Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2006-08-31, 15:46
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpos
precis som du säger brukar jag också resonera även om det inte är fråga om någon avancerad TA...mest en titt på hur aktien svängt på sistone och börsen som helhet...jag tittar på det med börspsykologi. Dvs. har börsen gått upp 14 dar i rad, ja då bör det bli dags för en rekyl snart...då avvaktar jag med köp..mer TA än så blir det ofta inte om man ens kan kalla det TA

Har spenderas förmiddagen på en föreläsning i "Behavioral Finance" ("börspsykologi"), skönt att höra att folk inte gör som all forskning hävdar..
Fast TA på endast 2 veckor? Nje, jag brukar inte se trender på så kort tid.
Citera
2006-08-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Har spenderas förmiddagen på en föreläsning i "Behavioral Finance" ("börspsykologi"), skönt att höra att folk inte gör som all forskning hävdar..
Fast TA på endast 2 veckor? Nje, jag brukar inte se trender på så kort tid.

Hahaha, nä ta det inte bokstavligt talat ...det var ett litet enstaka exempel på vad jag brukar tänka på innan köp o sälj av aktier...TA sysslar jag inte med knappt...däremot viktigt att kunna se på ett ungefär vart det bär hän...ibland kan man få ledtrådar av historiken t.ex. vart det finns stöd...och vila motstånd som finns uppåt.
Citera
2006-08-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckenbauer
Inte är det väl så Cabron att du vill ge en kort beskrivning av stöd och motstånd?

Kanske ett dåligt exempel men du fattar nog http://www.babypips.com/images/chart-types/support-and-resistance-lg.gif

alltså, tidigare höga noteringar, eller låga agerar support eller restance för priset. funkar ofta klockrent
Citera
2006-08-31, 21:00
Medlem
Jag fattar ;hur lång tidaspekt visar grafen i ditt exempel?
Citera
2006-08-31, 23:22
Medlem
jag är inte säker men det ser ut att vara strax under en månad. troligtvis 4h intervall eller strax under.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in