2025-03-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Jag tycker det är otroligt glädjande att William nu har nått Norge-klass. Att han behöver åtminstone likvärdigt material för att hävda sig är däremot inte konstigt. Om inte Nyenget, Amundsen eller Krueger kan gå ifrån Kläbo så kan man inte begära det av William heller.

Däremot tycker jag att övriga norrmän är lite fega. Det tycks att ingen egentligen gör ett allvarligt försök, än mindre en gemensam strategi att göra sig av med Kläbo. Bättre då att komma 2-4 än att försöka och misslyckas.
Amundsen försökte väl i 5-milen under VM.
Det gick ju inte så bra.
Citera
2025-03-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indocte
Da har virkingen av dopingen hos de svenske damene begynt å avta, og alt er tilbake til slik det bør være. Noen minutter bak bak de som egentlig er best.
Eller så var det Norskorna som räknade fel på en vecka eller så i sina "preparationer"?

Citera
2025-03-24, 21:11
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Jag tycker det är otroligt glädjande att William nu har nått Norge-klass. Att han behöver åtminstone likvärdigt material för att hävda sig är däremot inte konstigt. Om inte Nyenget, Amundsen eller Krueger kan gå ifrån Kläbo så kan man inte begära det av William heller.

Däremot tycker jag att övriga norrmän är lite fega. Det tycks att ingen egentligen gör ett allvarligt försök, än mindre en gemensam strategi att göra sig av med Kläbo. Bättre då att komma 2-4 än att försöka och misslyckas.
Håller med om detta, plötsligt så kan man kolla på herrarnas distanslopp igen, Wille har nog minst ett kliv till att ta innan han närmar sig en platå, han kan nog bli riktigt grym om 3-4 år.
Citera
2025-03-24, 21:16
Medlem
teamdjungels avatar
Tänk på att det heter Lahtis och inte Lachtis.
Citera
2025-03-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamdjungel
Tänk på att det heter Lahtis och inte Lachtis.
eller Lahti om man pratar Finska.
Citera
2025-03-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Håller med om detta, plötsligt så kan man kolla på herrarnas distanslopp igen, Wille har nog minst ett kliv till att ta innan han närmar sig en platå, han kan nog bli riktigt grym om 3-4 år.

Viktigt nu att han inte spänner bågen för högt och blir övertränad eller skadad. För motivationen kan inte vara högre in mot OS efter vad William har fått erfara i år.

Nästa år hoppas jag William är med och härdas mot norrmännen hela säsongen. Försäsongsträningen hos Åsarna kommer bli brutal i sommar…
Citera
2025-03-25, 11:06
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Viktigt nu att han inte spänner bågen för högt och blir övertränad eller skadad. För motivationen kan inte vara högre in mot OS efter vad William har fått erfara i år.

Nästa år hoppas jag William är med och härdas mot norrmännen hela säsongen. Försäsongsträningen hos Åsarna kommer bli brutal i sommar…
Ska bli mycket intressant att följa, så länge han får bra skidor så är han med och slåss om topplaceringarna, det har vi ju sett den här säsongen. Som du säger så kommer nog motivationen vara extremt hög in mot OS. Det kommer den dock att vara för norrmännen också, men Poromaa som bara är 24 år har nog inte nått en platå än vilket tex Nyenget och Kreuger som båda är 32 år borde ha gjort till viss del. Jag tror Poromaa kan ha en tydligt förbättrad form vid VM 27, då han vid den tidpunkten har hunnit få in många träningstimmar med en kropp som har peakat rent fysiskt vid 25 år typ (träningen inför den här säsongen har ju skett med en kropp som är 23 år, ett par år från fysisk peak)
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2025-03-25 kl. 11:11.
Citera
2025-03-25, 13:20
Medlem
Citat:

Kläbo är ju lika stark som de andra så hur ska de kunna hänga av honom?
Citera
2025-03-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Kläbo är ju lika stark som de andra så hur ska de kunna hänga av honom?

Ja, det är frågan. Det verkar som norrmännen har gett upp ambitionen att åka ifrån honom på ren kapacitet. Men om man inte vill ge upp drömmen om ett eget OS-guld så är det väl där man måste fokusera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in