Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Varför skulle karriär förbättra situationen?
Jag har en rätt bra karriär men det gör snarare saken värre, om något, just eftersom alla tjejer jag kommer i kontakt med har en utbildning de med och de är upptagna sedan många år tillbaka.
Sedan är det rätt blandat om tjejer är kräsna eller ej.
Finns massa tjejer som fortfarande är tillsammans med den kille de träffade när de var 18-20 och har barn med honom trots att han saknar jobb och all motivation till att göra något med livet eller hemmet.
Tjejer dejtar sidledes eller uppåt ur ett socioekonomiskt perspektiv.
Tjejer som är 18 år har ingen hög plats om dom inte är supersnygga, och killen är supersnygg. Men det blir mer tydligt när man blir 30-40 när vi inrutar oss i våra identiteter.
Så när tjejen har läst jurist och blir advokat så vill hon inte vara med en bilmekaniker.
Det finns ingen framgångsrik kvinna som är ihop med en icke framgångsrik kille. Punkt slut end of discussion.
Så min tes är att tjejer som har bra moral och värderingar osv och som är vettiga är idag bara dom som har läst på universitet typ. (NEJ INTE ALLA MEN GENERELLT TALAT) Vilket betyder att män måste steppa upp för att hitta vettiga tjejer.
1989 var typ ALLA tjejer vettiga. Därför blev det barn höger och vänster. Men så ser det inte ut idag.
Det är samma problem för tjejer givetvis.