• 1
  • 2
2025-03-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
De kollar inte någonting.. har köpt snus på Arlanda å bara burit in i en kasse (oftast 3 stockar)... lagar som detta är inte för dig utan för import-firmor, och någonstans måste de sätta gränsen antar jag.

Du förstår väl att dina anekdotiska bevis är helt värdelösa? Jag tog in 400g heroin en gång och det gick jättebra, dom bara vinka förbi mig så dom är inte så hårda

Du får ta in 250g, är det svårt att räkna ut så ta grammen den står på dosan och gånger med antalet dosor du vill ta med, blir det för mycket så minska.

Tex 19 gram x 10 blir 190 gram, så en stock LD- extra strong går bra plus några extradosor.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-03-18 kl. 16:00.
Citera
2025-03-18, 17:05
Medlem
Niggwards avatar
Hel lugnt. Bara att ta med. Varit många gånger med många stockar. De har kollat och vinkar dig vidare. Nemas problemas. Eget bruk tillåtet till nästan alla länder. Försäljning till andra dock är aja baja om de mot förmodan kommer på att du gör något sådant
Citera
2025-03-18, 17:55
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Du förstår väl att dina anekdotiska bevis är helt värdelösa? Jag tog in 400g heroin en gång och det gick jättebra, dom bara vinka förbi mig så dom är inte så hårda

Du får ta in 250g, är det svårt att räkna ut så ta grammen den står på dosan och gånger med antalet dosor du vill ta med, blir det för mycket så minska.

Tex 19 gram x 10 blir 190 gram, så en stock LD- extra strong går bra plus några extradosor.

nä men det finns också lagar om att inte ha en varm paj ståendes i köksfönstret på en onsdag... Snus är inte olagligt i Thailand, det är inte heroin.

Försökte faktiskt deklarera mitt snus i Australien då de är ganska hårda mot allt både knark å främmande mat träskulpturer å annat skit, de bara skrattade åt mig..
Citera
2025-03-18, 18:15
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
[Jag sökte och hittade många trådar om detta ämne men inget som passar thailand och trådarna är 15 år gamla - Mod får slänga min tråd om den inte är ok]

Jag skall under påsken åka till thailand i 10 dagar. Detta ska så klart bli trevligt, fram tills att jag hörde i en podcast att man får ta med sig snus överallt som svensk. Jag har inte varit utomlands på ett tag så jag har helt missat att tänka på detta.

Jag frågade chatGPT (efter lite googling) som sa att jag kan få höga böter eller fängelse om jag tar med med snus även för eget bruk.
Jag har snusat i snart 20 år, så att sluta cold turky på en vecka kommer jag dels inte klara och dels skulle det förstöra hela semestern med abstinens och att må dåligt.

Jag gissar att vi har många thailandssvenskar här - vad gäller? Visst fan måste jag kunna ta med mig två stockar snus på min semester till thailand? Jag får ju ställa in hela semestern annars! 😅
Vapes är olagliga i thailand, lik förbannat ser du dem precis överallt. Go figure...

För övrigt, som nån redan påpekat, säljs snus lite överallt om man bara letar lite.

Har du kollat på https://thailandinfo.nu/snus-thailand/ tro?
Citera
2025-03-27, 15:26
Medlem
Kanske sent svar men jag åkte till Thailand 2013 i december och hade med mig 2 eller 3 stockar (osäker om det var 2 eller 3) och det var inga konstigheter, ingen som kommenterade eller sa något.

Edit: såg nu att du ska åka till påsk så då var det inget sent svar, men det är möjligt att dom har ändrat reglerna nu men jag skulle inte tro det, det är ju många svenskar som åker till Thailand.
Senast redigerad av solimann 2025-03-27 kl. 15:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in