2025-03-20, 17:51
Medlem
Jag har Tele2 både som företagare och privatperson, Tele2 hade omfattande problem idag och min privata lur fungerade inte på 5-6 timmar. Men min företagstelefon fungerade som inget hänt? Jag testade allt möjligt för att få mitt privata abonnemang att fungera då jag har obegränsad surf där. Jag bytte ex simkort med min företagslur men det gick ändå inte att surfa.

Så frågan är, stängde Tele2 medvetet ned nätverket för privatkunder?

Jag prövade i två andra mobiler också, samt två 4/5G routrar. Internet fungerade inte alls med mitt privatabonnemang men med företagsabonnemanget fungerade det varje gång.
Senast redigerad av Trumputin 2025-03-20 kl. 17:55.
Citera
2025-03-20, 23:45
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Jag har Tele2 både som företagare och privatperson, Tele2 hade omfattande problem idag och min privata lur fungerade inte på 5-6 timmar. Men min företagstelefon fungerade som inget hänt? Jag testade allt möjligt för att få mitt privata abonnemang att fungera då jag har obegränsad surf där. Jag bytte ex simkort med min företagslur men det gick ändå inte att surfa.

Jag prövade i två andra mobiler också, samt två 4/5G routrar. Internet fungerade inte alls med mitt privatabonnemang men med företagsabonnemanget fungerade det varje gång.
Jag har Tele2 och har inte haft några problem, känner ingen annan som haft det heller.
Du kan nog ändra rubriken till "Min mobil krånglade idag."
Citera
2025-03-20, 23:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jag har Tele2 och har inte haft några problem, känner ingen annan som haft det heller.

Jag har inte haft några bekymmer jag heller. Har både Tele2 samt Comviq.
Det är antagligen TS saker som krånglar.
Citera
2025-03-21, 01:55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har inte haft några bekymmer jag heller. Har både Tele2 samt Comviq.
Det är antagligen TS saker som krånglar.

Problemen Tele2 hade mellan kl 0600-1100 igår rapporterades i både Aftonbladet och Expressen. På Downdetector registrerades massivt avbrott den aktuella tiden. Så nej, det handlade inte om trådstartarens telefon.
Citera
2025-03-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin

Inte omöjligt att teleoperatörerna prioriterar företagskunder då de tjänar mer pengar på dem.
Citera
2025-03-21, 02:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Problemen Tele2 hade mellan kl 0600-1100 igår rapporterades i både Aftonbladet och Expressen. På Downdetector registrerades massivt avbrott den aktuella tiden. Så nej, det handlade inte om trådstartarens telefon.

I Göteborg hade jag inga problem, vare sig företagets eller mitt privata nät. Inga har klagat i alla fall.
Citera
2025-03-21, 03:10
Medlem
Data låg helt nere på morgonen trots
att lutens skärm visade god uppkoppling mot 5G. Gick att ringa.

Provade att rensa och starta om utan resultat.

Styrning mot företag kan bero på risk för skadestånd koppat till företag.
Citera
2025-03-21, 18:55
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem