2025-03-17, 19:20
Medlem
Så nu ska de vita tyska männen gå i krig och jobba på fabrikerna som kommer att bombas för globalisterna så att samhället kan bestå av deras lättstyrda mulattras. Det är därför man importerat så många hudfärgshandikappade från tredje världen.
Citera
2025-03-17, 19:21
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Även UK, Frankrike Kanada m.fl länder kommer att rusta upp mycket så länge Trump runkar Putins dvärgkuk. I värsta fall blir det storkrig i Europa men det får vi stå ut med om demokratin ska ha nån framtid.

Du
Du får verkligen Ursäkta en okunnig liten man men du pratar någonting om att demokratin ska ha någon framtid i Europa?
Menar du att vi har en demokrati just nu i Europa för det har jag nog inte faktiskt sett speciellt mycket tecken på än så länge??

Men annars kan jag faktiskt hålla med dig om att Europa behöver Rusta upp men det tar tid och det kostar pengar.
Men jag tycker att vi har väldigt mycket i Europa att spara om vi slutar att ta in alla jäkla invandrare från Afrika och alla araber så kommer vi ha mycket pengar i Europa att Rusta upp militären med.

Dessutom tycker jag det ska bli väldigt skönt att klara sig utan amerikanerna som hela tiden ständigt ska ha sina förbannade tentakler i Europa.
Bygg gärna upp armen i Europa så att det avskräcker både ryssen och amerikanen.
Citera
2025-03-17, 19:26
Medlem
TweentyFives avatar
VErkar som tysken förbereder sig för att starta sin tredje världskrig.
Citera
2025-03-17, 19:31
Medlem
glimmandes avatar
Fördelen med ett militärt svagt europa är att galningar som styr oss saknar resurserna för att dra in oss i storkrig, vansinne och vanvett. Så fort som EU har länder med stora arméer så kommer de börja med militära interventioner. De kommer inte kunna hålla sig.
Citera
2025-03-17, 19:33
Jag förutsätter att det blir en 100% grön krigsindustri!? Hållbar och kjimatsmart?
Citera
2025-03-17, 19:50
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad kan gå fel? Tyskland har gjort det två gånger tidigare och försöker göra det igen. Övriga EU applåderar. Idioter! Med Det Ryska Hotet (TM) och Klimatet (TM) som förevändning kan man förslava sin egen befolkning, låta de bli allt fattigare och införa diktatur. EU är dömt att dö.

Tillägg: Frankrike kommer inte tillåta att Tyskland tar på sig ledartröjan.

Nej jag håller med dig allting jag vill bara lägga till ett tillägg till så många glömmer.
Det finns inte en chans någonsin i helvetet att Polen kommer att komma på att Tyskland tar på sig den där tröjan heller.
(Släkt i Polen).
De strider hellre mot tysken än ryssen.
Citera
2025-03-17, 19:51
Tyskland har ekonomiska bekymmer och rustar för krig. Kommer bli bra det här
Citera
2025-03-17, 19:53
Medlem
Wretch32s avatar
Kommer väl att gå lika bra som när Tyskland skulle ”gå före” hela världen i den gröna omställningen😂
Citera
2025-03-17, 19:53
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Jag förutsätter att det blir en 100% grön krigsindustri!? Hållbar och kjimatsmart?

Japp du har rätt.
Dessutom kommer det att vara 100 % genus certifierad.
Alla kommer få vara med om man så ser sig som man kvinna hund eller alien

OnT
Jag förstår bara inte hur Europa och EU ska ha råd med alltihopa för jag tittade just på att reportage här från BBC och där står det att Europa ska satsa enorma summor pengar för att hjälpa till att bygga upp Syrien.

Så vi ska alltså Europa låna massa pengar för att bygga upp en armé och samtidigt ska vi då vara med och finansiera och stoppa in jättemycket pengar för att bygga upp Syrien som just nu styrs av talibaner.

Jag visste inte riktigt om det är jag som håller på att bli galen och dum i huvudet så jag var tvungen att fråga min hustru men hon tyckte nog samma sak som mig att det var lite konstigt om man lånar pengar för att sedan skänka till andra konstiga arabländer.
Citera
2025-03-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Tyskland ska leda Europa i militär upprustning och omställning till krigsindustri.
""Det är goda nyheter, om Tyskland växlar upp kan Europa dra en lättnadens suck"" skriver Dagens Nyheter.

Tyskland vill rusta upp pga det sk. "Ryska hotet".

Upprustning.
Tyskland ska rusta upp Bundeswehr för ytterligare 400 Miljarder euro/ ca 4.400 Miljarder kronor.
Därav även investeringar i kritisk infrastruktur som upprustning av broar, järnvägar, och vägar.

Omställning till Krigsindustri.
Tyskland och europa ska snabbt kunna ställa om till krigsindustri.
Det kan handla om produktion av flygplan, pansarvagnar, vapen och övriga militärfordon.
Volkswagen har meddelat att de snabbt kan ställa om till krigsindustri, och hänvisar till Volkswagen Werk Osnabrück där en snabb omställning av produktionen kan ske, tex till produktionen av mindre militärfordon.

Diskutera.
Är upprustningen en god sak, eller bara onödig?

https://www.dn.se/varlden/anna-lena-...ttnadens-suck/

https://www.bild.de/politik/inland/u...3adf17b0ba19ae

https://www.berliner-zeitung.de/poli...hen-li.2303717

https://www.t-online.de/nachrichten/...umstellen.html
Tyskland behöver antagligen mera "Lebensraum" och tillgång till billig energi.
Hög tid för Operation Barbarossa 2.0 verkar det som?
Det känns aldrig riktigt bra när Tyskland har statsledare som skriker om "krigsindustri" - jag har nog sett för många filmer från WW2.
Hursomhaver kan det vara så att nedläggningshotade bilindustrier pushar för omställning till vapenindustri istället.
Inget fel i det men vem ska de exportera till, varifrån kommer intäkterna?
Är det de tyska medborgarna som måste stå för kulorna så är det orealistiskt. Då liknar det verkligen Tyskland på 1930-talet.
Citera
2025-03-17, 19:59
Medlem
HerrKralls avatar
Låter bra.
Är det något som tyskarna bevisligen är duktiga på så är det att rusta upp.
Citera
2025-03-17, 20:14
Avstängd
-Nigger-s avatar
Är det samma Tyskland som skickade hjälmar till Ukraina? Medans Sverige skickade granatgevär osv? Härliga och spännande tider vi har framför oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in