2025-03-17, 13:20
Medlem
Hörde på nyheterna att SD ställer sig bakom högkostnadsskyddet som M vill införa. Detta gjorde mig förbannad och jag skrev till SD och frågade varför de svek fattiga sjukskrivna.. Men det funkade inte. Hemsidan avstängd. Ringde då upp dem och fick svaret att kolla deras hemsida, vilken jag minuten innan konstaterat inte funkade.

Frågan är:

Undviker politiska partier vissa beslut de varit med om att sjösätta?
Är de fega as som inte vågar stå för vad de tycker?
Ska man sluta rösta på partier som inte står för sina beslut?
ÄR SD fegare är "traditionella" partier?
Citera
2025-03-17, 14:20
Medlem
SD är ett enfrågeparti i grunden, brukade ha lite konservativt socialdemokratiska ekonomiska värderingar tidigare men har alltså släppt till all annan politik bara de får igenom invandringspolitiken. Övriga frågor är för dem ointressant idag.
Citera
2025-03-17, 15:31
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
SD är ett enfrågeparti i grunden, brukade ha lite konservativt socialdemokratiska ekonomiska värderingar tidigare men har alltså släppt till all annan politik bara de får igenom invandringspolitiken. Övriga frågor är för dem ointressant idag.
Japp, men ändå lyckas SD inte få igenom ett jävla skit av sina "hjärtefrågor". Maken till mer inkompetent parti och politiker utan förhandlingsvana går inte att finna. Både C och MP trumfar SD 55 gånger om.
Citera
2025-03-17, 17:17
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Högerns skattesänkningar för miljardärer kostar mest.

För övrigt handlar det om 4000 kr och inte "en hundring."

75 kr per månad i höjning. Överdrev och avrundade uppåt.
Citera
2025-03-17, 17:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken avsevärt förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2025-03-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
75 kr per månad i höjning. Överdrev och avrundade uppåt.
precis, så varför höja överhuvudtaget ,det är småpengar mot andra kostnader staten har,bra tänkt där!
Citera
2025-03-17, 17:48
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
precis, så varför höja överhuvudtaget ,det är småpengar mot andra kostnader staten har,bra tänkt där!

Det hade varit ok om de höjde mycket? Bra tänkt.
Citera
2025-03-17, 20:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Det är ganska många pensionärer och sjukskrivna som röstat på SD. Fattigpensionärerna är nog skitglada över SD som chockhöjt egenavgiften på deras mediciner. Varför gillar SD att slå mot de sämst ställda?
Citera
2025-03-17, 22:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Hörde på nyheterna att SD ställer sig bakom högkostnadsskyddet som M vill införa. Detta gjorde mig förbannad och jag skrev till SD och frågade varför de svek fattiga sjukskrivna.. Men det funkade inte. Hemsidan avstängd. Ringde då upp dem och fick svaret att kolla deras hemsida, vilken jag minuten innan konstaterat inte funkade.

Frågan är:

Undviker politiska partier vissa beslut de varit med om att sjösätta?
Är de fega as som inte vågar stå för vad de tycker?
Ska man sluta rösta på partier som inte står för sina beslut?
ÄR SD fegare är "traditionella" partier?
Är detta ett skämt?, 900:-
Faller folks ekonomi på 900:-?
Dessutom är det ju en höjning som motsvarar inflationen.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-03-17 kl. 22:50.
Citera
2025-03-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Är detta ett skämt?, 900:-
Faller folks ekonomi på 900:-?
Dessutom är det ju en höjning som motsvarar inflationen.
Ja, för många som redan lever på marginalerna är 900kr en jävla massa pengar. Allt ökar i pris och pensionärerna som tillhör majoriteten ser sin lilla ökning gå till ökade kostnader för mediciner.
Citera
2025-03-17, 23:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z007
Ja, för många som redan lever på marginalerna är 900kr en jävla massa pengar. Allt ökar i pris och pensionärerna som tillhör majoriteten ser sin lilla ökning gå till ökade kostnader för mediciner.
Fuck off, ursäkta min franska.
Pensionerna har ju ökat .
Problemet är ett helt annat i grunden nämligen att folk förlitat sig på staten och ignorerat sina låga inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in