2025-03-22, 10:15
Medlem
Leuraedinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du tolkar verkligen saker som du önskar. Tråkigt för den 70-åriga damen. Vilket "mena pack" får "fritt bidrag till fina lägenheter för det är så jävla synd om dem"? Vad är kopplingen, vad har du din fakta?

Stämmer inte detta, eller?
https://worldpopulationreview.com/co...ies-to-live-in

Hur kan man hävda att Sverige är ett "skräckexempel" när i stort sett alla runt om i världen imponeras och ser på Sverige som lite av ett drömland att bo i?

Vet du vad. Du är en blind jävla naiv som jag förstått, och som deltagit i förfallet. Jag äcklas av sådana blinda naiva som skiter I sitt hemland. Ja, jag är arg och frustrerad över sånna som dig. Har inga ord mer att uttrycka. Du ser förhelvete inte vad som sker?? Jävla gorilla. Till och med gorillor fattar bättre än din jävla iq nivå
Citera
2025-03-22, 10:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Vet du vad. Du är en blind jävla naiv som jag förstått, och som deltagit i förfallet. Jag äcklas av sådana blinda naiva som skiter I sitt hemland. Ja, jag är arg och frustrerad över sånna som dig. Har inga ord mer att uttrycka. Du ser förhelvete inte vad som sker?? Jävla gorilla. Till och med gorillor fattar bättre än din jävla iq nivå

Du svarar ju inte på några frågor och kommer inte med några argument. Går bara på känslor vilket är naturligt då du lever i en bubbla som inte har kontakt med verkligheten.

Hur kan man hävda att Sverige är ett "skräckexempel" när i stort sett alla runt om i världen imponeras och ser på Sverige som lite av ett drömland att bo i?
Citera
2025-03-22, 10:25
Medlem
Leuraedinezs avatar
Citat:
Du svarar ju inte på några frågor och kommer inte med några argument. Går bara på känslor vilket är naturligt då du lever i en bubbla som inte har kontakt med verkligheten.

Min sista kommentar till dig. Kom istället hem till nya Afghanistan. Lev här. Bo här. Betala skatt till apor som gormar och skriker på bussar. Gängskjutningar. Explosioner. Vård som bedriver gestapoverksamhet. Kom hem istället för att glassa utomlands som du beskriver. Varför fly verkligheten och sen ha åsikter? Over and out. Kommenterar dig ej mer
Citera
2025-03-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuraedinez
Min sista kommentar till dig. Kom istället hem till nya Afghanistan. Lev här. Bo här. Betala skatt till apor som gormar och skriker på bussar. Gängskjutningar. Explosioner. Vård som bedriver gestapoverksamhet. Kom hem istället för att glassa utomlands som du beskriver. Varför fly verkligheten och sen ha åsikter? Over and out. Kommenterar dig ej mer

Jag bor ju i Sverige och har det så bra. Konstigt vore ju annars eftersom vi ligger på 4:e plats i världen (bland 200 länder) i listan över bästa land att leva i. Se länkar ovan.

Du kommer ju inte med någon fakta alls, utan spenderar sannolikt din mesta tid på "alternativa" sajter som bara bygger på din bubbla. Tråkigt för dig att du har hamnat där du gjort, tankemässigt sett.
Citera
2025-03-22, 10:40
Medlem
KjellKjellborns avatar
Kommer också att lämna det här sjunkande skeppet runt 2026-2027.
Citera
2025-03-22, 10:43
Medlem
Jag är lite förundrad över att vi fortfarande inte vet hur många svenskar som flyttat från Sverige. Vi vet inte vilka som lämnar Sverige.

Det måste väl ändå vara en fråga som har prioritet innan vi kan föra den övriga diskussionen? Jag vet inte om jag ska vara positiv eller negativ till att många flyttar från Sverige för jag vet inte vilka som flyttar.

Helt klart är det stor skillnad om det är dataingenjören Kalle Svensson som flyttar utomlands eller om det är knarklangaren Muhammed Alibaba som gör detsamma.
Citera
2025-03-22, 10:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Sverige är ett skitland numera, och det finns väl egentligen ingen anledning alls att bo kvar här. Höga skatter, höga levnadskostnader, 40 % med utländsk bakgrund (inte nödvändigtvis ett problem men spår att det nog uppfattas som det här på forumet) skyhög kriminalitet och rekordmånga skjutningar, våldtäkter, sprängningar. Dåligt väder, långa sjukvårdsköer, korrupta politiker som skor sig på skattebetalarna och ett krig som snart knackar på dörren.

En intressant anekdot i sammanhanget:

Citat:
Vid årets slut var 2.910.900 personer, eller 27 procent av befolkningen, antingen födda utomlands eller födda i Sverige med två utrikes födda föräldrar. Men om man räknar in tredje generationen så ökar den siffran till cirka 40 procent, konstaterar rasforskaren och Expo-grundaren Tobias Hübinette.

https://www.friatider.se/nu-har-fyra...andsk-bakgrund

Även forumets mest Sverigevänliga förmågor lär snart känna sig mer hemma i Minnesota än de gör här.
Senast redigerad av -DaRude- 2025-03-22 kl. 10:49.
Citera
2025-03-22, 10:49
Medlem
Leuraedinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag är lite förundrad över att vi fortfarande inte vet hur många svenskar som flyttat från Sverige. Vi vet inte vilka som lämnar Sverige.

Det måste väl ändå vara en fråga som har prioritet innan vi kan föra den övriga diskussionen? Jag vet inte om jag ska vara positiv eller negativ till att många flyttar från Sverige för jag vet inte vilka som flyttar.

Helt klart är det stor skillnad om det är dataingenjören Kalle Svensson som flyttar utomlands eller om det är knarklangaren Muhammed Alibaba som gör detsamma.

Knarklangaren Muhammed Alibaba kommer inte lämna så lätt. Numera anses han som svensk och man får inte ens lämna ut jäveln
Citera
2025-03-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Sverige är ett skitland numera, och det finns väl egentligen ingen anledning alls att bo kvar här. Höga skatter, höga levnadskostnader, 40 % med utländsk bakgrund (inte nödvändigtvis ett problem men spår att det nog uppfattas som det här på forumet) skyhög kriminalitet och rekordmånga skjutningar, våldtäkter, sprängningar. Dåligt väder, långa sjukvårdsköer, korrupta politiker som skor sig på skattebetalarna och ett krig som snart knackar på dörren.

Även forumets mest Sverigevänliga förmågor lär snart känna sig mer hemma i Minnesota än de gör här.

Man måste ju säga att du siktar rätt högt, när du skriver att världens 4:e bästa land att leva i (av 200 länder) är ett "skitland". Men det är bra, man ska sikta högt.

Kanske en orsak till din förvirring är att du snöat in på att ditt bästa land är ett land med bara en sorts folk som alla ser lika ut. På din lista torde då länder som Nordkorea, Iran och Somalia stå högst i kurs. De har en relativt homogen befolkning.
Citera
2025-03-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Just därför det är intressant veta vilka som flyttar från Sverige. Är det så att svenskarna håller på överger Sverige för att istället satsa på andra länder så blir vi ett utspritt folk över delar av världen medan Sverige blir ett Swedistan.

Såklart någonstans kommer det bli att utflyttningen av etniska svenskar isåfall tar rejäl fart någonstans om många redan har flyttat någonstans.

Men som sagt är det Kalle Svensson som lämnar Sverige eller är det Muhammed Ali?

Enligt min åsikt så finns det många som sökt asyl som kan åka hem nu. Framförallt tänker jag på de som flydde Syrien. Sedan absolut att alla invandrare som är kriminella ska tillbaka till sina hemländer. Bara med de två grupperna är det ungefär 250.000 invandrare som snart lämnar Sverige och det på helt rimliga skäl.
Citera
2025-03-22, 10:56
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Nej Sverige är i 99% av fallen känt för hög levnadsstandard, ett bra ställe att bo på, IKEA, Volvo, Abba och Nobelpriset.

Du pratar i nattmössan helt enkelt. Du vet inte vad du pratar om.
Jag vet vad jag vet, har bott utomlands i 42 år, sedan Juni 1983. Jag vet mer än du tror.
Citera
2025-03-22, 11:09
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Du tolkar verkligen saker som du önskar. Tråkigt för den 70-åriga damen. Vilket "mena pack" får "fritt bidrag till fina lägenheter för det är så jävla synd om dem"? Vad är kopplingen, vad har du din fakta?

Det finns ingen som imponeras av Sverige nuförtiden. 50 år sedan, javisst. Inte nu längre. Din personliga åsikt betyder inte ett dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in