• 1
  • 2
2025-03-18, 20:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Subkulturer är bara skit, det är bra att det har försvunnit.

Gen Z vill bara vara normala. Det är skitskumt. Fast de som avviker får ju numera behandling för t ex ADHD så att de blir normala.
Citera
2025-03-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Gen Z vill bara vara normala. Det är skitskumt. Fast de som avviker får ju numera behandling för t ex ADHD så att de blir normala.

Ja varför vara normal som ung och göra konstruktiva meningsfulla sker saker när man borde uppta sitt liv och medvetande med någon skitmusik och ha på sig konstiga kläder och syssla med sprit och knark.
Citera
2025-03-18, 20:33
Medlem
Adelaides avatar
Jag har knappt märkt att det har försvunnit.
Citera
2025-03-19, 11:05
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Mitt intryck är att de efter en uppväxt bestående av daltande och curlande så är de så ängsliga, osjälvständiga och med så dåligt självförtroende att inte vågar gå hemifrån pga en jeansmodell som avviker lite från rådande tiktoktrend.

När vi växte upp var just avvikandet själva poängen.

Gen Z, där har vi det som kommer döda vår värld. Dessa ursäkter till människor.
Tack och lov har jag det mesta av livet bakom mig. Puh!
Citera
2025-03-19, 11:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Mitt intryck är att de efter en uppväxt bestående av daltande och curlande så är de så ängsliga, osjälvständiga och med så dåligt självförtroende att inte vågar gå hemifrån pga en jeansmodell som avviker lite från rådande tiktoktrend.

När vi växte upp var just avvikandet själva poängen.

Gen Z, där har vi det som kommer döda vår värld. Dessa ursäkter till människor.
Tack och lov har jag det mesta av livet bakom mig. Puh!

När de postar här handlar det om de kan avvika minsta lilla.
Citera
2025-03-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Ett tag var ja orolig, alla ungdomar såg ut som kloner utan individuella drag, typ småborgare me sina dyra bra kläder eller bara H&M, de var allt man såg, sen kom de lite second hand alla körde.

Har nu börjat se goths, skejtare, orten, urban m.m känns lite som när man va ung på 00 talet igen!

Ja, bland svenska ungdomar, så ser man detta att de blickar bakåt och försöker anamma den stilen som var då. Antagligen hänger det nog samman med vad det hört av deras föräldrar om den tiden i Sverige , den livsstilen och de drömmarna man hade då. Sedan försöker man kopiera och återskapa detta.
Citera
2025-03-20, 09:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Under en lång tid har jag sett att ungdomar klär sig som folk gjorde på 90 talet, så något nytt skapas inte längre, det går inte att uppfinna hjulet på nytt
Citera
2025-03-21, 14:56
Medlem
Generalkosmoss avatar
Gen z är dock möjligen den mest konservativa generationen på länge, bokstavligen alla ser likadana ut med sina krylliga hår cuts, h&M kläder m.m dom har ingen rebellisk anda öht. Små paragrafryttare
Citera
2025-03-21, 15:33
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Gen z är dock möjligen den mest konservativa generationen på länge, bokstavligen alla ser likadana ut med sina krylliga hår cuts, h&M kläder m.m dom har ingen rebellisk anda öht. Små paragrafryttare
[min fetning]

Kanske är det ändå det som är det rebelliska för denna generation? -Tänk på vilka de rebellerar emot...
Det är ett samhälle där ingen höjer på ögonen längre om någon kommer tatuerad över hela kroppen och med strypkoppel runt halsen. Och när föräldrarna och lärare själva är aktivister tillsammans med Greta Thunberg, hur gör man då revolution mot detta? Hur chockar man dem?

Kanske genom att just bli konservativ?
Citera
2025-03-21, 21:46
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
[min fetning]

Kanske är det ändå det som är det rebelliska för denna generation? -Tänk på vilka de rebellerar emot...
Det är ett samhälle där ingen höjer på ögonen längre om någon kommer tatuerad över hela kroppen och med strypkoppel runt halsen. Och när föräldrarna och lärare själva är aktivister tillsammans med Greta Thunberg, hur gör man då revolution mot detta? Hur chockar man dem?

Kan vara som du säger. Ja tycker de ser otroligt komiskt ut när de kommer klungor me ungdomar och dom ser ut som kloner av varandra, ingen har nån individuell still öht. Hade gärna lärt känna dom och utforska deras världsbild litegrann men kan tänka mig att dom ser världen som för extremt och gör uppror genom å vara så normala som möjligt? Medan så äldre växte upp i en värld av extrem konformitet och gjorde uppror mot den de här går i cirklar guys!
Citera
2025-03-22, 07:19
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
[min fetning]

Precis så. Många i de yngre generationerna är nog fett trötta på sina "rebelliska" föräldrar och andra äldre i deras omgivning som ska vara "edgy", att konservatism har blivit motreaktionen. Numer hör man ju även om yngre som är trötta på föräldrarnas mobilstirrande, samtidigt som de äldre som ständigt sitter med näsan i mobilen tror att de är moderna och "hänger med".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in