• 1
  • 2
2025-03-21, 18:13
Medlem
anwe8s avatar
Dessa kvinnorna (som Tuckar brukar stångas med) är bara indoktrinerade i övre medelklassen/överklassen och hyser därmed attribut som Tucker skräms av, de är snobbiga och typiska brats som har gått på exklusiva privatskolor och internat i uppväxten. Förmodligen är de maktgalna och hämndgalna, men det är (nästan) alla som tillhör överklassen. Förr i tiden så var kvinnorna statister som spelade biroller på de stora hoven och palatsen, men idag så är de huvudrollsinnehavare på de stora scenerna. Tucker är också en typisk produkt av överklassen, då hans farsa är känd och rik, och Tucker har likt Aschberg ärvt en massa pengar, primärt från sin stenrika arvtagare till styvmamma, Patricia Swanson. Men han vill ha undergivna kvinnor och tycker därmed inte att de kräsna, bossiga överklassdamerna lever upp till hans krav.

Kaja Kallas är dotter till en sovjetisk oligark. Merkels familj tillhörde de absolut rikaste i regionen där hon växte upp. M. Albright är dotter till en tjeckisk diplomat, Josef Korbel. Hillary Clinton är dotter till den förmögna affärsmannen Hugh Rodham, som avled med minst 100 miljoner sek i dagens penningvärde. https://en.wikipedia.org/wiki/Hugh_Rodham_(born_1911)

Riktiga kvinnor, eller riktiga män för den delen, som är mer autentiska och primitiva, hittar man på landsbygden.
Senast redigerad av anwe8 2025-03-21 kl. 18:31.
Citera
2025-03-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Journalisten Tucker Carlson menar att kvinnliga ledare är mer krigslystna än manliga, och att det tagit honom på sängen. Han trodde att kvinnor skulle vara mer fredliga.

Topic: stämmer detta tycker ni?

Jag anser det, och tänker då exempelvis på Victoria Nuland, Hillary Clinton, Madeleine Albright, Ursula von der Leyen, och Kaja Kallas. Flera av dem vill hetsa fram ett tredje världskrig till vilket pris som helst. Jag har en teori angående detta. De kvinnor som lyckas ta sig till toppen är speciellt störda, och låter dessutom sig korrumperas lättare.

Skillnaden är väl att dessa kvinnliga ledare är bredda att ta ansvarar sitt eget land även om det skulle kosta liv, medan Tucker Carlson bara vill att hans favoritland Ryssland skall kriga, eftersom det inte kostar honom något alls
Citera
2025-04-11, 23:39
Medlem
Tycker man har rätt dålig grund o stå på om man är på sidan av dom som bombar städer med brandbomber och kärnvapen. Jag vet ju hur diskussionen går med män, och med kvinnor, som är det mindre intelligenta könet, kan det ju knappast gå bättre. Vi får väl stödja dom i deras kamp att bli kanonfoder, vad vet jag.
Citera
2025-04-12, 00:24
Medlem
Kvinnor i allmänhet följer med strömmen och lyder impulser uppifrån.

Om dessa impulser säger att det ska vara krig så vill dessa kvinnor vara duktigast genom att vara mest krigshetsande.
Citera
2025-04-12, 00:30
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Margaret Thatcher och Golda Meir är väl två lysande exempel på att kvinnor i ledarställning vill och kan kriga.

Min teori är att kvinnor i ledande positioner behöver hävda sig och visa sig tuffare än normalt, därav att kvinnorna gärna startar krig.
Det är en teori som påminner lite om den att korta män i maktposition har en annan attityd än män av mer normal längd. Det ligger säkert något i det. Hävdelsebehov etc. Att kvinnor som tar sig till den absoluta toppen är mer störda än kvinnor i gemen är nog också sant. Det krävs en speciell personlighet för att bli en Hillary Clinton eller Ursula von der Leyen. Idag hjälps kvinnor upp överallt men så var det inte på sjuttiotalet när de här häxorna påbörjade sin klättring. Det vittnar om en speciell personlighetstyp som armbågar sig fram.
Citera
2025-04-12, 00:44
Medlem
Jag minns ju när jag, som nyss hade lärt mig läsa tidningar, hade fallit offer för ensidig rapportering och stödde invasionen av Irak. Det tog kanske några månader, så kom jag över mer information, så jag inte längre gjorde det. Jag märker ju dock, att dom flesta lever i tidningarnas bubbla och kommer aldrig ur den. För mig är det här svårt att relatera till, då det för mig är enkelt att läsa och gå igenom information. Men jag kan förstå att om man tycker det är jobbigt att man inte gör det så mycket. Fast man vill ju vara duktig, ändå.
Citera
2025-05-06, 10:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Journalisten Tucker Carlson menar att kvinnliga ledare är mer krigslystna än manliga, och att det tagit honom på sängen. Han trodde att kvinnor skulle vara mer fredliga.

Topic: stämmer detta tycker ni?

Jag anser det, och tänker då exempelvis på Victoria Nuland, Hillary Clinton, Madeleine Albright, Ursula von der Leyen, och Kaja Kallas. Flera av dem vill hetsa fram ett tredje världskrig till vilket pris som helst. Jag har en teori angående detta. De kvinnor som lyckas ta sig till toppen är speciellt störda, och låter dessutom sig korrumperas lättare.

Jo det kan nog stämma, på mikorkosmosnivå så vi har ju alla sett hur en viss typ av kvinna och deras stora käftar gång på gång fått två eller flera män att slåss med varandra, många gånger motvilligt för att de inte kan hålla truten. Det är väl en maktuppvisning. "jag kan få de här att slå varandra blodiga och jag behöver inte smutsa ner mina händer. Sen kan jag ta hand om en av dem"
Citera
2025-05-06, 18:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jo det kan nog stämma, på mikorkosmosnivå så vi har ju alla sett hur en viss typ av kvinna och deras stora käftar gång på gång fått två eller flera män att slåss med varandra, många gånger motvilligt för att de inte kan hålla truten. Det är väl en maktuppvisning. "jag kan få de här att slå varandra blodiga och jag behöver inte smutsa ner mina händer. Sen kan jag ta hand om en av dem"

Eller "Violence by Proxy". Att kontrollera en våldsam man för att kunna utöva våld.
Citera
2025-05-06, 20:47
Medlem
CyberIngmars avatar
Det kan bero på att det sällan är unga flickor och kvinnor som offras vid gränserna. Det är inte arbetarklassens unga flickor som släpas ur sina sängar och tvingas delta i lobbyisternas, Nato-EUs eller Rysslands krig. Kvinnor har i regel råd att vara mer krigslystna än män.
Citera
2025-05-06, 22:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det kan bero på att det sällan är unga flickor och kvinnor som offras vid gränserna. Det är inte arbetarklassens unga flickor som släpas ur sina sängar och tvingas delta i lobbyisternas, Nato-EUs eller Rysslands krig. Kvinnor har i regel råd att vara mer krigslystna än män.

Många av de krigiska ledarkvinnorna är dessutom barnlösa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in