Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Utbildning menar jag förklarar en stor portion av variansen
Inom kategorin "utbildning" finns läkare, ingenjör, jurist etc. Det klart att det ger attraktion för kvinnor med en man som är något, som är kompetent!
Och återigen, hur stor del?
Jag har hela tiden sagt att det inte är så enkelt och att utbildning är en väldigt liten del i ett väldigt stort pussel.
Du fortsätter att säga att den är väldigt stor del och då frågar jag "Hur stor?"
Eftersom jag själv är utbildad så borde jag veta vad som händer med en kille som skriver att han är utbildad, man får absolut inget alls.
Väldigt nyfiken på hur du vet dessa saker, får jag gissa på att du sett detta på en Youtube video som troligtvis kommer från USA?
Sedan är det otroligt lustigt att du går från "högutbildad är attraktivt" till "chef på ett välkänt företag", du blandar framgång och utbildning rätt friskt och det säger mig rätt mycket om att du nog bara köpt denna ideologi rakt av från någon annan utan att ha tänkt själv.
Sedan kan vi sluta cirkeln med att säga att jag vill minnas att det föreslogs att män skulle "steppa upp" som en lösning på dejtingproblemen. Kan alla män bli chefer på välkända företag? Borde alla män bli läkare?
Du får gärna också vara källkritisk, det hade gjort dig gott tror jag