2025-03-17, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Varför länkar du inte så man kan se hur det ser ut?!

50 strangers swipe on each other | season 5, sök på youtube.

Anledningen till att jag inte skrev med programmet är för att det kan applicera på vilket dejting program som helst eller i verkligheten. Jag bara tog det programmet som ex.

Det är väldigt uppenbart att män och kvinnor tänker extremt olika.
Citera
2025-03-17, 16:37
Medlem
Förr i tiden kanske man hade ett 10 tal potentiella partners i byn och grannbyn som hade rätt ålder, bakgrund osv. Då kunde man inte vara så kräsen men nuförtiden är ju nästan hela världen en global dejtingmarknad och det är klart att man måste sålla och kan kosta på sig att vara kräsen?

Dessutom kan ju kvinnor också uppfostra barn på egen hand nuförtiden och då handlar det om att antingen snärja en rik man eller någon med bra gener. Varför nöja sig med en medelmåtta som det förmodligen ändå inte kommer att hålla med i längden?
Citera
2025-03-17, 16:47
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Fasen för monogami och kärlek är döende det är något likt älskarinnor på stand by som råder för männen på toppen för kvinnorna tar hellre risken med än sådan än att stadga sig med "kanskemannen" i för många fall.

Den sexuella revolutionen, feminism, män som inte kan säga till en kvinna som är dum i huvudet längre utan leker förstående istället för att sätta ner foten.

Ett samhälle av svaga män och galna kvinnor skapar detta med "individen" i fokus. Om samhället inte kan uppfostra män längre håller med men samhället har inte ens lokaliserat än att dom flesta kvinnor är ovärdiga att ens få kallas kvinnor i feminismens namn.

Ensamstående mammor med ungen i handen ute på tinder en veklighet idag finns ingen skam kring saken ens vad är det som pågår? Dom borde nog inte söka en ny man och dom kan definitivt inte uppfostra en ny man i stackars pojken som får växa upp med eländet. Bli medberoende till henne och hennes störda beteende. Fyfan.
Citera
2025-03-17, 17:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Sunt och naturligt skulle jag vilja säga.

Kvinnor har ett ägg per månad under sin fertila tid. En man har miljarder spermier som han kan pumpa in i vilket villigt hål som helst. Kvinnor har inte många chanser och det måste bli rätt.

En frisk och sund kvinna väljer dom bästa generna och den bästa möjliga livssituationen för avkomman att växa upp under. Det innebär att hon väljer man och partner med stor omsorg.

Skulle istället säga att det konstigt att så många kvinnor gör konstiga val, påverkas att rasblanda osv.
Konstigt att mänskligheten har klarat sig innan det fanns dessa valmöjligheter …

F ö tror jag inte att den kommer att klara sig bättre i framtiden än vad den gjort hitintills.
Citera
2025-03-17, 17:57
Medlem
Vi lever i en tid då tjejer utan formell akademisk utbildning är rätt jävla korkade i huvudet.

Problemet med dom här tjejerna som idag har normala värderingar och inte är störda med akademisk utbildning har nu väldigt höga krav på killar.

Så vi lever i ett moment 22.

Är du kille och inte har en bra karriär så kommer du inte få någon vettig tjej för de tjejer som förr var kanske undersköterska hade iaf normala värderingar men idag har dom inte det.
Citera
2025-03-17, 20:37
Medlem
Är det tjejer i verkligheten vi pratar om eller är det ett tv-program? Oklart i trådstarten.
Citera
2025-03-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Är du kille och inte har en bra karriär så kommer du inte få någon vettig tjej för de tjejer som förr var kanske undersköterska hade iaf normala värderingar men idag har dom inte det.
Varför skulle karriär förbättra situationen?

Jag har en rätt bra karriär men det gör snarare saken värre, om något, just eftersom alla tjejer jag kommer i kontakt med har en utbildning de med och de är upptagna sedan många år tillbaka.

Sedan är det rätt blandat om tjejer är kräsna eller ej.
Finns massa tjejer som fortfarande är tillsammans med den kille de träffade när de var 18-20 och har barn med honom trots att han saknar jobb och all motivation till att göra något med livet eller hemmet.
Citera
2025-03-17, 21:38
Medlem
När är det männens tur att kunna vara kräsna?
Citera
2025-03-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Varför skulle karriär förbättra situationen?

Jag har en rätt bra karriär men det gör snarare saken värre, om något, just eftersom alla tjejer jag kommer i kontakt med har en utbildning de med och de är upptagna sedan många år tillbaka.

Sedan är det rätt blandat om tjejer är kräsna eller ej.
Finns massa tjejer som fortfarande är tillsammans med den kille de träffade när de var 18-20 och har barn med honom trots att han saknar jobb och all motivation till att göra något med livet eller hemmet.

Tjejer dejtar sidledes eller uppåt ur ett socioekonomiskt perspektiv.

Tjejer som är 18 år har ingen hög plats om dom inte är supersnygga, och killen är supersnygg. Men det blir mer tydligt när man blir 30-40 när vi inrutar oss i våra identiteter.

Så när tjejen har läst jurist och blir advokat så vill hon inte vara med en bilmekaniker.

Det finns ingen framgångsrik kvinna som är ihop med en icke framgångsrik kille. Punkt slut end of discussion.

Så min tes är att tjejer som har bra moral och värderingar osv och som är vettiga är idag bara dom som har läst på universitet typ. (NEJ INTE ALLA MEN GENERELLT TALAT) Vilket betyder att män måste steppa upp för att hitta vettiga tjejer.

1989 var typ ALLA tjejer vettiga. Därför blev det barn höger och vänster. Men så ser det inte ut idag.

Det är samma problem för tjejer givetvis.
Citera
2025-03-17, 22:44
Medlem
zombie-nations avatar
Killar är väl kräsna med. Har aldrig sett en kille bli ihop med en tjej han inte tycker om, bara för att ha någon. Om killar tog vem som helst på riktigt skulle killar i 25-årsåldern ha tjejer som är 50, feta, fattiga, svettiga med lågt IQ. I appar blir det snedfördelat, jobbigt för killar och tjejer. Men de unga verkar inte kunna träffas annars.
Citera
2025-03-17, 23:39
Medlem
Overminds avatar
Otroligt känslosstyrda. Ingen logik alls. Kräsna. Kan bara instämma med Ann-Heberlein att "kvinnor, sänk kraven!"

Har "gillat" en kvinna på tre olika dejtingssidor (finner henne otroligt attraktiv och hon har dykt upp i mitt flöde på dessa olika sidor slumpvalt), hon är 40+, vill ha barn, har tre katter och en hund och är "mellan två jobb" men hon gillar mig inte ens tillbaka. Jag har otroligt stark ekonomi, har ett bra jobb och har inga barn från tidigare förhållande.
Snälla, du är 40 år och vill ha barn och är arbetssökande, släpp de kräsna kraven och sänk ribban för fan! Dina bästa år är sedan länge förbi!
Senast redigerad av Overmind 2025-03-17 kl. 23:43.
Citera
2025-03-18, 00:39
Medlem
Storstark68s avatar
Är det inte så att många tjejer dras till killar som påminner om deras farsor? Men flertalet går ju efter utseendet och hur kroppen är formad. Jag har bara varit intresserad av smala och snygga tjejer som gillar sex. Det svåraste är att inte tröttna på sin partner. Nästan alla skiljer sig efter några års äktenskap vilket är ganska trist. Vi söker nog mer kickar nu än förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in