2025-03-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu glömmer du bort att många kvinnor är medelmåttor själva, det enda de har är sitt utseende som falnar med åren.

Sverige kommer att få många crazy catladies i framtiden.

Ja, det kommer vi få. Mycket för att vi har en kultur där kvinnor ska vara återhållsamma och fina i kanten och detta har jag märkt spiller över på män också. Vi gör ju inte längre några försök att träffa någon förutom när vi har 65 liter alkohol i kroppen och det har ju knappt tjejer längre för att ingen vågar släppa loss ordentligt längre i det här landet.

DET är det största problemet med Sverige och dejting världen. Den här kulturen att man inte ska släppa ifrån sig något naturligt och levande längre utan vara en skyltdocka i alla sammanhang.
Citera
2025-03-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det betyder att män med utbildning kommer alltid ha en högre % chans att para sig med kvinnor än män utan
Poängen är att det inte är omöjligt poängen är att % ur en normalfördelning är chansen lägre.

Börjar tröttna en smula på detta så jag frågar rakt ut igen.
Hur mycket högre?
Hur mycket lägre?

Jag har aldrig påstått att kvinnor föredrar lägre utbildade män, jag har ifrågasatt om det är en faktisk fördel att vara utbildad.
Utifrån vad du beskriver så verkar det snarare som att utbildning är en hygienfaktor, mer än det är en fördel. (Om du inte orkar googla så innebär hygienfaktor en faktor som krävs för att ens överväga alternativet men ingen fördel eftersom det förväntas finnas där).

Så med andra ord är inte lösningen på dejtingproblem att män "steppar upp" eftersom det innebär bara att vi allihopa blir fast på nästa nivå, vilket är ungefär exakt det som hänt utifrån vad jag märkt. utbildade killar kämpar otroligt mycket med att hitta partner och det spelar ingen roll vilken "kvalité" man har som kille.
Citera
2025-03-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Hur mycket högre?
Hur mycket lägre?

Jag har aldrig påstått att kvinnor föredrar lägre utbildade män, jag har ifrågasatt om det är en faktisk fördel att vara utbildad.
Utifrån vad du beskriver så verkar det snarare som att utbildning är en hygienfaktor, mer än det är en fördel. (Om du inte orkar googla så innebär hygienfaktor en faktor som krävs för att ens överväga alternativet men ingen fördel eftersom det förväntas finnas där).

Så med andra ord är inte lösningen på dejtingproblem att män "steppar upp" eftersom det innebär bara att vi allihopa blir fast på nästa nivå, vilket är ungefär exakt det som hänt utifrån vad jag märkt. utbildade killar kämpar otroligt mycket med att hitta partner och det spelar ingen roll vilken "kvalité" man har som kille.

Så går det när kvinnor har både den sexuella och monetära makten...

http://genusdebatten.se/gastinlagg-k...kt-vad-ar-det/
Citera
2025-03-23, 22:07
Medlem
Katzyns avatar
Känns väl ändå otroligt rimligt av kvinnor att undvika familjebildning med arbetslösa eller långtidssjukskrivna män? Man vill väl att ens barn ska få någorlunda goda förutsättningar i livet?

Snarare är det väl män som behöver lära sig att ge fan i att göra arbetslösa och långtidssjukskrivna kvinnor på smällen. Särskilt när de sedan dumpar dessa och sina ungar och därmed ger de stackars barnen usla förutsättningar.
Citera
2025-03-23, 23:20
Medlem
Citat:
Hur mycket högre?
Hur mycket lägre?

Utbildningen i sig handlar inte om att en person kan peka ut georgien på en världskarta utan jag associerar det endast med hög socioekonomisk status vilket är vad kvinnor tycker intrinsikalt är attraktivt.
Citera
2025-03-24, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Känns väl ändå otroligt rimligt av kvinnor att undvika familjebildning med arbetslösa eller långtidssjukskrivna män? Man vill väl att ens barn ska få någorlunda goda förutsättningar i livet?

Nu är det fler kvinnor än män som är sjukskrivna, alltså ska män undvika familjebildning och skaffa barn med dessa kvinnor med tanke på de framtida barnens väl och ve.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...r-ar-orsakerna

Män borde kanske bli lika kräsna som kvinnor när det gäller partnerval?

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Snarare är det väl män som behöver lära sig att ge fan i att göra arbetslösa och långtidssjukskrivna kvinnor på smällen. Särskilt när de sedan dumpar dessa och sina ungar och därmed ger de stackars barnen usla förutsättningar.

Det är fler kvinnor är män som vill skilja sig, alltså tänker inte dessa kvinnor på de stackars barnen som då får usla förutsättningar.
Citera
2025-03-24, 21:29
Medlem
Citat:
Jag associerar det endast med hög socioekonomisk status vilket är vad kvinnor tycker intrinsikalt är attraktivt.
Du har verkligen inte alla hästar hemma du...
Du anser att utbildning ger status och status är pseudonym för "attraktiv" så du anser att utbildning bör vara attraktivt eftersom det är attraktivt.

Trött på att försöka förklara saker för dig eller ställa frågor, du duckar lika våldsamt som en proffsboxare och upprepar samma skit.
Säger såhär, det finns tusentals män som jag som har utbildning och kämpar med dejting så om du nu har alla svaren på allt varför säljer du inte din lösning?
Jag hade betalat för lösningen på mina dejtingproblem och det hade nog alla män.

Så, vad väntar du på?
Eller är det så att dina idéer inte funkar i verkligheten?
Citera
2025-03-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Så går det när kvinnor har både den sexuella och monetära makten...

http://genusdebatten.se/gastinlagg-k...kt-vad-ar-det/
Tänker inte argumentera mer med dig för allt du kan är att klippa ut och klistra in dåligt undersökta artiklar.

Här, ta en dos av din egna medicin.
https://www.umu.se/bibliotek/soka-sk...ik/kallkritik/
Citera
2025-03-24, 21:42
Medlem
Citat:
Du har verkligen inte alla hästar hemma du...
Du anser att utbildning ger status och status är pseudonym för "attraktiv" så du anser att utbildning bör vara attraktivt eftersom det är attraktivt.

Trött på att försöka förklara saker för dig eller ställa frågor, du duckar lika våldsamt som en proffsboxare och upprepar samma skit.
Säger såhär, det finns tusentals män som jag som har utbildning och kämpar med dejting så om du nu har alla svaren på allt varför säljer du inte din lösning?
Jag hade betalat för lösningen på mina dejtingproblem och det hade nog alla män.

Så, vad väntar du på?
Eller är det så att dina idéer inte funkar i verkligheten?

Attraktion är ett konstrukt. En samling variabler med olika styrkor. Utbildning menar jag förklarar en stor portion av variansen som tillsammans skapar attraktion.

Inom kategorin "utbildning" finns läkare, ingenjör, jurist etc. Det klart att det ger attraktion för kvinnor med en man som är något, som är kompetent!

Har du sett ens vad som händer med män som när de inte står vad dom jobbar med knappt får kvinnor och när dom anger att dom är läkare på t.ex tinder? Eller Chef på ett välkänt enormt företag? De bara haglar in kvinnor. Det är ju då utan bilder som signalerar rikedom eller något särskilt attraktivt utseende.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2025-03-24 kl. 21:46.
Citera
2025-03-24, 21:57
Medlem
Citat:
Utbildning menar jag förklarar en stor portion av variansen

Inom kategorin "utbildning" finns läkare, ingenjör, jurist etc. Det klart att det ger attraktion för kvinnor med en man som är något, som är kompetent!

Och återigen, hur stor del?
Jag har hela tiden sagt att det inte är så enkelt och att utbildning är en väldigt liten del i ett väldigt stort pussel.
Du fortsätter att säga att den är väldigt stor del och då frågar jag "Hur stor?"
Eftersom jag själv är utbildad så borde jag veta vad som händer med en kille som skriver att han är utbildad, man får absolut inget alls.
Väldigt nyfiken på hur du vet dessa saker, får jag gissa på att du sett detta på en Youtube video som troligtvis kommer från USA?

Sedan är det otroligt lustigt att du går från "högutbildad är attraktivt" till "chef på ett välkänt företag", du blandar framgång och utbildning rätt friskt och det säger mig rätt mycket om att du nog bara köpt denna ideologi rakt av från någon annan utan att ha tänkt själv.

Sedan kan vi sluta cirkeln med att säga att jag vill minnas att det föreslogs att män skulle "steppa upp" som en lösning på dejtingproblemen. Kan alla män bli chefer på välkända företag? Borde alla män bli läkare?
Du får gärna också vara källkritisk, det hade gjort dig gott tror jag
Citera
2025-03-25, 00:24
Medlem
Citat:
Och återigen, hur stor del?
Jag har hela tiden sagt att det inte är så enkelt och att utbildning är en väldigt liten del i ett väldigt stort pussel.
Du fortsätter att säga att den är väldigt stor del och då frågar jag "Hur stor?"
Eftersom jag själv är utbildad så borde jag veta vad som händer med en kille som skriver att han är utbildad, man får absolut inget alls.
Väldigt nyfiken på hur du vet dessa saker, får jag gissa på att du sett detta på en Youtube video som troligtvis kommer från USA?

Sedan är det otroligt lustigt att du går från "högutbildad är attraktivt" till "chef på ett välkänt företag", du blandar framgång och utbildning rätt friskt och det säger mig rätt mycket om att du nog bara köpt denna ideologi rakt av från någon annan utan att ha tänkt själv.

Sedan kan vi sluta cirkeln med att säga att jag vill minnas att det föreslogs att män skulle "steppa upp" som en lösning på dejtingproblemen. Kan alla män bli chefer på välkända företag? Borde alla män bli läkare?
Du får gärna också vara källkritisk, det hade gjort dig gott tror jag

Om du inte förstår konceptet får du googla. Det är en intersektion av olika saker. Jag har inget svar på dina frågor mer än att allting spelar roll. Utbildning är inte nödvändigtvis framgång men utbildning är kompetens och det är kompetens som kvinnor egentligen söker hos män men de blurras av en rad olika saker bland annat att "Abbe" på ICA som läser SFI har mer självförtroende med tjejer än en doktorand i material science. Varför? För att Abbe fejkar kompetens genom sin kulturella tillhörighet där män ska gorma och ta plats. Det är också en komponent i det hela.

Men jag har inte kapacitet att gräva mer i det här. Antingen förstår man eller så förstår man inte.
Citera
2025-03-25, 00:30
Medlem
lakritcs avatar
I dagens tider förstår jag inte upphetsningen över familjebildning. Behöver man ett skjut och lite närhet får man väl åka utomlands med jämna mellanrum.

Och som det ser ut nu ska kvinnor med sämre ekonomi knappast förvänta sig att det kommer en vit riddare som räddare i nöden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in