Citat:
Ursprungligen postat av
ghoko
Så skulle Europa klara sig militärt utan USA: ”Kan göra mycket på e… | Nyhetsmorgon | TV4 & TV4 Play
https://youtu.be/iwbWQRL4I2U?si=JB63Y3MA1_6_yHPA
Så vad Tycker ni. Om USA Packar upp och drar.
Tycker nog det vore bra.
Vi får skaffa oss en egen beredskap och begära att USA lämnar NATO.
Vi har ju resurserna för att klara av ett krig mot Ryssland bortsett från kärnvapen.
Och ofantliga resurser att producera fler vapen på sikt jämfört med Ryssland.
Men vi har inte beredskapen - vi vet inte riktigt hur vi skall agera om Ryssland skulle anfalla Litauen t ex.
Risken är att vi inte går all in utan börjar med hot, sanktioner och understöd bara istället för en massiv insat på studs.
Den egna beredskapen och beslutsamheten utan att kolla vad USA anser!
Jag tycker vi skiter i USA nu.