2025-04-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag tycker också att den avlidne mannen såg relativt ohälsosam ut på de senaste tagna bilderna.

Som att han var drabbad av gikt, hjärtsvikt eller svår diabetes, och kanske därför hade en något nedsatt fysisk förmåga att röra sig. Det i kombination med hörlurar och en tillfälligt bristande uppmärksamhet, samtidigt som spårvagnen laddar på för att komma ner mot Medicinaregatan och Sahlgrenska.

Jag spekulerar bara, och har ingen egen kännedom om händelsen. Men det räcker med en sekunds ouppmärksamhet från både spårvagnsförare och kanske även den drabbade mannen, för att tragiken ska vara ett faktum.

Jag noterar att den påkörande spårvagnen är en M31:a. Någon som vet vilken linje den trafikerade vid olyckstillfället, samt vilket vagnsnummer?

Linje 8 och vagn 329.
Citera
2025-04-09, 17:54
Medlem
För övrigt så gick inte personen bakom en vagn för att sedan bli påkörd av en vagn åt mötande hållet.
Det var fri sikt åt båda hållen.
Citera
2025-10-17, 11:35
Medlem
kattungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratz
Kanske inte räknas som övergångsställe men det är ju en passage där fotgängare och cyklister kan ta sig över spåren. Jag gissar att den omkomne hade hörlurar i öronen, inte tittade sig för och klev rakt ut
Korrekt, tydligen pratade han med sin fru och yttrade orden "Oh, shit!" när han upptäckte sitt misstag. Tragiskt.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/m...d-830dc3574db3
Citera
2025-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattunga
Korrekt, tydligen pratade han med sin fru och yttrade orden "Oh, shit!" när han upptäckte sitt misstag. Tragiskt.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/m...d-830dc3574db3
Du är inne i fel tråd. Det där är han kockens olycka du länkar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in