Citat:
Ursprungligen postat av
IvanDF3
Berätta mer om din modifiering av Arnolds split!
Tampong, kompis. Gör som jag. De syns inte. Köp XXL. Be någon i omklädningsrummet att spotta på den och hjälp att sätta den på plat...
...jag slutar där. Ja, det gör jag

Att jag inte tänkt på det, ska be nån av de stora grabbarna spotta mig nästa gång, "Hej kan du lysa med din mobil tack, kan ta det framför Power rack spegeln" - Bugar för tipset 🤣
Ang modifieringen så har jag egentligen bara bytt ut lite övningar som passar mig bättre, och ändrat lite i Set/Rep upplägget.
Vi kan ta mitt näst kommande pass som exempel, det är ett Axlar & Armar pass.
Där ingår bla en Pushpress (som jag egentligen inte tycker så mycket om) kör istället en Enhands kettlebellpress, tycker jag även får ett väldigt skönt tryck i underarmen av det, jämfört med "vanlig" Pushpress.
Sen bygger hela programmet (egentligen) på att hålla sig i en viktklass för 5 x 12 på alla övningar, jag kör istället 3 x 12, sen de 2 sista seten ökar jag vikterna för att MAX klara 5 reps. (Sen brukar jag ibland avsluta med ett sista lättvikt set, om det finns en gnutta ork kvar, med mååånga reps, men det är mest bara för det är kul, inget annat syfte.)
Ska dock tilläggas att jag följer inget upplägg nitiskt, alltså rep/set mässigt sett, ibland känner jag för låg volym med hög intensitet så man ligger å vrålar likt Gollum för att få upp plattorna, kan vara skönt att trötta ut sig varierat, antar att min adhd ibland får mig att göra lite hipp som happ. Det ända som jag håller vid är att jämt fördela så hela kroppen blir genomkörd.
Men jag har faktiskt känt att jag behöver göra lite ändringar, bla i Bröst/Rygg som det var idag, älskar båda väldigt mycket, och känner att om jag kör så där riktigt jävla hårt på bröst, så har jag inte fullt ork att köra lika hårt på ryggen sen, annars gillar jag upplägget skarpt. Känner mig lika matt efteråt som Frodo är där mot slutet när Sam (den sanna hjälten) får bära honom sista biten upp för berget.
Fan nu har jag nog mest suttit å svamlat, varit en lååååång dag på jobbet idag, så är så mentalt trött, men det är rätt skönt ändå.
Så nu får det räcka med svammel, lille vovven behöver dessutom ut, och jag behöver jobba lite på mina steg

Är ju en riktigt nörd av Lord of the ring, så har en stegräknar app a´la Lord of the ring, det stegen räknas som färden till Mount Fire 😂 (Jag måste ju komma dit före Orkerna tar mig 😂
/McMurphy