldigt ljudkänslig och hör även ljud andra inte hör
I så fall behöver du inte en hörlursförstärkare i alla fall. En DAC ansluts i regel med USB Type-B 2.0 från DACen och sen bör du kunna använda en adapter för att ansluta till USB-C i din telefon. Sen hörlursuttaget från DACen till dina hörlurar med 3.5mm.
Men jag har själv aldrig försökt mig på något som detta. Även en billig DAC har bättre kretsar än den dyraste Samsung telefonen: Men hur det funkar i praktiken, kan jag inte säga. Du kan googla lite på budget DACs som funkar med android men själv skulle jag verkligen försöka hitta någon kompis/bekant eller bara någon som bor nära för att testa hur det funkar med DAC och dina hörlurar.
Som sagt, jag har mycket erfarenhet men att ansluta bluetooth hörlurar med 3.5mm till en DAC från en mobil är något jag aldrig gjort: Och vet inte hur mycket det förbättrar upplevelsen.
Som sagt, har du testat Jabra sound+ och försökt optimera ljudet över bluetooth?
Citera
2025-03-22, 22:32
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Jag har jabra elite 85h, skulle en sådan förstärkare duga till den?

Nix, gör ingen skillnad om det inte är analoga hörlurar.
Citera
2025-03-23, 10:08
Medlem
Kikade runt lite för skojs skull, jag har haft andra iFi audio grejer och de har varit ok. iFi audio Go Link Max heter den som du kanske skulle vara intresserad av: Men det smartaste borde fortfarande att ladda ner Jabra sound+ appen och jobba med den och android inställningar och se hur mycket bättre det blir med det.
Citera
2025-03-23, 22:35
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Kikade runt lite för skojs skull, jag har haft andra iFi audio grejer och de har varit ok. iFi audio Go Link Max heter den som du kanske skulle vara intresserad av: Men det smartaste borde fortfarande att ladda ner Jabra sound+ appen och jobba med den och android inställningar och se hur mycket bättre det blir med det.
På Jabra sound+ Finns Bara "music preset" function med Neutral,Speech, bass boost, treble boost, smooth, Energize inställningar och gör absolut ingentng på dessa hörlurar som kostar 1400kr och sen Finns det en equalizer som man kan twista lite på men inget som verkoigen förbättrar ljudet/kvaliten
Citera
2025-03-23, 22:38
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
I så fall behöver du inte en hörlursförstärkare i alla fall. En DAC ansluts i regel med USB Type-B 2.0 från DACen och sen bör du kunna använda en adapter för att ansluta till USB-C i din telefon. Sen hörlursuttaget från DACen till dina hörlurar med 3.5mm.
Men jag har själv aldrig försökt mig på något som detta. Även en billig DAC har bättre kretsar än den dyraste Samsung telefonen: Men hur det funkar i praktiken, kan jag inte säga. Du kan googla lite på budget DACs som funkar med android men själv skulle jag verkligen försöka hitta någon kompis/bekant eller bara någon som bor nära för att testa hur det funkar med DAC och dina hörlurar.
Som sagt, jag har mycket erfarenhet men att ansluta bluetooth hörlurar med 3.5mm till en DAC från en mobil är något jag aldrig gjort: Och vet inte hur mycket det förbättrar upplevelsen.
Som sagt, har du testat Jabra sound+ och försökt optimera ljudet över bluetooth?
Tror du man kan amvända nån sorts DAC/förstärkare till denna? https://www.tradera.com/item/170105/...ettbandspelare
Citera
2025-03-23, 23:12
Medlem
makduis avatar
Hittade dock en app till pcn som förbättrar ljudet I digital hörlurar som heter Boom 3d: Boom 3D (Mac and Windows)
Boom 3D enhances audio with a 3D surround sound effect and a powerful equalizer. It works with any media player and is known for its intuitive design and effectiveness. Den har en 3d Knapp som gör ljudet en aging intressantare
Citera
2025-03-24, 17:07
Medlem
Citat:
Tror du man kan amvända nån sorts DAC/förstärkare till denna? https://www.tradera.com/item/170105/...ettbandspelare
Ha ha, jäkla vilken retro-boombox du har skaffat. Ser inte ut som att den har line in eller RCA så går nog inte att använda en DAC, sen är den lite för luffig för det: Lite som att kasta pärlor för svin.
Bluetooth hörlurar är behändiga, skulle inte börja ansluta kablar och fixa med dem: Spara ihop lite pengar och köp ett par trådbundna lurar och anslut dem till en DAC i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in