• 4
  • 5
2025-03-21, 12:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
När man är gammal har man levt majoriteten av sitt liv!

Och då är det ok att sitta med ett vanskött sår och vårdas av personal som väger ens blöjor för att kunna byta dem mer sällan?
Citera
2025-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Det är så jävla sjukt! Jag känner en super-incel som verkligen är dum i huvudet, och han har nyligen fått sparken från Silverparks äldreboende för att han stal mediciner och var påverkad på jobbet. Idag så öppnar jag tidningen och ser att detta mongo har hängt ut hela jävla boendet???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uglarver-i-sar

Tack och lov för Ulrika, hon är grym! Jag tycker att hon rätar ut frågetecknena som finns på ett bra sätt. Det är fan helt sjukt vilka anklagelser som riktats, bl.a. att dom äldre blir lämnade utan uppsikt så pass länge att deras sår börjar få larver eller var i sig. Detta är förbannade lögner!

Det finns en lång text med intervjufrågor och svar i länken ovan, men här är väl i princip allt man behöver läsa för att bilda sig en uppfattning

Med andra ord så kommer en oberoende läkare till detta boende minst en gång i veckan. Hur är det då möjligt att dom boende skulle vara så illa därann, är det i maskopi med dessa roterande oberoende läkare eller?

Detta är en SMUTSKASTNINGSKAMPANJ och om inte anklagelserna slutar så kommer mongot att hängas ut med både namn och bild, dock självklart inte på FB då det är mot reglerna och jag skulle aldrig bryta mot reglerna.

Hur kan Aftonbladet skriva att "flera anställda" har påstått det här? Det är OMÖJLIGT. Det är 1 fet jävla bög som påstått det här. Kan det räcka ifall han skapat flera olika mailkonton och utgett sig för att vara olika anställda? För han är schizofren, 100%!

Kand u berätta vem som avlönar denne oberoende läkare?
Citera
2025-03-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om man jobbar med äldre varje dag så observerar man vad de dricker. Man ser deras allmäntillstånd. Man kan se andra tecken på om de inte mår bra exempelvis nedsatt hudturgor. Man kan även väga patienten. Man använder sig av sin yrkeskunskap och sin medmänsklighet. Man behöver inte använda sig av att väga blöjor. Det finns ingen rationell förklaring för att väga blöjor utöver att det handlar om att spara på blöjor. Det finns inget någon kan säga mig efter 30 år som sjuksköterska som kan få mig att se annorlunda på det.
Jag tänkte mer när det finns misstankar om att blivit förändring i urinproduktion antingen för att personen inte dricker så mycket den behöver eller för att avgöra vilken blöja som behövs under olika tidpunkter över ett dygn tex när person får diuretika inte att det skulle vägas blöjor som rutin för andra själ
Citera
2025-03-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om man jobbar med äldre varje dag så observerar man vad de dricker. Man ser deras allmäntillstånd. Man kan se andra tecken på om de inte mår bra exempelvis nedsatt hudturgor. Man kan även väga patienten. Man använder sig av sin yrkeskunskap och sin medmänsklighet. Man behöver inte använda sig av att väga blöjor. Det finns ingen rationell förklaring för att väga blöjor utöver att det handlar om att spara på blöjor. Det finns inget någon kan säga mig efter 30 år som sjuksköterska som kan få mig att se annorlunda på det.
Man kan väga blöjor för att få till en optimal blöja och därmed minska risken för läckage och slippa onödiga blöjbyten.

Tror för övrigt inte att det är boendet som betalar för inkontinensskydd.
Citera
2025-03-22, 10:30
Medlem
Bilden är vidrig men inte tagen med en modern digitalkamera. Zomar man in så ser man snabbt konstiga pixelmönster i grupper. Zomar man ut så känns det som fingeravtryck eller skador på en yta. Färgspektrat påminner mycket om ett analogtnegativ från förr och även blixtljuset ser analogt ut. Väldigt smart måste jag säga. Ta ett anlogt kort, fota på rätt plats med en modern iPhone , exif och GPS korrekt. Journalister granskar EXIF & geopositioneringsdata , pang ! och där har vi en skitstorm av rang.
Citera
2025-03-22, 10:58
Medlem
https://www.socialstyrelsen.se/globa...ens-140220.pdf

Läs under ”individuell utprovning”
Detta är något alla seriösa aktörer gör inom äldrevård. Myten om att de vägs av annan orsak verkar aldrig dö
Senast redigerad av Pram 2025-03-22 kl. 11:16.
Citera
2025-03-26, 07:58
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pram
https://www.socialstyrelsen.se/globa...ens-140220.pdf

Läs under ”individuell utprovning”
Detta är något alla seriösa aktörer gör inom äldrevård. Myten om att de vägs av annan orsak verkar aldrig dö

På min tid, och som var på stenåldern, så prickade man av att man bytt sårförband, på en individuell lista. Om nån var amputerad exempelvis. Men det var inga öppna sår, utan läkta sår, men man prickade ändå av. Så det gick aldrig att missa.

De andra patienterna hade vändscheman. Och nog prickade man av vändningarna. Sen är det klart att ett liggsår kan komma fort ändå. Men mask , nej, då har det hållit på ett tag.

Kanske en lex Maria utredning kan bringa klarhet?
Senast redigerad av PerOF 2025-03-26 kl. 08:02.
Citera
2025-04-05, 15:47
Medlem
Silverpark ger jag inte ett skit för. När en nära anhörig dog så visade det sig att bankkort och en ny mobiltelefon var borta. Det blev en vedervärdig dag med ilska och besök på polisstationen. Vi fick inte ens ursäkt från Silverpark.
Citera
2025-04-07, 14:42
Medlem
Det klarar en vårdgivare, lite ifrågasättning ger bra publicitet och rör till lite på olika nivåer. Det kan va farligt om vardag hamnar i hårda vanvårdslärornas komplexa bråk också, lite olika synsätt ingår dock av etablerade företagens, lite meningsskiljaktighets för och emot ger konkurrens kraft.
Citera
2025-04-25, 20:13
Avstängd
Aftonbladet avslöjade hur de äldre på boendet Silverpark hade sår som luktade ruttet och kryllade av larver.

Men nu har Täby kommun bestämt att Silverpark ska få över två miljoner i bonus, så kallad ”kvalitetspeng”.

– Det korta svaret är ja, vi har förtroende för Vardaga, säger Thomas Nilsonne (M), äldrenämndens ordförande.
Citera
2025-05-10, 14:34
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Aftonbladet avslöjade hur de äldre på boendet Silverpark hade sår som luktade ruttet och kryllade av larver.

Men nu har Täby kommun bestämt att Silverpark ska få över två miljoner i bonus, så kallad ”kvalitetspeng”.

– Det korta svaret är ja, vi har förtroende för Vardaga, säger Thomas Nilsonne (M), äldrenämndens ordförande.
Tråden kan stängas då det nu är bevisat att detta var en smutskastningskampanj. Imponerande att se så många av er var medlemmar här på Flashback! Bättre lycka nästa gång jävla fitt horor!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in