Parkerade i Hötorgsgaraget idag på Sveavägen, Sthlm.
Registrerade bilen innan jag åkte dit i Aimo-appen och aktiverade kameraigenkänning, la till betalkort för automatiskt betalning.
När jag kom dit så läste kameran av mitt regnr och bommen öppnades, så jag åkte in och parkerade där i ca 25 min. När jag åkte ut så var det samma sak, kameran tog regnr och bommen öppnades.
Men jag fick aldrig något kvitto.. Ingenting registrerades i appen heller.
Trodde att det var ett automatiskt system men nu när jag kollar i efterhand verkar det inte vara så, utan man ska betala på plats i bommen, i en automat eller i appen.
Vad händer nu, kommer jag få en kontrollavgift eller faktura i efterhand? Hade ingen gul lapp på rutan, är jag safe då?
Inte någon p-plats som jag känner till, men det är inte så att exempelvis 30 minuter är gratis?
Min erfarenhet av kameraparkering är att det alltid har varit någon gratis tid, från kanske en kvart upp till tre timmar, och när man kör in visas regnumret, när man kör ut visas regnumret och priset (vilket ibland är gratis). Betala på sådan parkering har jag bara gjort i maskin innan utfart (slå in regnr, betala och kör ut inom några minuter). Jag har fattat det som att det brukar gå att betala i maskin på plats eller på nätet något dygn efter, sedan blir det faktura med "serviceavgift".
Jag undviker att köra/parkera i stan (ej Stockholm).
Inte någon p-plats som jag känner till, men det är inte så att exempelvis 30 minuter är gratis?
Min erfarenhet av kameraparkering är att det alltid har varit någon gratis tid, från kanske en kvart upp till tre timmar, och när man kör in visas regnumret, när man kör ut visas regnumret och priset (vilket ibland är gratis). Betala på sådan parkering har jag bara gjort i maskin innan utfart (slå in regnr, betala och kör ut inom några minuter). Jag har fattat det som att det brukar gå att betala i maskin på plats eller på nätet något dygn efter, sedan blir det faktura med "serviceavgift".
Jag undviker att köra/parkera i stan (ej Stockholm).
Hittade inget om att det är gratis en viss kort tid.
Det verkar vara 51 kr per påbörjade 30 min enligt den här länken: https://www.aimopark.se/stader/stock...otorgsgaraget/
Så jag borde ju vara skyldig 51 kr om jag tolkar det rätt.
Försöker också undvika att köra inne i stan men var tvungen att åka in en snabbis idag.
De har ju garanterat mig registrerad p.g.a att kamerorna reggade min skylt in och ut.
Får väl ringa och fråga vad som gäller men tänkte kolla här först om någon visste.
Det är ju en struntsumma och jag vill göra rätt för mig men vet inte om jag riskerar en kontrollavgift i efterhand pga av att jag aldrig betalade på plats.
Jo jag vet, men då finns risken att jag måste uppge mina uppgifter för att få några svar och då medge fel. Tror inte att jag slipper undan då. Kan ju prova att vara anonym men tvek att jag kommer få något svar.
Tänkte bara kolla om någon vet om man slipper kontrollavgift på plats så är det lugnt?
Eller om man kan få något i efterhand.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!