2025-03-17, 20:37
https://www.expressen.se/nyheter/exp...1-68e9807b0359

Citat:
Ryssland har börjat använda en ny taktik för att utföra sabotage i Sverige. Det rapporterar TV4 Nyheterna med hänvisning till Säpo.

Enligt kanalen har Ryssland börja gå på personer med missbruksproblematik och få dem att utföra sabotage. Nu uppmanas polisen att hålla extra koll på personer med missbruksproblematik och lokala kriminella personer som sysslar med mindre allvarlig brottslighet, så kallade mängdbrott.

– Ingen misstänker den lokala gråtjuven eller narkomanen. Det gör dessa personer till den perfekta utföraren för främmande makt att genomföra sabotage., säger en källa till TV4.

Är det inte lite long shot hela det där? Missbrukare att paja Sverige?
Citera
2025-03-17, 20:38
Haha, vadå för "sabotage"? Tillåt mig tvivla.
Citera
2025-03-17, 20:43
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
- Ingen misstänker den lokala gråtjuven eller narkomanen. Det gör dessa personer till den perfekta utföraren för främmande makt att genomföra sabotage., säger en källa till TV4.

Roliga TV4 är… snuten jagar ju dessa hela tiden. Mer än någon annan egentligen.
Att Ryssarna skulle satsa sina pengar på missbrukare är ju ett riktigt långskott som inte kommer gå i mål.

Om en missbrukare får stålar så kommer de verkligen inte göra något, och de kommer absolut inte göra något om de inte får stålar innan. Varför riskera något?

Det är verkligen inte den perfekta utföraren, de svamlar i nattmössan. Skulle aldrig ge en narkoman ett par tusen för att utföra något och sen betala resten efter, risken att de tar stålarna som down payment och försvinner är ju mer sannolikt!
Citera
2025-03-17, 20:48
Medlem
aYaLLas avatar
Vi bor i Sverige, alltså samma land vars polisstyrka fann det rimligt att skicka 2 polishelikoptrar efter 2 tonåringar som misstänktes RÖKA HASCH. Jodå, missbrukar jagas som vilda djur.
Citera
2025-03-17, 20:48
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Så det är Rysslands fel att pundare stjäl kopparkablar numera? Okej...
Citera
2025-03-17, 20:50
Medlem
Förvånar mig inte, Ryssen har ingen skam och gör vad som helst för att sabbotera nu. Förstöra havskablar eller skicka flyktingströmmar till Polen, tex. Orcher är orcher.
Citera
2025-03-17, 20:51
Medlem
SoCos avatar
Vad är det för sossfall som jobbar på SÄPO egentligen, totalt verklighetsfrånvänt.
Citera
2025-03-17, 20:52
Medlem
Efter att TV4s avslöjande om SD som för mig var det absolut löjligaste jag sett i hela mitt liv så litar jag inte längre på att kanalen har kognitivt fungerande journalister vilket betyder att inget dom skriver tar jag för sanning längre.
Citera
2025-03-17, 20:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

[b]

Paja och paja.. dom är billiga i drift missbrukarna. Men också dåliga på att hålla käften så om det är sant lär det läcka ut i kvällstidningarna inom några månader.
Citera
2025-03-17, 20:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Efter att TV4s avslöjande om SD som för mig var det absolut löjligaste jag sett i hela mitt liv så litar jag inte längre på att kanalen har kognitivt fungerande journalister vilket betyder att inget dom skriver tar jag för sanning längre.
Om Säpo tycker det låter helfel så bör dom dementera.
Citera
2025-03-17, 20:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Kan inte Säpo få diskutera sånt här med Polisen utan att enskilda poliser läcker till Tv4, vad lågt.
Citera
2025-03-17, 21:20
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:

[b]

Ja vad ska man säga om de kära gamla kollegorna på SÄPO
De har ju egentligen aldrig varit riktigt vid sina sinnesfulla bruk och relativt inkompetenta i avseende på i princip allting.

Detta är alltså våran hemligaste Gren inom polisväsendet och de lyckas inte ens fixa till och anställa egna medarbetare utan de tar in ryska spioner och anställda det som dessutom är utlänningar.
Allt för att det ska vara så fint som möjligt några bögar några negrar och någon som är handikappad och någon som är plattfotad.

Och sedan så går Säpo ut med sina mystiska varningar

Jag säger nog som Trump säger att det är nog dags att rensa ut även inom Säpo även fast han menade FBI.
Men man kan nog säga att personskydd är inte riktigt SÄPO s grej heller
Inte att anställa medarbetare heller

Men de har ju en väldigt tjusig och adlig dam som deras högsta chef. Troligtvis ytterst kompetent van vid fältet och jobbat sig upp den hårda långa vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in